Τι είχαν δείξει οι επιθεωρήσεις - Για ποιες παρατηρήσεις είχε πάρει προθεσμία 14 ημερών να τις επιδιορθώσει - Τι αναφέρεται για τα σωστικά μέσα και για πόσους επιβάτες επαρκούσαν - Στο πλοίο δεν δηλώθηκαν επικίνδυνα φορτία
Ενώ οι Ιταλοί κατηγορούν την ελληνική πλευρά για καθυστερήσεις και παραλείψεις όσον αφορά στο «Norman Atlantic», το Λιμενικό Σώμα με δύο έγγραφα που δημοσιοποίησε αργά το βράδυ της Παρασκευής κατέρριψε τους ισχυρισμούς της ιταλικής πλευράς.Παράλληλα, όμως, έγινε γνωστό πως στο πλοίο είχαν γίνει όλοι οι απαραίτητοι έλεγχοι και μάλιστα, πριν να εκτελέσει δρομολόγια στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Ανκόνα, ενώ διενεργήθηκε επιθεώρηση από ειδικούς εξουσιοδοτημένους επιθεωρητές στο λιμάνι της Πάτρας.
Επίσης, το προαναφερόμενο πλοίο είχε επιθεωρηθεί από τις Ισπανικές Αρχές στις 15/6 στο λιμένα του Χιχόν και από τις Ιταλικές Αρχές στις 23/09/2014 και 13/11/2014 στους λιμένες της Μεσσίνα και Σαλέρνο αντίστοιχα χωρίς να καταγραφούν παρατηρήσεις.
Ακόμη, οι ελληνικές αρχές ξεκαθαρίζουν πως στο πλοίο δεν δηλώθηκαν επικίνδυνα φορτία.
Το πλοίο
Το Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο “NORMAN ATLANTIC” IMO: 9435466 είναι Ιταλικής σημαίας και άρχισε να ναυπηγείται τη 19/12/2006 (ημερομηνία θέσης τρόπιδας) και ολοκληρώθηκε η κατασκευή του το έτος 2009, (με αυτό το όνομα από 2014).
Οι έλεγχοι
Πριν να εκτελέσει δρομολόγια στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Ανκόνα και αντιστρόφως διενεργήθηκε επιθεώρηση από ειδικούς εξουσιοδοτημένους επιθεωρητές στο λιμάνι της Πάτρας, σύμφωνα με τις διατάξεις τις Κοινοτικής Οδηγίας 1999/35, για τις επιθεωρήσεις κράτους λιμένα σε επιβατηγά πλοία.
Σημειώνεται ότι το προαναφερόμενο πλοίο είχε επιθεωρηθεί από τις Ισπανικές Αρχές στις 15/6 στο λιμένα του Χιχόν και από τις Ιταλικές Αρχές στις 23/09/2014 και 13/11/2014 στους λιμένες της Μεσσίνα και Σαλέρνο αντίστοιχα χωρίς να καταγραφούν παρατηρήσεις.
Κατά την επιθεώρηση στις 19/12/2014 στο λιμένα της Πάτρας κατεγράφησαν 6 παρατηρήσεις, οι 2 από τις οποίες αποκατεστάθησαν πριν από τη λήξη της επιθεώρησης και για τις υπόλοιπες 4 εδόθη από τους επιθεωρητές με βάση την επαγγελματική τους εμπειρία και συμφώνως των διατάξεων της Κ.Ο. 99/35, χρόνος ανάληψης ενεργειών προς αποκατάστασή τους.
2. Παρατηρήσεις αποκαταστάθηκαν προ του απόπλου:
Α. Διαπιστώθηκε ότι από τις πολλές διατιθέμενες πυροστεγείς πόρτες του πλοίου, μία εξ’ αυτών ( Νο. 112) δεν έκλεινε σωστά. Κατόπιν ανάληψης σχετικών ενεργειών από τα μέλη του πληρώματος η παρατήρηση αποκαταστάθηκε έως τη λήξη της επιθεώρησης.
Β. Κατά τη διάρκεια ελέγχου υδατοστεγανότητας στους χώρους του γκαράζ του πλοίου, παρατηρήθηκε μικρή διαρροή από τη ράμπα που οδηγεί από το κύριο κατάστρωμα οχημάτων στο από κάτω κατάστρωμα. Η συγκεκριμένη παρατήρηση κατόπιν ανάληψης ενεργειών εκ μέρους του πληρώματος αποκαταστάθηκε έως τη λήξη της επιθεώρησης και ως εκ τούτου η συγκεκριμένη παρατήρηση καταχωρήθηκε από τους επιθεωρητές με σχετικό κωδικό αποκατάστασης.
3. Παρατηρήσεις για τις οποίες δόθηκε προθεσμία αποκατάστασης 14 ημερών
Α. Διαπιστώθηκε από τους επιθεωρητές ότι, το επί του πλοίου πλάνο έρευνας/διάσωσης (SAR PLAN) δεν είχε εγκριθεί από το ΕΚΣΕΔ του Πειραιά. Επισημαίνεται ότι τα συγκεκριμένα σχέδια συνεργασίας για περιστατικά Έρευνας και Διάσωσης (SAR PLANS) δεν πρέπει να συγχέονται με άλλα σχέδια αντιμετώπισης κινδύνου, τα οποία αφορούν στην ασφαλή διαχείριση των περιστατικών ανάγκης από τα πλοία και τις πλοιοκτήτριες εταιρείες, παρόλο που προσομοιάζουν σε αρκετά σημεία.
Με δεδομένο ότι σύμφωνα με τα από 15/12/2014 και 19/12/2014 μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από πλευράς εταιρείας, είχαν αναληφθεί οι σχετικές ενέργειες για έγκρισή του και ως εκ τούτου για τη συγκεκριμένη παρατήρηση σύμφωνα με την δυνατότητα που δίνεται από την Κ.Ο. 99/35 και με την επαγγελματική κρίση των επιθεωρητών, δόθηκε προθεσμία αποκατάστασης 14 ημερών. Η εν λόγω έγκριση δόθηκε από το Ε.Κ.Σ.Ε.Δ. την 22/12/2014, ημερομηνία που δόθηκε αντίστοιχη έγκριση από το Italian Maritime Directorate Of Ancona – 7ο Maritime Rescue Sub Center. Σημειώνεται ότι τα κατατιθέμενα κάθε φορά SAR PLAN των πλοίων έχουν ως αντικειμενικό σκοπό την επίτευξη της καλύτερης δυνατής συνεργασίας μεταξύ των Κέντρων Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης με τα Ε/Γ πλοία σε καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης, αφορούν μεταξύ άλλων σε στοιχεία πλοίων, σε φερόμενα σωστικά μέσα, σημεία επαφής (Points of Contact) μεταξύ πλοίου/εταιρείας και Κέντρων Διάσωσης που εδρεύουν στις περιοχές δραστηριοποίησης των εν λόγω πλοίων.
Β. Διαπιστώθηκε από τους επιθεωρητές, παρότι σύμφωνα με τη Διεθνή Σύμβαση για την Ασφάλεια στη θάλασσα προβλέπεται μόνο η χρήση φορητών επαναφορτιζόμενων φώτων, σε ορισμένα σημεία του μηχανοστασίου έλλειψη ορισμένων εκ του συνόλου του συμπληρωματικού εφεδρικού φωτισμού στις εξόδους διαφυγής από το μηχανοστάσιο. Ο κύριος φωτισμός και εφεδρικός φωτισμός λειτουργούσαν κανονικά. Για τη σχετική παρατήρηση σύμφωνα με την δυνατότητα που δίνεται από την Κ.Ο. 99/35 και με την επαγγελματική κρίση των επιθεωρητών, δόθηκε προθεσμία αποκατάστασης 14 ημερών.
Γ. Παρατηρήθηκε από τους επιθεωρητές μόνο σε σημεία του εσωτερικού κλιμακοστασίου, καθώς υπήρχαν σε λοιπούς χώρους ενδιαίτησης, έλλειψη πλάνων σήμανσης (μιμικών πλάνων) των κύριων και δευτερευουσών διαδρομών από τους χώρους ενδιαίτησης στους χώρους συγκέντρωσης. Για τη συγκεκριμένη παρατήρηση σύμφωνα με την δυνατότητα που δίνεται από την Κ.Ο. 99/35 και με την επαγγελματική κρίση των επιθεωρητών δόθηκε προθεσμία αποκατάστασης 14 ημερών.
Δ. Διαπιστώθηκε από τους επιθεωρητές σε κάποιους χώρους ενδιαιτήσεων επιβατών η ανάγκη συμπλήρωσης της ήδη υπάρχουσας σήμανσης που οδηγεί στους σταθμούς συγκέντρωσης του πλοίου με τις ενδείξεις Α και Β. Από την επιθεώρηση, όμως, προέκυπτε ότι υπήρχε η προβλεπόμενη υποχρεωτική σήμανση στη διαδρομή προς τους σταθμούς συγκέντρωσης επιβατών.
Για τη συγκεκριμένη παρατήρηση σύμφωνα με την δυνατότητα που δίνεται από την Κ.Ο. 99/35 και με την επαγγελματική κρίση των επιθεωρητών, δόθηκε προθεσμία αποκατάστασης 14 ημερών.
Σημειώνεται:
Ότι σύμφωνα με το εκδοθέν από την Ιταλική Σημαία πιστοποιητικό καταγραφής του εξοπλισμού ασφαλείας του επιβατηγού πλοίου “NORMAN ANTLANTIC” IMO: 9435466, υπάρχει η δυνατότητα μεταφοράς 499 επιβατών ενώ τα σωστικά μέσα του πλοίου καλύπτουν τον αριθμό των 880 επιβαινόντων.
Από τις ΩΠ: 290305/12-14 και ΩΠ: 290245/12-14 αναφορές Κ.Λ. Πάτρας και Κ.Λ. Ηγουμενίτσας αντίστοιχα προκύπτουν τα ακόλουθα:
i) To πλοίο εκτέλεσε το πρώτο του δρομολόγιο στις 19/12/2014 αφού επιθεωρήθηκε την ίδια ημέρα, από εξουσιοδοτημένους επιθεωρητές, στο λιμένα της Πάτρας, σύμφωνα με τις διατάξεις της Κ.Ο. 99/35.
ii) Την 27/12/2014 και ώρα 17:45 απέπλευσε από το λιμάνι της Πάτρας με πλήρωμα 56 ατόμων και 172 επιβάτες, 30 Ι/Χ, 80 Φ/Γ, 02 Camper, 01 δίκυκλο, 01 trailer για τους λιμένες Ηγουμενίτσας και Ανκόνα.
iii) Δεν δηλώθηκαν επικίνδυνα φορτία.
iv) Ελέγχθηκαν 08 οχήματα από κινητό σύστημα X-RAY και 83 οχήματα από εταιρία security του φορέα διαχείρισης.
v) Στο λιμένα Ηγουμενίτσας επιβιβάστηκαν επιπλέον 250 επιβάτες, και φορτώθηκαν 55 Ι/Χ, 03 λεωφορεία, 48 Φ/Γ, 01 Camper, 01 trailer και 01 ασυνόδευτο Ι/Χ. Επιπρόσθετα ελέγχθηκαν 57 οχήματα εκ των οποίων τα 31 επίσης από κινητό σύστημα Χ-RAY.
vi) Ομοίως δεν δηλώθηκαν επικίνδυνα φορτία.
vii) Από λιμένα Ηγουμενίτσας απέπλευσε την 28/12/2014 και ώρα 01:35 προς το λιμένα της Ανκόνα και κατά τον απόπλου η συνολική κίνηση του πλοίου ήταν:
422 επιβάτες, 85 Ι/Χ, 128 Φ/Γ, 03 Camper, 03 Λεωφορεία, 01 δίκυκλο, 02 trailer, 01 ασυνόδευτο Ι/Χ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.