Το κόστος δανείων παραμένει αμετάβλητο για την ελληνική ναυτιλία αφού η συντριπτική πλειοψηφία των ναυτιλιακών εταιρειών, σε ποσοστό 79%, απάντησε ότι το 2ο14 σε σύγκριση με αυτό του 2013 παρέμεινε αμετάβλητο ενώ το 17% των εταιρειών απάντησαν ότι το κόστος αυτό αυξήθηκε σε ποσοστό έως και 50%.
Πρόκειται για στοιχεία από πρόσφατη έρευνα της εταιρείας χρηματοπιστωτικών συμβούλων XRTC.
Όσο αφορά τα απαντήσεις που έδωσαν οι τράπεζες το 50% απάντησαν ότι το μέσο κόστος της τραπεζικής χρηματοδότησής τους παρέμεινε το ίδιο με το αντίστοιχο του 2013. Εν τούτοις ένα σημαντικό εύρημα είναι ότι το 94% των συμμετεχόντων τραπεζών απάντησαν ότι το κόστος των ναυτιλιακών δανείων θα παραμείνει το ίδιο ή θα αυξηθεί κατά 50% το μέγιστο.
Όσο αφορά τα απαντήσεις που έδωσαν οι τράπεζες το 50% απάντησαν ότι το μέσο κόστος της τραπεζικής χρηματοδότησής τους παρέμεινε το ίδιο με το αντίστοιχο του 2013. Εν τούτοις ένα σημαντικό εύρημα είναι ότι το 94% των συμμετεχόντων τραπεζών απάντησαν ότι το κόστος των ναυτιλιακών δανείων θα παραμείνει το ίδιο ή θα αυξηθεί κατά 50% το μέγιστο.
Για τις προσδοκίες των ελληνόκτητων ναυτιλιακών εταιρειών για το κόστος της χρηματοδότησής τους το 2015, σχεδόν το μισό εξ' αυτών ποσοστό 47% απάντησε ότι θα παραμείνει το ίδιο, ενώ το 38% απάντησε ότι θα μειωθεί. Μόνο το 15% είπαν ότι θα αυξηθεί ή θα αυξηθεί δραματικά. Το 64% των εισηγμένων συμμετεχόντων εταιριών είπαν ότι το κόστος το 2015 θα παραμείνει το ίδιο με αυτό του 2014, ενώ το 27% είπε ότι θα μειωθεί και μία μόνο απάντησε ότι θα αυξηθεί δραματικά.
Στην ίδια ερώτηση, η μεγάλη πλειοψηφία των τραπεζών δηλαδή το 59% υποστήριξε το ίδιο με τις εταιρείες ότι δηλαδή το κόστος χρηματοδότησης θα παραμείνει σταθερό ενώ μόλις το 12% είπε ότι θα αυξηθεί. Είναι εξίσου σημαντικό να σημειωθεί ότι το 29% απάντησαν ότι το 2015 προβλέπουν κάποια μείωση στο περιθώριο κέρδους/προμήθειές τους.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.