Την επίσπευση των διαδικασιών ώστε έως το
τέλος του 2012, να αρχίσουν οι διαγωνιστικές διαδικασίες για την
παραχώρηση κομματιών του ΟΛΠ και του ΟΛΘ σε ιδιώτες, όπως προβλέπεται
από το Μνημόνιο, ζητούν τα κλιμάκια της Τρόϊκας σε συναντήσεις που έχουν
με υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Οι Κινέζοι έχουν εκδηλώσει ήδη την πρόθεσή τους να διεκδικήσουν και
την προβλήτα Ι ώστε να έχουν τον πλήρη έλεγχο του λιμανιού του Πειραιά.
Επίσης το ΤΑΙΠΕΔ έχει αρχίσει να καταγράφει το επιχειρηματικό ενδιαφέρον
για τις διάφορες παραχωρήσεις λιμενικών δραστηριοτήτων.
Οι τροϊκανοί ζητούν την απελευθέρωση των πάντων ακόμη και του
επαγγέλματος του λιμενεργάτη για να μειωθεί το εργασιακό κόστος το
οποίο θεωρούν ότι είναι υψηλό. Επίσης πιστεύουν οι τροϊκανοί ότι οι
λιμενεργάτες επειδή το επάγγελμά τους είναι «κλειστό» έχουν τη
δυνατότητα να «μπλοκάρουν» την αξιοποίηση των λιμανιών.
Το ενδιαφέρον των τροϊκανών εστιάζεται και στην ακτοπλοΐα και τη ναυτεργασία.
Και ζητάνε άμεσα αλλαγές σε όλους αυτούς τους τομείς.
Για τη ναυτεργασία, η τρόικα έχει θέσει στο ΥΝΑ ζήτημα πλήρους
ευθυγράμμισης των ναυτικών με τους εργαζόμενους στην ξηρά, μέσω υπαγωγής
τους στη νομοθεσία του ισχύει για τις επιχειρησιακές - ατομικές
συμβάσεις ( Ν 4046/12 ).
Με την εφαρμογή της νέας νομοθεσίας στους ναυτικούς θα καταργηθούν όλα
τα επιπλέον ειδικά επιδόματα που περιλαμβάνονται στις κλαδικές
συμβάσεις που υπογράφει η ΠΝΟ με τις εφοπλιστικές ενώσεις ενώ οι
νεοπροσλαμβανόμενοι θα λαμβάνουν τον μισθό που θα νομοθετηθεί από την
κυβέρνηση με μεγάλες μειώσεις.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας δεν είναι αντίθετη στην
υιοθέτηση μέτρων για να υπάρχει ευελιξία στη ναυτεργασία ώστε να
προσλαμβάνονται περισσότεροι Έλληνες ναυτικοί στα ποντοπόρα πλοία.
Εξετάζεται αν είναι δυνατό να υπάρξουν διαφορετικές συνθήκες αμοιβής στα νέα ναυτικά φυλλάδια.