Σταθερή καθοδική πορεία έχει η επιβατική κίνηση για την ελληνική ακτοπλοΐα.
Από το 2009 έως και το 2016 η μείωση αγγίζει σε ποσοστό το 46% και
αφορά το μεταφορικό έργο των εισηγμένων ακτοπλοϊκών εταιρειών και της
HSW σε Ελλάδα και Αδριατική.
Όπως επισημαίνεται σε έρευνα της XRTC «αν και η μείωση για το 2016
είναι της τάξης του 6%, από το 2009 έως το 2016 το μεταφορικό έργο των
επιβατών έχει μειωθεί συνολικά κατά 46%. Στην ελληνική αγορά όλες οι
εταιρίες παρουσιάζουν μείωση στο μεταφορικό έργο των επιβατών εκτός από
την ΑΝΕΚ που φαίνεται ελαφρώς αυξημένο.
Η ATTICA και MINOAN έχουν μείωση 8% ακολουθούμενες από την HELLENIC SEAWAYS με 5%».
Σύμφωνα με τα στοιχεία στην αγορά της Αδριατικής όλες οι εταιρείες
παρουσιάζουν μικρή μείωση της διακίνησης των επιβατών, ενώ η ελληνική
σημαία έχει χάσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα, με αποτέλεσμα τόσο η
Hellenic Seaways όσο και οι Μινωικές να αποχωρήσουν από την αγορά της
Αδριατικής. Η Hellenic Seaways το 2016 και οι Μινωικές αρχές του 2017.
Αναλυτικά:
ANEK (-1%)
ATTICA (-5%)
MINOAN (-4%)
Αύξηση στα αυτοκίνητα
Αντίθετη πορεία παρουσιάζει η μεταφορά ΙΧ αυτοκινήτων.
«Η αύξηση του μεταφορικού έργου των αυτοκινήτων αποδεικνύει ότι η
τιμολογιακή πολιτική των εταιριών έχει θετική ανταπόκριση από τους
χρήστες των ι.χ.
Η αύξηση της κίνησης των αυτοκινήτων σε ποσοστό 10%
σε αντίθεση με την κίνηση των επιβατών προφανώς δείχνει ότι πολλοί
επιβάτες επιλέγουν να ταξιδέψουν αεροπορικώς στέλνοντας τα αυτοκίνητα
ασυνόδευτα με τα πλοία».
Αναλυτικά: HSW (19%), ATTICA (7%), ANEK (4%), MINOAN (4%).
Αντίστοιχη είναι και η εικόνα στην αγορά της Αδριατικής, όπου το
σύνολο των εταιρειών παρουσιάζει αύξηση στη διακίνηση αυτοκινήτων της
τάξης του 11%. Αναλυτικά: ATTICA (8%), ANEK (12%), MINOAN (12%).
Τα φορτηγά
Η εικόνα στην κίνηση των μεταφορικού έργου των φορτηγών παρουσιάζει
διαφορετική εικόνα από τις δυο παραπάνω κατηγορίες την περίοδο
2015-2016. Η αύξηση που παρουσιάζει η ελληνική αγορά έρχεται ως απόρροια
της ανοδικής τουριστικής κίνησης ενώ η μείωση που παρουσιάζεται στην
Αδριατική αποτελεί απόδειξη της πτώσης των εξαγωγών.
Στην ελληνική
αγορά η κίνηση των φορτηγών συνεχίζει την ίδια ανοδική τάση του 2015 της
τάξης του 6%. Εξετάζοντας τα επιμέρους μεγέθη των εταιριών στην Ελλάδα:
ATTICA (11%) HSW (5%) ANEK (1%) MINOAN (1%).
Η αγορά των φορτηγών στην Αδριατική δεν ακολουθεί την τάση της
εγχώριας αγοράς αφού παρουσιάζει μείωση της τάξης του 6%. Aναλυτικά:
MINOAN (-5%) ANEK (-8%) ATTICA (-2%).
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.