Η ναυτιλιακή χρηματοδότηση περνάει κρίση. Αυτό είναι το δεδομένο. Οι
ευρωπαϊκές τράπεζες μειώνουν τη έκθεσή τους στη ναυτιλιακή βιομηχανία
αφού υπήρξε υπερδανεισμός τις καλές εποχές όταν «οι αγελάδες ήταν
παχιές» με αποτέλεσμα τα τελευταία χρόνια να γίνεται προσπάθεια
απεμπλοκής και συνάμα διαχείρισης του προβλήματος.
Οι ελληνικές τράπεζες δεν
αποτελούν εξαίρεση. Χρηματοδοτούσαν κυρίως των ελληνικών συμφερόντων
στόλο και τώρα διαχειρίζονται την μείωση του ναυτιλιακού τους
χαρτοφυλακίου.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Petrofin Research από τα 13
δισεκατομμύρια δολάρια του 2010 έπεσαν μέσα σε έξι χρόνια στα περίπου 7
δισ. Το 2011 ήταν 11 δισ. το 2012 έξι δισ. το 2013 επτά, το 2014 10 δισ.
το 2015 οκτώ δισεκατομμύρια και το 2016 επτά. Δεν έχει φθάσει ακόμη στα
επίπεδα του 2012 όμως η πορεία είναι καθοδική. Οι ελληνικές τράπεζες
συνεχίζουν πάντως να δίνουν δάνεια έστω και με το σταγονόμετρο στους
καλούς πελάτες που έχουν καθαρό οικονομικό προφίλ.
Στο μεταξύ, η ελληνόκτητη ναυτιλία
φαίνεται ότι αντιμετωπίζει καλύτερα τα προβλήματα που δημιουργεί η
παγκόσμια οικονομική κρίση. Τους πρώτους μήνες του 2017, ο ελληνόκτητος
στόλος αριθμεί με 5.272 πλοία, αξίας περίπου 86 δισεκατομμυρίων δολαρίων
και παραμένει ο μεγαλύτερος στον κόσμο, βάσει της ολικής χωρητικότητας
το λεγόμενο διεθνώς gross tonnage.
Επίσης, οι εισροές από τις ναυτιλιακές δραστηριότητες αντιπροσωπεύουν περίπου το 6,5% του ελληνικού ΑΕΠ, ενώ έχουν και σημαντική έμμεση πολλαπλασιαστική επίδραση στην ελληνική οικονομία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.