Η διακίνηση φορτίων από το συμβατικό λιμάνι
της Θεσσαλονίκης θα ξεπεράσει μέχρι το τέλος της χρονιάς το 12%, ενώ
θετικό θα είναι και το πρόσημο στη διακίνηση των κοντέινερς.
Όπως δείχνουν τα στοιχεία του εννεαμήνου παρά την ένταση της οικονομικής
κρίσης και της ύφεσης η διακίνηση από τους προβλήτες της ΟΛΘ χύδην
ξηρού και γενικού φορτίου αυξήθηκε κατά 13,39%, ενώ αν συμπεριλάβουμε
και τα υγρά καύσιμα το ποσοστό της αύξησης εκτοξεύεται στο 19,4%. Αυτό
σημαίνει ότι ο διαμετακομιστικός ρόλος του λιμανιού «άντεξε» τους μήνες
Ιούλιο και Αύγουστο, περίοδος που παραδοσιακά καταγράφεται μεγάλη μείωση
στην διακίνηση λόγω θέρους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η αύξηση της κίνησης στα κρηπιδώματα οφείλεται
σε μεγάλο ποσοστό στην άνοδο των μεγεθών των τράνζιτ φορτίων κατά
40,75%, από και προς τις περιοχές της νότιας Βαλκανικής. Σε ότι αφορά
επί μέρους προϊόντα αυξημένη κατά 30,89% είναι η διακίνηση υγρών
καυσίμων και συγκεκριμένα οι εξαγωγές έτοιμων προϊόντων πετρελαίου.
Αντίθετα, η διακίνηση τσιμέντου μειώθηκε κατά 40%.
Σε ότι αφορά το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων η διακίνηση των κοντέινερς
αυξήθηκε στο εννεάμηνο κατά 1,07%, έναντι στασιμότητας που είχε
παρατηρηθεί κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2012.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι κατά την φετινή περίοδο Ιανουαρίου –
Σεπτεμβρίου μειώθηκε κατά 9,79% ο αριθμός των πλοίων που κατέπλευσαν στο
λιμάνι της Θεσσαλονίκης, γεγονός που δείχνει ότι τα φορτία διακινήθηκαν
με πλοία μεγαλύτερου μεγέθους σε σχέση με την περσινή περίοδο.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ σχολιάζοντας τα στοιχεία
αυτά σημείωσε: «Ο ρόλος του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στην ευρύτερη
νότια Βαλκανική είναι εξαιρετικά σημαντικός και αυτό αποδεικνύεται
περίτρανα σε μια περίοδο κατά την οποία η Ελλάδα βρίσκεται στη δίνη της
κρίσης και της ύφεσης. Η Θεσσαλονίκη διατηρεί συγκριτικό πλεονέκτημα
λόγω της γεωγραφικής της θέσης, αλλά και λόγω της υψηλής στάθμης των
υπηρεσιών που προσφέρει η ΟΛΘ ΑΕ, για τη βελτίωση των οποίων διοίκηση
και εργαζόμενοι προσπαθούμε καθημερινά».