Ανάλυση
G.Moundreas SA
Όπως είχαμε αναφέρει και στην προηγούμενη ανασκόπηση, η φετινή χρονιά θα φτάσει σε επίπεδα
ρεκόρ στις διαλύσεις. Το 2011 ο συνολικός αριθμός διαλύσεων έφτασε τους 40,6 εκατομμύρια
τόνους ενώ οι τελευταίες εκτιμήσεις για το 2012 αναφέρουν ότι οι συνολικές διαλύσεις θα είναι 57,3
εκατομμύρια τόνους δηλαδή 40% αύξηση από το 2011.
Η μεγάλη προσφορά πλοίων τις προηγούμενες εβδομάδες είχε σαν αποτέλεσμα την μείωση νέων
αγορών καθώς τα διαλυτήρια συνεχίζουν και δέχονται παραδόσεις από προηγούμενα κλεισίματα. Εν
μέρει αυτό οφείλεται και στη μικρή βελτίωση των ναύλων για τα Capes όπου πολλοί πλοιοκτήτες
αποφάσισαν να δοκιμάσουν την τύχη τους στην αγορά δεδομένου επίσης και των μειωμένων
προσφερομένων τιμών διαλύσεων.
Στην παρούσα φάση οποιεσδήποτε προσφορές είναι χαμηλότερες από τα τρέχοντα επίπεδα, καθώς
οι αγοραστές προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την κατάσταση και να κλείσουν σε χαμηλά επίπεδα.
Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι η ρουπία κέρδισε έδαφος έναντι του δολαρίου, δεν κατάφερε να
αντισταθμίσει την αβεβαιότητα από τις διακυμάνσεις στην τιμή των steel plates ώστε να δούμε την
Ινδία να επιστρέφει δυναμικά στην αγορά.
Στο Πακιστάν, υπήρξαν «λανθασμένες» πληροφορίες για κλεισίματα πλοίων σε χαμηλές τιμές η
για επαναδιαπραγματεύσεις, αποσκοπώντας στο να πέσουν οι τιμές, έχοντας όμως σαν αποτέλεσμα οι
πωλητές να περιμένουν ώστε η αγορά να ανέβει .
Το Μπαγκλαντές, συνεχίζει ακόμη να έχει τα γνωστά προβλήματα υπέρ-προσφοράς με αποτέλεσμα
οι τιμές που προσέφερε από τους ελάχιστους εναπομείναντες ενδιαφερόμενους ήταν σε επίπεδα
χαμηλότερα από τα τρέχοντα. Εκτιμάται ότι θα χρειαστεί περίπου ένα μήνα για να απορροφηθούν τα
αποθέματα και η αγορά να επιστρέψει σε φυσιολογικά επίπεδα.
Στην Κίνα, οι χαμηλές τιμές που επικράτησαν το τελευταίο διάστημα είχαν σαν αποτέλεσμα την
πλήρη απραξία της και αρκετοί πλοιοκτήτες προσέφεραν το πλοίο σαν “As Is” με τους υποψήφιους
αγοραστές να κατευθύνουν το πλοίο προς τις ανταγωνίστριες χώρες .
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,078,004 DWT εκ των
οποίων περίπου το 92% (996,340 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 3% (28,610 DWT) Tankers,
και το 5% (53,054 DWT) Containers, RO-RO και Reefers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια παρέμειναν ίδιες με την προηγούμενη εβδομάδα και
κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 390 - $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.