Μπορεί η ακτοπλοΐα να βουλιάζει στα προβλήματα και τα χρέη της και ο
κίνδυνος να πτωχεύσει αφήνοντας τα ελληνικά νησιά χωρίς συγκοινωνία να
είναι πλέον ορατός όπως υποστηρίζουν στελέχη του κλάδου όμως υπάρχει
πλέον και η άλλη άποψη σύμφωνα με την οποία θα εμφανιστούν νέοι παίκτες-
επιχειρηματίες στο προσκήνιο.
«Δεν κινδυνεύει η συγκοινωνία. Κινδυνεύουν οι εταιρείες. Είμαστε
παγκόσμια ναυτιλιακή δύναμη και σίγουρα θα εμφανιστούν επιχειρηματίες
ακόμη και στελέχη ναυτιλιακών να βάλουν πλοία και να καλύψουν τις
γραμμές. Και τώρα με τις ναυλώσεις πλοίων και όχι με αγορές δεν
χρειάζονται μεγάλα ποσά» επισημαίνουν οι θιασώτες της θέσης αυτής.
Στο πλαίσιο αυτό ήρθε πριν από λίγες εβδομάδες και η μελέτη της Εθνικής
Τράπεζας για την ακτοπλοΐα στην οποία επισημαίνεται η ανάγκη
συνεργασιών ή και συγχωνεύσεων με στόχο τη μείωση του αριθμού των
ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων. Άποψη την οποία ενστερνίζεται και ο υπουργός
Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης, ο οποίος θεωρεί
προαπαιτούμενο της υιοθέτησης του νέου ακτοπλοϊκού μοντέλου τη
συγχώνευση ή τη στενότερη συνεργασία μέσω κοινοπραξιών των ακτοπλοϊκών
εταιρειών.
Οι συγχωνεύσεις είναι απαραίτητες προκειμένου να επιτευχθούν οικονομίες
κλίμακας τονίζει στους συνομιλητές του ο υπουργός ναυτιλίας και Αιγαίου.
Και στην πλευρά των ακτοπλόων κερδίζει έδαφος η άποψη αυτή η οποία έχει
δοκιμαστεί και στην πράξη με χαρακτηριστικότερο το παράδειγμα της
κοινοπραξίας ΑΝΕΚ - Attica Group στην Αδριατική και στη γραμμή του
Ηρακλείου Κρήτης, όπου οι δύο εταιρείες μείωσαν σημαντικά τις ζημίες
προηγούμενων ετών.
Η μείωση χωρητικότητας λειτούργησε θετικά χωρίς να γίνει αισθητή
στους επιβάτες η μείωση του αριθμού των πλοίων. Και αυτό γιατί έχει
μειωθεί αισθητά η επιβατική και μεταφορική κίνηση έχει μειωθεί
σημαντικά τα τελευταία χρόνια λόγω οικονομικής κρίσης.