Μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου θα κατατεθούν
στην ΟΛΘ ΑΕ οι δεσμευτικές προσφορές για την κατασκευή μαρίνας σκαφών
αναψυχής στην α΄ προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
Αυτό προβλέπει η προκήρυξη της β΄ φάσης του σχετικού διαγωνισμού για τα
δύο επιχειρηματικά σχήματα που προκρίθηκαν από την α΄ φάση –συνολικά
είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον τρία σχήματα. Πρόκειται συγκεκριμένα για την
εταιρία Lamda Development S.A. και την κοινοπραξία Άκτωρ Α.Τ.Ε.,
ΑΚΤΕ-VEGA, Cosmos Yachting και Marina Kröslin GMBH.
Η σχετική απόφαση αναμένεται να ληφθεί την Άνοιξη του 2013, με ελάχιστη χρονική απόκλιση έναντι του αρχικού χρονοδιαγράμματος.
218 σκάφη
Ο σχεδιασμός της ΟΛΘ ΑΕ προβλέπει την παραχώρηση για περίοδο 30
τουλάχιστον ετών της θαλάσσιας ζώνης μπροστά στο κρηπίδωμα Νο 1 του
λιμανιού για τον ελλιμενισμό τουριστικών σκαφών και της χερσαίας ζώνης
στην α΄ προβλήτα (7,195 στρέμματα) για την εξυπηρέτηση των χρηστών της
μαρίνας –εστίαση, αναψυχή, εμπόριο ναυτιλιακών ειδών. Επίσης προβλέπει
την παραχώρηση υπαίθριου χώρου στην β΄ προβλήτα (9,370 στρέμματα) για τη
διαχείμαση και την επισκευή σκαφών αναψυχής.
Η μαρίνα θα διαθέτει 218 θέσεις ελλιμενισμού, ο χρόνος κατασκευής της
υπολογίζεται στα τρία χρόνια, ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός του
επενδυτικού σχεδίου εκτιμάται στα 11,3 εκατ. ευρώ.
Αναβάθμιση της Θεσσαλονίκης
Σύμφωνα με τη διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ η δημιουργία της μαρίνας εξυπηρετεί τους ακόλουθους στρατηγικούς στόχους:
* Προώθηση του θαλάσσιου τουρισμού, μέσω της ικανοποίησης των αναγκών ελλιμενισμού τουριστικών σκαφών.
* Ανάδειξη του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης, αναβάθμιση της
αισθητικής της πόλης και της ποιότητας του περιβάλλοντος, καθώς και
βελτίωση της σχέσης των κατοίκων της πόλης με τη θάλασσα.
* Δημιουργία ευκαιριών για δραστηριότητες αναψυχής, πολιτισμού και ναυταθλητισμού.
* Τόνωση της εμπορικής και τουριστικής κίνησης της πόλης, μέσω της
αύξησης του τουρισμού υψηλού επιπέδου, της επιμήκυνσης της τουριστικής
περιόδου και της αύξησης των θέσεων εργασίας.
* Αύξηση των εσόδων και των κερδών της ΟΛΘ ΑΕ.