16 Οκτ 2012

Κρατική ενίσχυση 1,5 δισ. ευρώ ζητούν οι Γερμανοί εφοπλιστές

Βίοι… αντίθετοι μεταξύ των Ελλήνων και των Γερμανών πλοιοκτητών. Την ώρα που οι Ελληνες εφοπλιστές συζητούν με την ελληνική κυβέρνηση πώς θα συμβάλουν ακόμη περισσότερο και με πιο συγκεκριμένους τρόπους στην ανάταξη της ελληνικής οικονομίας, οι Γερμανοί συνάδελφοί τους εκλιπαρούν για βοήθεια από το γερμανικό κράτος για να μη βουλιάξουν.

Η υπερπροσφορά πλοίων, τα αυξημένα κόστη καυσίμων και η αδυναμία χρηματοδότησης από τις τράπεζες έχουν δημιουργήσει έναν ασφυκτικό κλοιό έλλειψης ρευστότητας γύρω από το μισό σχεδόν γερμανικό στόλο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.



Την προηγούμενη Παρασκευή, ο κ. Ralf Nagel, της Ενωσης των Γερμανών Εφοπλιστών, δήλωσε ότι η κρατική τράπεζα KfW θα πρέπει να βοηθήσει τους Γερμανούς εφοπλιστές με περιορισμένα προσωρινά δάνεια και πρόσθεσε ότι η πολιτική απόφαση θα πρέπει να ληφθεί μέχρι τέλους του 2012. «Είμαστε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και δεν μπορούμε να περιμένουμε άλλον ένα χρόνο», υπογράμμισε.

Πηγές από τη γερμανική ναυτιλία ανεβάζουν το ποσό που απαιτείται, προκειμένου να υπάρξει μία σταθεροποίηση του τομέα στο 1,5 δισ. ευρώ.

Οι Γερμανοί πλοιοκτήτες ζητούν από την κρατική τράπεζα να παράσχει δάνεια-γέφυρες (bridging loans) με τα υφιστάμενα πλοία να μπουν ως εγγύηση. Επίσης, ζητούν η κρατική τράπεζα να αγοράσει όσα δάνεια προτίθενται να πουλήσουν οι ιδιωτικές τράπεζες και, τέλος, επιζητούν ένα ειδικό επενδυτικό πρόγραμμα χρηματοδότησης κατασκευής φιλικών προς το περιβάλλον πλοία (green shipping).

Η παγκόσμια ναυτιλιακή κρίση έχει χτυπήσει ιδιαίτερα το γερμανικό στόλο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ο οποίος αποτελεί ένα μεγάλο ποσοστό του παγκοσμίου στόλου.

Από τα 5.000 containerships του παγκοσμίου στόλου, τα 1.800 υπολογίζεται ότι ανήκουν σε Γερμανούς πλοιοκτήτες. Περίπου 500-700 εξ αυτών αντιμετωπίζουν προβλήματα ρευστότητας, ενώ τουλάχιστον 100 έχουν φύγει από τη γερμανική πλοιοκτησία, αναφέρει το πρακτορείο Reuters.

Ενα μέρος αυτών που έχουν «φύγει», τα έχουν αποκτήσει Ελληνες εφοπλιστές, οι οποίοι, από το τέλος του 2008, είχαν αρχίσει να διακρίνουν ότι θα δημιουργηθούν ευκαιρίες αγορών από τη γερμανική ναυτιλιακή βιομηχανία και, με όπλο την αυξημένη ρευστότητα, άρχισαν να αγοράζουν γερμανικά containerships σε πολύ καλές τιμές.

Πρόσφατα, σε αγορές πλοίων από γερμανικές εταιρείες προχώρησαν η Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου και η Goldenport της οικογένειας Δράγνη, ενώ, δύο χρόνια πριν, η ναυτιλιακή εταιρεία η «Technomar» απέκτησε δέκα πλοία τέτοιου τύπου από τη γερμανική εταιρεία Claus-Peter Offer, έναντι ποσού άνω των 100 εκατομμυρίων ευρώ.

Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι και στις νέες ναυπηγήσεις containerships οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν επικρατήσει των Γερμανών. Σύμφωνα με την Alphaliner, από την έναρξη της κρίσης, το Σεπτέμβριο του 2008, μέχρι και το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2012, οι Ελληνες πλοιοκτήτες έχουν προχωρήσει σε 73 νέες παραγγελίες containerships, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 463.000 TEU ή το 44% της συνολικής δυναμικότητας των νέων παραγγελιών πλοιοκτητών, που δεν ανήκουν σε εταιρείες liners.

Αντίθετα, οι Γερμανοί πλοιοκτήτες έχουν προχωρήσει σε μόλις 37 παραγγελίες 161.000 TEU ή το 15% της συνολικής δυναμικότητας.

ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική-Διαβάστε περισσότερα
http://www.naftemporiki.gr/finance/pstory?id=2244365