Σε επίπεδα υψηλότερα του 2012 θα κινηθεί η κρουαζιέρα το 2013. Τη
βεβαιότητα αυτή εξέφρασε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΠ Α.Ε.
κ. Γιώργος Ανωμερίτης μιλώντας κατά την εισαγωγική του ομιλία στην
τεχνική ημερίδα για την κρουαζιέρα, η οποία διεξήχθη παρουσία του
Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Κωνσταντίνου Μουσουρούλη, του Γενικού
Γραμματέα του Υπ. Τουρισμού κ. Λιάσκου Αναστάσιου, των Γ. Γ. του Υ.Ν.Α.
κ.κ. Κ. Μουτζούρη, Αθ. Χριστόπουλου και Αθ. Μπούσιου, του Προέδρου του
Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών καθ. Στράτου Παπαδημητρίου και των εκπροσώπων
των εταιρειών και φορέων της αγοράς κρουαζιέρας. Τα 10 κομβικά σημεία
για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας σύμφωνα με τον Γ. Ανωμερίτη είναι:
1. Μέσα στα 10 τελευταία χρόνια ο Πειραιάς μετατράπηκε σε κύριο λιμάνι
κρουαζιέρας για όλη την περιοχή της Μεσογείου. Από 621.961 επιβάτες το
2002 έφθασε να εξυπηρετήσει το 2011, 2.517.371 αφίξεις-αναχωρήσεις. Ο
Πειραιάς το 2013 θα διαθέτει 11 θέσεις ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων,
ενώ ήδη έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ η επέκταση του λιμένα κρουαζιέρας για 6
θέσεις ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων νέας γενιάς (μήκους άνω των 300μ.)
2. Η ΟΛΠ Α.Ε. έχει ήδη ανακοινώσει, στην αγορά κρουαζιέρας, ότι τα έτη 2013-2016 θα διατηρήσει σταθερά τα τιμολόγιά του.
3. Με τη δημιουργία και λειτουργία 2 νέων σταθμών κρουαζιέρας,
δημιουργούνται πρόσθετοι χώροι 8.800 τ.μ. για την εξυπηρέτηση των
επιβατών κρουαζιέρας.
4. Η ΟΛΠ Α.Ε. με τη βοήθεια προγραμμάτων της Ε.Ε. διαθέτει το πλέον
σύγχρονο σύστημα ασφάλειας λιμένος ειδικά στο χώρο της κρουαζιέρας.
5. Η ΟΛΠ Α.Ε. είναι το μόνο ελληνικό λιμάνι το οποίο εφαρμόζει κανονισμό
και προγραμματισμό κατάπλου (Berth Allocation) ώστε με τη συνεργασία
και των εταιρειών, να είναι σε θέση να εξαγγείλει από τις 25 Οκτωβρίου
2012, όλα τα δρομολόγια και θέσεις πρόσδεσης για το 2013.
6. Σε συνεργασία με το Διεθνή Αεροδρόμιο Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» θα
υπογραφεί εντός του έτους μνημόνιο συνεργασίας για την αποφυγή διπλών
ελέγχων αποσκευών. Αυτό σημαίνει ότι στο home-porting ο επιβάτης θα
παραδίδει την αποσκευή του στο αεροδρόμιο επιβίβασης και θα τη βρίσκει
στην κουκέτα του πλοίου, χωρίς ενδιάμεσους ελέγχους.
7. Το 2010 το λιμάνι του Πειραιά αξιολογήθηκε από Επιτροπή
Εμπειρογνωμόνων της Ευρ. Ένωσης για την εφαρμογή Κώδικα Συνόρων Σένγκεν.
Σε στενή συνεργασία με την Ελληνική Αστυνομία έχει γίνει το μέγιστο
μέρος της προσαρμογής.
8. Σε σχέση με την τρέχουσα χρονιά (2012) για το πρώτο εννεάμηνο διαφαίνεται ότι:
8.1 Το 2012 σε σχέση με το 2011 θα σημειωθεί μείωση επιβατών transit κατά 15% και
8.2 Σε σχέση με το 2010 η αύξηση είναι 13,51%. Η σύγκριση με το 2010 ή
και το 2009 είναι αναγκαία, διότι το 2011 υπήρξε μια «μοναδική» χρονιά
(αύξηση 35%) λόγω των πολιτικών γεγονότων στη Β. Αφρική (Αίγυπτος,
Τυνησία, Λιβύη) και δεν πρέπει να λαμβάνεται ως έτος σύγκρισης.
9. Οπως είναι γνωστό η προέλευση κατά εθνικότητα των επιβατών
κρουαζιέρας στην Ελλάδα προέρχεται από τις χώρες Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ,
Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία και Ιταλία. Βάσει πρόσφατης μελέτης, με
εξαίρεση τις δύο τελευταίες χώρες, αναμένεται αύξηση αριθμού τουριστών
κρουαζιέρας στην Ελλάδα κατά τα έτη 2013 και 2014.
10. Ο ΟΛΠ Α.Ε. είναι το μόνο λιμάνι στην Ελλάδα, το οποίο παρέχει όλες
τις απαιτούμενες διευκολύνσεις, όπως νερό, ναυτιλιακά καύσιμα,
τροφοεφόδια, συντηρήσεις και παραλαβή αποβλήτων και λυμάτων βάσει
κοινοτικών κανονισμών, επομένως αποτελεί το λιμάνι-βάση για την
κρουαζιέρα σε όλους τους λοιπούς, κυρίως νησιωτικούς, προορισμούς.
Κλείνοντας την εισήγηση του ο κ. Γ. Ανωμερίτης τόνισε πλην άλλων την
άμεση συγκρότηση Αρχής Λιμένος σε όλα τα κύρια λιμάνια του λιμενικού
συστήματος (holdings) με πλήρη διαχωρισμό Αρχής και Επιχείρησης, η οποία
ενιαία θα αναλάβει:
α. Το σύνολο του δημοσίου συμφέροντος δραστηριοτήτων όπως π.χ. τις ελεύθερες ζώνες.
β. Όλες τις τελωνιακού και αστυνομικού ενδιαφέροντος υπηρεσίες μέσα από μνημόνια συνεργασίας.
γ. Όλες τις αστυνομικού ενδιαφέροντος εντός λιμένα υπηρεσίες σε συνεργασία με το Λιμενικό Σώμα.
δ. Τις υπηρεσίες συντονισμού ρυμούλκησης και πλοήγησης και
ε. Τις κανονισμένες, μέσω ΕΣΑΛ, υπηρεσίες ανάπτυξης λιμένων
(πολεοδομικές, fast-track) με σεβασμό στις περιβαλλοντικές διατάξεις που
ισχύουν.
«Οφείλουμε να νομοθετήσουμε ταχύτατα τις μεταρρυθμιστικές μας
παρεμβάσεις για τη λιμενική βιομηχανία μέσα στα πλαίσια των θεσμών και
αρχών του ευρωπαϊκού λιμενικού συστήματος. Από τη πορεία ανάπτυξης ενός
δυναμικού εθνικού λιμενικού συστήματος δεν εξαρτάται η πορεία των
θαλασσίων μεταφορών και η διακίνηση εμπορευμάτων, αλλά πάνω απ` όλα,
μέσω της κρουαζιέρας, ο θαλάσσιος τουρισμός και κατ` επέκταση η
βιωσιμότητα των νησιών και ο ίδιος ο ελληνικός τουρισμός» δήλωσε ο
Γ.Ανωμερίτης.
ΠΗΓΗ: www.protothema.gr