Οι εν εξελίξει αλλά και οι επερχόμενες δραματικές αλλαγές στην ναυτιλιακή βιομηχανία σε θέματα ασφάλειας και περιβάλλοντος ήταν το βασικό θέμα συζήτησης στη διάρκεια του Συνεδρίου με θέμα «Sustainable and Safe Passenger Ships» που πραγματοποιήθηκε στον Ναυτικό Όμιλο Ελλάδος. Το συνδιοργάνωσαν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Τεχνολογίας-ΕΛΙΝΤ και το The Royal Institute of Naval Architects της Μεγάλης Βρετανίας.
«Για τη Ναυτιλιακή βιομηχανία τα τελευταία χρόνια ήταν και είναι μία χρονική περίοδος περίοδος με βαθιές αλλαγές κυρίως τεχνολογικές» επισημαίνει στο ΝΜ ο Μιχάλης Μαντζαφός πρόεδρος του ΕΛΙΝΤ: « Πριν από μερικά χρόνια συζητάγαμε και λέγαμε με ποιόν τρόπο τα πλοία θα γίνουν πιο πράσινα και πιο καθαρά. Να βρούμε διάφορες πηγές καθαρής ενέργειες και καινοτόμα υλικά τα οποία θα μπορούσαν να κάνουν καθαρότερη τη ναυτιλία. Σήμερα αυτό έχει αλλάξει. Η διεθνής κοινότητα απαιτεί να είναι καθαρότερη η ναυτιλία και αυτό πια δεν είναι στόχος αλλά ανάγκη στην εποχή μας» και προσθέτει: «Ενώ τα πλοία της ανοιχτής θάλασσας που ταξιδεύουν στους ωκεανούς δεν μπορεί κανείς να τα ελέγξει ως προς τις εκπομπές καυσαερίων, τα πλοία που ταξιδεύουν κοντά στις ακτές όπως της ακτοπλοίας και φθάνουν σε διάφορα λιμάνια πόλεων παρακολουθούνται περισσότερο γιατί επηρεάζουν τη ζωή των ανθρώπων των πόλεων αυτών λόγω του θορύβου , της ατμοσφαιρικής ρύπανσης κα.»
Όπως τονίζει ο Μιχάλης Μαντζαφός «θα πρέπει να γίνουν σημαντικές αλλαγές οι οποίες σχετίζονται με σύγχρονες έρευνες και τεχνολογικές εξελίξεις. Με αυτές τις σκέψεις το ΕΛΙΝΤ σε συνεργασία με το The Royal Institute of Naval Architects οργάνωσε για δεύτερη φορά το τεχνικό σεμινάριο με στόχο τα καθαρότερα και ασφαλέστερα».
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΛΙΝΤ υπάρχουν εξελίξεις πάνω στον σχεδιασμό των πλοίων για να βρίσκουν μικρότερη αντίσταση στο νερό άρα να καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα , μείωση των ταχυτήτων πλεύσης, εξελίξεις πάνω στα εναλλακτικά καύσιμα των πλοίων. Όλα αυτά συζητήθηκαν αναλυτικά στο συνέδριο.
«Το περιβάλλον έχει επιβαρυνθεί και επιβαρύνεται συνεχώς. Χρειάζονται επίσης καθαρά καύσιμα. Και όταν λέμε καθαρά καύσιμα υπάρχουν πολλών ειδών. Δεν είναι μόνο το LNG η μεθανόλη κα. Πρέπει και εκεί να καταλήξουμε σε ένα σημείο» λέει ο Μιχάλης Μαντζαφός: «Ο ΙΜΟ έχει θέσεις μέτρα υποχρεωτικά και για τα νεότευκτα που είναι πιο εύκολο αλλά και για τα υπάρχοντα για τα οποία είναι δυσκολότερο γιατί πρέπει να γίνουν μετατροπές στα πλοία που δημιουργούν λειτουργικά προβλήματα. Για παράδειγμα για να βάλεις LNG σε ένα πλοίο πρέπει να βρεις κατάλληλο χώρο δεξαμενών να βάλεις τα κατάλληλα δίκτυα» και συνεχίζει αναφερόμενος στα ηλεκτρικά πλοία:
«Από την άλλη μεριά υπάρχουν τα ηλεκτροκίνητα πλοία τα οποία δεν είναι τόσο εξελιγμένα εκτός από τη βόρεια Ευρώπη. Υπάρχουν αρκετά ηλεκτρικά πλοία στη βόριο Ευρώπη επιβατηγά-οχηματαγωγά κυρίως που είναι μία καλή λύση για τις τοπικές μεταφορές. Παίρνουν την ενέργεια από τη φύση από γεννήτριες τη μαζεύουν σε συσσωρευτές και φορτίζουν τις μηχανές σε κοντινές αποστάσεις. Δεν υπάρχει ακόμη η δυνατότητα να κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια μεγάλα πλοία σε μεγάλες αποστάσεις. Για μικρά έως μεσαίου μεγέθους πλοία είναι μία καθαρή λύση» και καταλήγει:
«Εξετάζονται οι εναλλακτικές μορφές καθαρής ενέργειας. Ακόμη δεν έχει αποφασισθεί τίποτα. Δεν έχει ληφθεί ουσιαστικά απόφαση. Και οι εναλλακτικές μορφές ενέργειας έχουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.