Ο Κωστής Μουσουρούλης, Βουλευτής Χίου της
Νέας Δημοκρατίας και τέως Υπουργός Ναυτιλίας & Αιγαίου, δημοσίευσε τον
απολογισμό της θητείας του, συνεχίζοντας μια παράδοση λογοδοσίας προς τους
πολίτες και κάθε άλλο ενδιαφερόμενο, που έχει τηρήσει για κάθε δημόσιο αξίωμα
που υπηρέτησε.
Στον απολογισμό περιγράφεται το έργο ενός
έτους, από την ανασύσταση του Υπουργείου τον Ιούνιο του 2012 ως τον Ιούνιο του
2013. Περιγράφονται οι οργανωτικές
αλλαγές που χρειάστηκαν μετά το διαμελισμό του πρ. Υπουργείου Εμπορικής
Ναυτιλίας τα προηγούμενα χρόνια, οι σημαντικές εξοικονομήσεις πόρων που σημειώθηκαν και οι νέες δομές που δημιουργήθηκαν, όπως η νέα
υπηρεσία συντονισμού και εφαρμογής συγχρηματοδοτούμενων από την Ε.Ε.
δράσεων.
Στο θέμα του ελληνικού νηολογίου, για πρώτη φορά έγινε εκσυγχρονισμός και
δραστική μείωση των υπογραφών και διαδικασιών που απαιτούνται για να νηολογηθεί
ένα πλοίο στην ελληνική σημαία και ξεκίνησε η ηλεκτρονική νηολόγηση.
Χρειάζονταν πάνω από 6 μήνες και 34 υπογραφές για να αποκτήσει πλοίο την σημαία
μας, ενώ πλέον χρειάζονται 9 και μόλις 2 εβδομάδες.
Στη ναυτική
εκπαίδευση δόθηκε μεγάλη έμφαση καθώς αποτελεί κρίσιμο τομέα για την
προσέλκυση και απασχόληση νέων ναυτικών, ενώ για τις Ακαδημίες Εμπορικού
Ναυτικού, που απειλούνταν με κλείσιμο, διασφαλίστηκε η λειτουργία τους και
ενισχύθηκαν με πόρους για τα κτίρια, τον εξοπλισμό και τους μισθούς των
καθηγητών μέσα από πρόγραμμα, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, συνολικού
προϋπολογισμού έως 90 εκατ. Ευρώ μέχρι
το 2015. Επιλύθηκαν χρόνια προβλήματα των σπουδαστών τους, όπως η εύρεση
εργασίας για το εκπαιδευτικό ταξίδι και τη συμπλήρωση της απαιτούμενης
θαλάσσιας υπηρεσίας.
Παρεμβάσεις στα δύο αυτά σημεία (νηολόγιο
και ναυτική εκπαίδευση) συστήνει άλλωστε κλαδική αναπτυξιακή μελέτη της Boston Consulting Group που παρουσιάσθηκε πρόσφατα, ενώπιον του
Υπουργού Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας, κ. Κ. Χατζηδάκη και του νυν Υπουργού
Ναυτιλίας & Αιγαίου, κ. Μ. Βαρβιτσιώτη.
Για τη ναυτεργασία σχεδιάστηκαν και ξεκίνησαν για πρώτη φορά Κοινοτικά
προγράμματα για τη στήριξη ανέργων ύψους ως 16 εκατ. Ευρώ και αναβαθμίστηκε το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής
Εργασίας (ΓΕΝΕ) που πλέον μπορεί να διαχειρίζεται Κοινοτικούς πόρους και να
μετέχει σε ευρωπαϊκά προγράμματα. Υπεγράφη νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας στον
πολύ σημαντικό για τα νησιά μας τομέα της ακτοπλοΐας, που είχε λήξει από το
2011 και αφού διατηρήθηκε μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις η δυνατότητα
σύναψης ΣΣΕ στο θεσμικό πλαίσιο και άλλες προστατευτικές δικλείδες για το
ναυτικό επάγγελμα. Ο Οίκος Ναύτου, που τελούσε υπό κατάρρευση, ανανεώθηκε και
διασφαλίστηκε η απρόσκοπτη χρηματοδότησή του για τα επιδόματα πρόνοιας και
άλλες διευκολύνσεις υπέρ των ναυτικών.
Ειδικά για τις συγκοινωνίες με τα νησιά, έναν ευαίσθητο και ταλαιπωρημένο τομέα,
έγιναν παρεμβάσεις εκσυγχρονισμού για πρώτη φορά μετά το 1973, με το Νόμο
4150/2013 (νόμο που εκτός των νέων ρυθμίσεων, επικαιροποιεί διατάξεις συνολικά
από το 1929 ως το 2012), και για να διατηρηθεί στη ζωή η ακτοπλοΐα, που κατά
γενική ομολογία έχει πληγεί ιδιαιτέρως από την ύφεση, με τις μετακινήσεις
επιβατών και φορτίων να σημειώνουν ‘βουτιά’ τα τελευταία χρόνια.
Δεν λείπει η αναφορά στα λιμάνια, όπου με νέα στρατηγική που
δημοσιεύθηκε και εγκρίθηκε από την Ε.Ε. δημιουργείται σύγχρονο σύστημα
λιμενικής διακυβέρνησης για μια νέα εποχή στα ελληνικά λιμάνια, με αφορμή και
τη συμμετοχή ιδιωτών στις εμπορικές λιμενικές δραστηριότητες, όπως γίνεται
σήμερα σε όλη την Ευρώπη. Έτσι, αναφέρεται η νομοθέτηση της Ρυθμιστικής Αρχής
Λιμένων, η συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ, συγκεκριμένες απλοποιήσεις για την
επιτάχυνση έργων και επενδύσεων στα ελληνικά λιμάνια και δίνεται έμφαση σε
σημαντικές συγκεκριμένες δράσεις για το κύριο λιμάνι της χώρας και έδρα του
θαλασσινού Υπουργείου, τον Πειραιά.
Η νησιωτική
πολιτική αποτέλεσε αντικείμενο ιδιαίτερης μέριμνας του Κωστή Μουσουρούλη,
όπως αποδεικνύει η νομοθέτηση για πρώτη φορά ρήτρας νησιωτικότητας, που
σημαίνει πως όλα τα Υπουργεία θα πρέπει πλέον να μελετούν ξεχωριστά τις αλλαγές
και επιπτώσεις που επιφέρουν τα νομοσχέδιά τους, δίνοντας τη δυνατότητα άσκησης
συγκεκριμένης πολιτικής για τα νησιά μας και τους κατοίκους τους, είτε
πρόκειται για την οικονομία, τη γεωργία, το περιβάλλον κ.ο.κ. Για τα νησιά, μετά από πρότασή μας προς το
Υπουργείο Ανάπτυξης, προκηρύχθηκε και λειτουργεί νέο Πρόγραμμα ύψους 80 εκατ. Ευρώ για την ενίσχυση
των νησιωτικών τουριστικών επιχειρήσεων, μέσω του Εθνικού Ταμείου
Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης (Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε.) και του ΕΣΠΑ 2007-2013.
Άλλες αναπτυξιακές παρεμβάσεις περιλαμβάνουν το τρίτο βήμα απελευθέρωσης
στον τομέα της κρουαζιέρας, ώστε να
μπορούν να παραλαμβάνονται επιβάτες από οποιοδήποτε ελληνικό λιμάνι, καθώς και
τα τουριστικά πλοία και σκάφη
αναψυχής, με νέο σχετικό νομοσχέδιο που παραδόθηκε στον διάδοχο Υπουργό.
Επίσης, αναφέρονται
συγκεκριμένες δράσεις για την αναδιοργάνωση του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, την επιτήρηση των
θαλασσίων συνόρων και ειδικά τον έλεγχο της παράνομης μετανάστευσης, όπου αναλήφθηκε αυξημένη δράση ήδη από τον
Αύγουστο του 2012 και σχεδιάστηκαν νέες επιχειρήσεις με απτά αποτελέσματα, ενώ
διασφαλίστηκε η παραμονή της ευρωπαϊκής βοήθειας μέσω της FRONTEX.
Τέλος, γίνεται ενημέρωση για τη σημαντική
πρόοδο των υποχρεώσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας & Αιγαίου ως προς το
Πρόγραμμα Οικονομικής Στήριξης της χώρας (Μνημόνιο) και τις αναπτυξιακές
προτεραιότητες που προτάθηκαν για την αξιοποίηση των Κοινοτικών πόρων της
περιόδου 2014-2020.
Περισσότερες
λεπτομέρειες στην ιστοσελίδα: http://www.moussouroulis.gr/docs/entypa/Apologismos_YNA_final.pdf
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.