Ετοιμάζεται σχέδιο να μετατραπεί η Μεσόγειος σε περιοχή ελέγχου των εκπομπών καυσαερίων των πλοίων (Emission control Areas – ECA) οπού θα ισχύει το όριο χρήσης καύσιμων με περιεκτικότητα σε θείο μικρότερη από 0,1%.
Θα πρόκειται για μία μεγάλη ανατροπή για το status quo της ναυτιλίας και της ναυσιπλοΐας στη Μεσόγειο.
Η Διεθνής Ένωση Κρουαζιερόπλοιων -CLIA διοργάνωσε προσφάτως τηλεδιάσκεψη μόνο με δημοσιογράφους από διάφορες χώρες στην οποία από την Ελλάδα συμμετείχε το NM. Oι εκπρόσωποί της στον IMO Brian Salerno και Donnie Brown παρουσίασαν τις πρακτικές που ακολουθούν οι εταιρείες κρουαζιέρας για να συμμορφωθούν με το νέο Κανονισμό του IMO που ορίζει τη μέγιστη περιεκτικότητα των εκπομπών αερίου σε θείο στο 0,5% παγκοσμίως.
Στην ερώτηση του NM για τη μετατροπή της Μεσόγειο Περιοχών Ελέγχου Εκπομπών (ECAs) υπογράμμισαν ότι οι εταιρείες κρουαζιέρας έχουν την εμπειρία, αφού κάνουν κρουαζιέρες και σε άλλες περιοχές ECA.
Μέχρι στιγμής υπάρχουν τέσσερις Περιοχών Ελέγχου Εκπομπών (ECAs):
-Η Βαλτική θάλασσα,
– η Βόρεια Θάλασσα,
– η Βόρεια Θάλασσα,
– η NAECA (η Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών της Βορείου Αμερικής) και
– η US Caribbean ECA, η οποία περιλαμβάνει κυρίως την αμερικανική ακτή της Καραϊβικής θάλασσας.
Οι υγειονομικοί έλεγχοι που γίνονται στις δεξαμενές καυσίμων των πλοίων που προσεγγίζουν αυτές της ζώνες είναι αιφνιδιαστικές και εξονυχιστικές και μπαίνουν πρόστιμα που αγγίζουν οι ξεπερνούν τα 100.000 ευρώ στους παραβάτες.
Από την 1-1-2020 ισχύει ο νόμος «ΙΜΟ 2020» όπως είναι γνωστός στο πλαίσιο λήψης Μέτρων για την προστασία του περιβάλλοντος και τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Η αυξημένη τιμή των νέων οικολογικών καυσίμων με 0,5% περιεκτικότητα σε θείο, έναν μόλις μετά την εφαρμογή του ΙΜΟ 2020, ανέβασε το λειτουργικό κόστος των πλοίων και ήταν η αιτία που μαζί με τον κορωνοϊό, προκάλεσαν την κατάρρευση της ναυλαγοράς ξηρού σε χαμηλά τριετίας.
ΠΗΓΗ: www.newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.