Ανάλυση
G.Moundreas SA
Ο Jeff Pribor, της Jefferies & Company,
συνεχίζει και εκτιμά πως η ανάκαμψη του κλάδου
των
πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου είναι
πραγματική και
έχει βάσεις χρησιμοποιώντας
σαν
επιχειρηματολογία το έντονο ενδιαφέρον των επενδυτών για τον συγκεκριμένο κλάδο.
Χαρακτηριστικά
ανάφερε πως το τελευταίο διάστημα οι
πιο δημοφιλείς τομείς για επένδυση μεταξύ του κοινού
της Wall Street είναι
ο κλάδος των LPG, του Dry Bulk και των Product
Tankers.
Την ίδια περίπου άποψη ενστερνίζεται
και ο John Wobensmith, CFO της Baltic
Trading
Company, ο οποίος πιστεύει
πως η ανάκαμψη της αγοράς είναι
γεγονός καθώς
παρατηρείται μεγάλη
μείωση στο βιβλίο παραγγελιών (Orderbook),
μειωμένο πρόγραμμα παραδόσεων και
ενίσχυση της μεταφοράς φορτίων Iron Ore.
Στον αντίποδα, η Arlie Sterling, οικονομολόγος της
Marsoft Inc.
διατηρεί επιφυλάξεις για
τον κλάδο
των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου και
κατά πόσο η άνοδος των προηγούμενων εβδομάδων θα
έχει διάρκεια. Σύμφωνα με την ίδια,
η οποιαδήποτε επένδυση στον συγκεκριμένο
κλάδο θα πρέπει να
γίνει με ορίζοντα όχι πάνω από 2 χρόνια καθώς
η άνοδος του δείκτη σαν
αυτή του τελευταίου
διαστήματος,
ενθαρρύνει την αύξηση των νέων παραγγελιών,
γεγονός που οφείλουμε να πούμε ότι
πράγματι έχει συμβεί, των οποίων
οι παραδόσεις θα αρχίσουν τα επόμενα 2
χρόνια και θα
επηρεάσουν αρνητικά την προσφορά (Supply) και κατά επέκταση
και τα έσοδα των πλοίων.
Η πραγματικότητα
είναι πως για τον κλάδος μεταφοράς ξηρού φορτίου,
το τελευταίο ανοδικό
διάστημα βασίστηκε στην άνοδο των εξαγόμενων φορτίων Iron Ore από την Αυστραλία και
την
Βραζιλία. Παρά το γεγονός
ότι η προσφορά των πλοίων Panamax που
αντιμετωπίζει την μεγαλύτερη
προσφορά (Supply), η άνοδος των εσόδων των Capes παρέσυρε και
αυτή των Panamax καθώς
το
κόστος μεταφοράς ήτανε χαμηλότερο και αυξήθηκε η ζήτηση (Demand).
Όπως έχουμε αναφέρει σε
προηγούμενη
επισκόπηση μετά την επιστροφή της Κίνας από
την εβδομάδα αργιών η
ναυλαγορά
άρχισε να παρουσιάζει πτώση καθώς αυξήθηκε η προσφορά πλοίων ιδιαίτερα
από τις αρχές
Οκτωβρίου λόγω ότι αυξήθηκε και η ταχύτητα των πλοίων μειώνοντας έτσι
το Slow Steaming το
οποίο εκτός από την μείωση των εξόδων λειτουργεί και σαν ένα «τεχνητό» μέσο ανόδου
της αγοράς.
Στο θέμα πάντως της ζήτησης, οι 3 μεταλλευτικοί κολοσσοί,
Rio Tinto, BHP Billiton και Vale,
αναμένεται
να αυξήσουν την παραγωγή Iron Ore για
το υπόλοιπο του 2013 και για
το 2014 το
οποίο
θα έχει πτωτικές τάσεις στην τιμή του μεταλλεύματος.
Η πτώση των τιμών θα
οδηγήσει στην
αύξηση των εισαγωγών από την Κίνα για
να καλύψει τις εσωτερικές της ανάγκες και το οποίο θα έχει
σαν αποτέλεσμα και την αύξηση των ημερησίων εσόδων στα
πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και
ιδιαιτέρα στα Capes και τα Panamax.
Εν κατακλείδι,
αναμένεται να δούμε για άλλη μία φορά
αν η
Κίνα θα καταφέρει να συντηρήσει ρυθμούς ανάπτυξης οι
οποίοι με τη σειρά τους θα επηρεάσουν
θετικά
και την ναυλαγορά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.