Στα
1.901 μονάδες έκλεισε ο δείκτης της ναυλαγοράς σήμερα Παρασκευή 18-10-2019 και συνεχίζει
να παρουσιάζει τάσεις διόρθωσης
αφού διατηρείται κάτω το ψυχολογικό όριο των 2.000 μονάδων τις οποίες είχε ξεπεράσει
για ένα διάστημα στις αρχές του
Φθινοπώρου. Τότε πολλοί θριαμβολογούσαν αφού ο δείκτης δεν είχε ξεπεράσει τις 2.000 μονάδες από
τα τέλη του 2011.
«Εξετάζοντας
τους επιμέρους
δείκτες διαπιστώνουμε
ότι η πτώση οφείλεται
μόνο στην διόρθωση των Capes καθώς οι υπόλοιποι τύποι των πλοίων παρουσιάζουν μικρή ανοδική πορεία»
επισημαίνει ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA:
«Πιο
συγκεκριμένα μέσα σε μία εβδομάδα
ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων των Capes μειώθηκε
κατά 5.417 δολάρια ενώ τα Panamax είχαν αύξηση
883 δολάρια τα Supramax 712 και τα Handysize 304.
Είναι
γεγονός πως τους τελευταίους
μήνες τα αποθέματα της Κίνας σε Iron Ore είχαν φτάσει σε
ιδιαίτερα χαμηλό σημείο και καθ’ όλη τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου επιδόθηκε
σε ένα ράλι
«χτισίματος» αποθεμάτων εκμεταλλευόμενη και την αυξημένη προσφορά από Βραζιλία και
Αυστραλία» και
προσθέτει:
«
Στις 20 Σεπτεμβρίου
τα αποθέματα στα λιμάνια
της Κίνας ήταν κάτω από
70 εκατομμύρια τόνους όταν την ίδια περίοδο το 2012 τα αποθέματα
ήταν στους 105 εκατομμύρια τόνους. Αξίζει
να αναφέρουμε ότι στις 24 Σεπτεμβρίου, το κόστος μεταφοράς
ανά τόνο Iron Ore από West Australia στο Qingdao ήταν στα 13,86 δολάρια/mt,
ενώ στις αρχές του
Σεπτεμβρίου ήτανε στα 9,55 δολάρια/mt. Σύμφωνα
με την Braemar, η Κίνα συνήθως
χτίζει τα αποθέματα της το τελευταίο τρίμηνο του χρόνου αλλά αυτή τη
φορά ξεκίνησε από τις αρχές Σεπτεμβρίου γεγονός που
εν μέρει δικαιολογεί
και την πρόσφατη διόρθωση των ναύλων των Capes».
Σύμφωνα
με την Simpson
Spence Young (SSY), η προαναφερόμενη αύξηση των ναύλων των Capes,
εκτός από το Restocking της Κίνας, οφείλεται
επίσης και στο Congestion στα λιμάνια της Κίνας,
αφού
στα τέλη του Σεπτεμβρίου
ο χρόνος αναμονής για εκφόρτωση ήταν στις 3,5 ημέρες
συγκριτικά με 1 ή 2 ημέρες, ανάλογα με το λιμάνι, στις αρχές του μήνα.
Παράλληλα επισημαίνει ότι η αύξηση των ναύλων επίσης
οφειλότανε στην μείωση της ταχύτητας των πλοίων, Slow Steaming, με αποτέλεσμα
την
απορρόφηση
περισσοτέρων Capes, αλλά τελευταία υπάρχουν ενδείξεις ότι η ταχύτητα έχει
αρχίσει
και αυξάνεται
και σε συνδυασμό με την μείωση του ενδιαφέροντος
των πλοιοκτητών για
διάλυση των πλοίων, θα έχει σαν αποτέλεσμα
την αύξηση
του προσφερόμενου τονάζ που θα
οδηγήσει σε διόρθωση των ημερησίων εσόδων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.