13 Ιουν 2016

«Πλαγιολίσθηση» του δείκτη ναυλαγοράς ξηρού φορτίου


Ανάλυση
G.Moundreas SA

Το κύριο χαρακτηριστικό της ναυλαγοράς το τελευταίο διάστηµα είναι η «πλαγιολίσθηση» του ∆είκτη περί των 600 µονάδων, ύστερα από ένα πολύ άσχηµο 1ο τρίµηνο, έχοντας σαν αποτέλεσµα η µεγαλύτερη «γιορτή» της ναυτιλίας, τα Ποσειδώνια, να λαµβάνει χώρα σε κλίµα χαρµολύπης.
Χαράς, γιατί είναι πάντα θεµιτό και ωραίο η να πραγµατοποιείται η συνάντηση όλων των παραγόντων της Παγκόσµιας ναυτιλίας κάθε 2 χρόνια, ειδικά στη χώρα µας και «λύπης», µαζί µε προβληµατισµό, για τους γνωστούς λόγους της πορείας της αγοράς όλο αυτό το διάστηµα σε συνδυασµό µε τις αρνητικές προοπτικές της. Επί της ευκαιρίας των Ποσειδωνίων, ο Πρόεδρος της BIMCO, Philippe Louis-Dreyfus, χαρακτήρισε την αγορά των πλοίων µεταφοράς ξηρού φορτίου δραµατική και βασιζόµενος σε ένα νέο µοντέλο ανάλυσης της αγοράς, σχεδιασµένο να εντοπίζει τα προβλήµατα και να εξάγει προτάσεις προς εφαρµογή, κατέληξε στο συµπέρασµα ότι, υπό προϋποθέσεις, η αγορά θα ξαναγυρίσει σε κερδοφόρα επίπεδα το 2019. Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να λάβουν µία σειρά σκληρών και µακροχρόνιων µέτρων ώστε να βελτιωθεί η αγορά, καθώς δεν αναµένεται να υπάρξει βελτίωση από την πλευρά της ζήτησης, οπότε η λύση και οι απαντήσεις εναπόκεινται αποκλειστικά στα χέρια των πλοιοκτητών. Βάσει του νέου αναλυτικού µοντέλου της BIMCO, στην έκθεση µε τίτλο “The Road to Recovery”, ο Πρόεδρος της, επισηµαίνει ότι για τα επόµενα χρόνια η προσφορά (Supply) θα πρέπει να είναι µηδενική, γεγονός που αυτόµατα σηµαίνει ότι οι νέες παραγγελίες θα πρέπει να περιοριστούν δραµατικά και οι διαλύσεις θα πρέπει να κινηθούν σε υψηλά επίπεδα. Αναφέρει δε ότι αναγνωρίζει πως το να επιτευχθεί µηδενική αύξηση δεν είναι ιδιαίτερα εύκολο και υπενθυµίζει πως κάτι τέτοιο έχει συµβεί µόνο 3 φορές στο παρελθόν, στην δεκαετία του 1980 και του 1990. Κλείνοντας, τόνισε ότι η αύξηση των διαλύσεων δεν θα δώσει λύση µόνο στην βελτίωση της αγοράς αλλά παράλληλα θα βοηθήσει στην προστασία τος περιβάλλοντος και στην ασφάλεια των εργαζοµένων στα πλοία. Σε πόσο χαµηλά επίπεδα έχει βρεθεί η αγορά πολλάκις το έχουµε επισηµάνει, απλά να αναφέρουµε προς επιβεβαίωση, ότι το 1 ο τρίµηνο του 2016 τα έσοδα των πλοίων δεν κάλυπταν καν τα OPEX, ενώ ιστορικά το 1 ο τρίµηνο σηµατοδοτήθηκε σαν το χειρότερο τρίµηνο από πλευράς εσόδων, των τελευταίων 30 ετών. Αναφορικά µε το βιβλίο παραγγελιών και τις παραδόσεις, τα µέχρι τώρα στοιχεία δείχνουν ότι γίνεται µία προσπάθεια για καθυστέρηση των παραδόσεων η οποία µέχρι στιγµής «αποδίδει». Στις αρχές του έτους το βιβλίο παραγγελιών (Orderbook) ήταν στους 85,4 εκ. DWT και οι παραδόσεις του 1ου τριµήνου έκλεισαν στους 18,1 εκ. DWT ή 21% επί του Orderbook. To 2015 το Orderbook ήταν 79,9 εκ. DWT και το πρώτο τρίµηνο παραδόθηκαν 19,3 εκ. DWT η 24% επί του βιβλίου παραγγελιών. Στο σύνολο του 2015 παραδόθηκαν 48,6 εκ. DWT, που σηµαίνει ότι το Delivery Ratio έκλεισε στο 60%. Βάσει των έως τώρα δεδοµένων, για το 2016 το Slippage Rate εκτιµάται στο 45% περίπου γεγονός που σηµαίνει ότι οι παραδόσεις των πλοίων για το έτος θα κλείσουν κάτω των 50 εκ. DWT.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.