Μπορεί η ελληνόκτητη ναυτιλία να ελέγχει περίπου 5.000 πλοία, όμως η συντριπτική πλειοψηφία είναι εγγεγραμμένη σε ξένα νηολόγια.
Τους λόγους για τους οποίους συμβαίνει αυτό αποκαλύπτει έρευνα της Ernst & Young
στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας
οι οποίο κατέθεσαν την άποψή τους για τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και
μειονεκτήματα της Ελλάδας ως βάσης για τις λειτουργίες διαχείρισης
πλοίων και τους τρόπους με τους οποίους η ανταγωνιστικότητα του
ελληνικού ναυτιλιακού κέντρου θα μπορούσε να ενισχυθεί.
Η συντριπτική
πλειοψηφία των συμμετεχόντων στην έρευνα δεν φέρει την ελληνική σημαία
στα πλοία της, σε ποσοστό 87%.
Σχεδόν οι μισοί ερωτηθέντες έχουν θετική άποψη για τις προδιαγραφές
και τα πρότυπα των πλοίων που φέρουν την ελληνική σημαία. Παρά ταύτα
όμως μόνο το 13% του δείγματος πιστεύει ότι η Ελληνική σημαία προσφέρει
σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, ενώ σχεδόν ένας στους τέσσερις
ερωτηθέντες δε βρίσκει κανένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην ελληνική
σημαία.
Το γεγονός εξηγεί γιατί ο υπό ελληνική σημαία στόλος κατατάσσεται στη
18η θέση παγκοσμίως, βάσει του συνολικού αριθμού των πλοίων, και στην
9η θέση, με βάση τη χωρητικότητα σε τόνους DWT.
Ως πλεονεκτήματα των ανταγωνιστικών σημαιών αναφέρονται για άλλη μια
φορά το Φορολογικό Πλαίσιο σε ποσοστό 82% και το Ρυθμιστικό περιβάλλον
σε ποσοστό 72%.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.