Η ναυμαχία των νηολογίων καλά κρατεί παγκοσμίως. Η προσέλκυση όσο το
δυνατόν περισσότερων πλοίων είναι στόχος κάθε κράτους που ενδιαφέρεται
για τη ναυτιλία και επιζητά να καρπωθεί τα οφέλη από αυτή που
ερμηνεύονται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.
Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας η
δύναμη του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου παρουσίασε μείωση κατά 2,3% από
πλοία 100 κόρων και άνω, τον Νοέμβριο του 2014 σε σύγκριση με την
αντίστοιχη δύναμη του Νοεμβρίου 2013. Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του
έτους 2013 προς το 2012 σημειώθηκε μείωση σε ποσοστό 2,6%.
Η Ολική Χωρητικότητα του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου, από πλοία 100
ΚΟΧ και άνω, τον Νοέμβριο 2014 σε σύγκριση με την αντίστοιχη
χωρητικότητα του Νοεμβρίου 2013, παρουσίασε αύξηση 1,6%, έναντι αύξησης
0,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2013 προς το
2012.
Σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, το ελληνικό νηολόγιο της
ποντοπόρου ναυτιλίας καταγράφει καθαρή άνοδο σε χωρητικότητα ενός
εκατομμυρίου τόνων. Η πλειονότητα των νέων εγγραφών αφορά σε πλοία
υψηλής αξίας και μικρής ηλικίας, καθώς καταγράφονται αρκετά νεότευκτα
πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και δεξαμενόπλοια
τύπου VLCC, μεταφορικής ικανότητας άνω των 300.000 τόνων αργού
πετρελαίου.
Ύψωσαν τη Γαλανόλευκη
Το 2014 η ελληνική σημαία υψώθηκε σε 45 πλοία, συνολικής
χωρητικότητας 3,6 εκατομμυρίων τόνων από 27 ελληνικών συμφερόντων
εταιρείες. Τα περισσότερα, 11 τον αριθμό ανήκουν στον Όμιλο Αγγελικούση
με τις εταιρείες Maran Tankers Maran Gas και Anangel Maritime ενώ άλλα
τρία στην αδελφή του Άννα Αγγελικούση-Κανελλάκη με τις εταιρείες Alpha
Tankers και Pantheon Tankers. Στη λίστα υπάρχουν μεγάλα ονόματα του
ελληνικού εφοπλισμού.
- Η Springfield του Ιδρύματος Ωνάση με τέσσερα πλοία,
- η Danaos Shipping του δρ Ιωάννη Κούστα με τρία πλοία,
- η Eletson Corporation των Κέρτσικοφ, Καρασταμάτη, Χατζηελευθεριάδη με τρία πλοία,
- η Minerva του Αθανάσιου Μαρτίνου με δύο πλοία, - η Polembros Shipping του Σπύρου Πολέμη με δύο πλοία,
- η Marmaras Navigation και η Delta Tankers του Διαμαντή Διαμαντίδη με δύο πλοία συνολικά, ένα η κάθε μία
- η Kyklades Maritime του Αριστείδη Αλαφούζου με δύο πλοία,
- η Euronav του Σταμάτη Μπουρμπούλη με δύο πλοία,
Από ένα πλοίο ενέγραψαν η Thenamaris του Κωνσταντίνου Μαρτίνου,
- η AVIN International του Ομίλου Βαρδινογιάννη,
- η Golden Union του Θόδωρου Βενιάμη προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών,
- η Neptune Lines της Μελίνας Τραυλού, η Chandris Hellas των Χανδρή,
- η Diana Shipping του Συμεών Παληού,
- η Ηarbor Shipping του Λουκά Κτιστάκη, η Union Marine του Ορέστη
Βαρώνη, η Aegean management του Νικόλαου Χόντου, η EVIA Petrol του
Νικόλαου Τσαλαμανιού και η Chronos Shipping του Πρόδρομου Τσαντάογλου.
Ο τύπος πλοίων
Από τα συνολικά 45 πλοία που ύψωσαν την ελληνική σημαία το 2014 τα 22
είναι δεξαμενόπλοια, τα 15 φορτηγά και οκτώ μεταφοράς φυσικού αερίου,
τα γνωστά LNG.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.