Aναδημοσίευση
από την εφημερίδα
Παραπολιτικά
Η έκκληση του υπουργού
Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη
προς τους Έλληνες εφοπλιστές να φέρουν περισσότερα πλοία τους στην
ελληνική σημαία προκειμένου να ενισχύσουν το ελληνικό νηολόγιο έχει προκαλέσει
έντονες συζητήσεις στα γραφεία της Ακτής
Μιαούλη. Το δημοσίευμα των «Π» πριν από δύο εβδομάδες που έκανε λόγο για την υπόσχεση που έχουν δώσει κατά
καιρούς τα θεσμικά όργανα του εφοπλισμού προς την κυβέρνηση ότι θα φέρουν περισσότερα πλοία στο ελληνικό
νηολόγιο, χωρίς όμως να έχει γίνει
αισθητή η ενδυνάμωσή του, έφερε στο προσκήνιο την αντιπρόταση που υπάρχει στα
συρτάρια, για δημιουργία παράλληλου νηολογίου.
« Είναι γνωστό σε όλους μας ότι
η φυγή της μεγάλης μερίδας των Ελληνόκτητων πλοίων από το εθνικό μας νηολόγιο
οφείλεται στην μη ανταγωνιστικότητα της Ελληνικής σημαίας.
Έχω διερωτηθεί πολλές φορές
στο παρελθόν γιατί μια χώρα που διαθέτει το 16% της παγκόσμιας χωρητικότητας
και αριθμεί περίπου 4.000 πλοία δεν προχωρά στην δημιουργία δευτέρου νηολογίου.
Συμφωνώ απόλυτα ότι πρέπει να ακολουθήσουμε το παράδειγμα άλλων Ευρωπαϊκών
χωρών, όπως π.χ. της Ολλανδίας, της Μεγάλης Βρετανίας, της Νορβηγίας, της
Ιταλίας και της Πορτογαλίας. Όλες αυτές οι χώρες δημιούργησαν δεύτερο νηολόγιο το οποίο λειτουργεί με απλουστευμένες
διαδικασίες αλλά πάντοτε με πιστή εφαρμογή των διεθνών κανόνων ασφαλείας της
ανθρώπινης ζωής στα θαλάσσια ταξίδια καθώς επίσης και των κανόνων που διέπουν
τις ασφαλείς συνθέσεις των πληρωμάτων που υπηρετούν σε αυτά τα πλοία»
επισημαίνει στα «Π», ο Μιχάλης Λάμπρος Γενικός
Διευθυντής MAJESTIC INTERNATIONAL CRUISES INC και Αντιπρόεδρος Ένωσης
Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας:
« Είμαι βέβαιος ότι το
μεγαλύτερο ποσοστό των Ελληνόκτητων πλοίων θα καλωσορίσει μια τέτοια
πρωτοβουλία και θα την αγκαλιάσει θετικά διότι νομίζω ότι κανένας Έλληνας
πλοιοκτήτης θα συνεχίσει να διατηρεί ξένη σημαία στα πλοία του όταν υπάρχει
δεύτερο Ελληνικό νηολόγιο που θα του εξασφαλίζει ίσους όρους ανταγωνιστικότητας
με τα υπό ξένες σημαίες πλοία.
Κύριε Υπουργέ πάρτε την
ιστορική πρωτοβουλία και προχωρήστε στην ίδρυση δεύτερου ή παράλληλου νηολογίου
προς το Εθνικό μας Νηολόγιο και θα ανοίξετε σίγουρα διόδους για την επίλυση και
όλων των άλλων προβλημάτων που μαστίζουν σήμερα την μεγάλη οικογένεια της
Ελληνικής ναυτιλίας πλοίων όλων των κατηγοριών, συμπεριλαμβανομένης υπό
ορισμένες προϋποθέσεις που έχει θέσει επανειλημμένα ο Πρόεδρος της ΕΕΕ κος
Θεόδωρος Βενιάμης, και της μείωσης της ανεργίας των ναυτικών σε ευρεία κλίμακα»
και προσθέτει:
«Μπορεί άνετα το δεύτερο
νηολόγιο να έχει έδρα ένα από τα παραδοσιακά νησιά που προέρχονται εφοπλιστικές
οικογένειες και ναυτεργάτες, όπως την Χίο ή την Άνδρο ή τα νησιά του Οινουσσών.
Ειλικρινά απορώ γιατί τόσα χρόνια δεν
έχει προχωρήσει αυτή η ιδέα του δεύτερου νηολογίου στη χώρα μας.»
Σύμφωνα με τον Μιχ.Λάμπρο τα
κράτη που δημιούργησαν δεύτερα νηολόγια έχουν αποκτήσει πλεονεκτήματα:
-
Τα πλοία που εγγράφονται στα
δεύτερα νηολόγια καταβάλουν τις ίδιες ακριβώς εισφορές με τα πλοία που είναι
εγγεγραμμένα στα κύρια νηολόγια άρα το κάθε κράτος εισπράττει εισφορές βάσει
των κόρων ολικής χωρητικότητας των πλοίων αυξάνοντας σημαντικά τα έσοδά του από
αυτόν τον φορέα. Στην Ελλάδα επί
παραδείγματι που έχομε περίπου 4000 Ελληνικά και Ελληνόκτητα πλοία (μόνο τα 870
με Ελληνική σημαία) εάν ιδρυθεί δεύτερο νηολόγιο και εγγραφούν από τα 4000
περίπου τα μισά, τα έσοδα της χώρας μας από φόρους χωρητικότητας θα αυξηθούν περίπου
κατά εκατό εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
-
Για τα πλοία που εγγράφονται
στα δεύτερα νηολόγια ισχύουν όλοι οι διεθνείς κανονισμοί που αναφέρονται στην
ασφάλεια των πλοίων των πληρωμάτων και των επιβατών επομένως τηρούνται στο
ακέραιο όσα ισχύουν και για τα νηολογημένα στο κανονικό νηολόγιο πλοία.
-
Τα πλοία των δευτέρων ή των
παραλλήλων νηολογίων δεν έχουν καμμία υποχρέωση να προσλαμβάνουν πληρώματα που
προέρχονται από την σημαία υποδοχής. Οι
Πλοιοκτήτες έχουν το δικαίωμα ελεύθερης επιλογής πληρωμάτων αρκεί να πληρούν
όλες τις προϋποθέσεις και τους διεθνείς κανονισμούς ΙΜΟ, STCW κλπ που ισχύουν και για τα κύρια νηολόγια.
Με αυτό τον τρόπο περιορίζεται σημαντικά το λειτουργικό κόστος αυτών των
πλοίων και γίνονται ανταγωνιστικά.
- Η διαφορά του λειτουργικού κόστους μεταξύ ενός πλοίου νηολογημένου στο
κύριο νηολόγιο και ενός δευτέρου ή παράλληλου νηολογίου για μεν τα ποντοπόρα
πλοία είναι περίπου της τάξεως των 1.000/1.500 ευρώ ημερησίως ενώ για τα
επιβατηγά πλοία ακτοπλοΐας ή κρουαζιερόπλοια η διαφορά κόστους αυξάνεται στο
όχι ευκαταφρόνητο ποσό των 3.000/4.000 ευρώ ημερησίως.
-
Η διαφορά αυτού του κόστους
φαίνεται πεντακάθαρα στις γραμμές της Αδριατικής όπου καλείται η Ελληνική
σημαία να ανταγωνιστεί με την Ιταλική σημαία με αποτέλεσμα μέσα στο έτος 2012
να δέσουν δώδεκα Ελληνικά πλοία.
Παράλληλα οι Ελληνικές εταιρείες που έχουν δραστηριότητες στις γραμμές
της Αδριατικής αναγκάστηκαν να ναυλώσουν πλοία με Ιταλική σημαία και να έχουν
με αυτόν τον τρόπο ανταγωνιστικό λειτουργικό κόστος σε αυτές τις γραμμές σε
σύγκριση με τα άλλα υπό Ιταλική σημαία πλοία κυρίως πλοιοκτησίας εταιρειών Grimaldi.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.