Συνολικά κεφάλαια 12,21 δισ. ευρώ είχαν
τοποθετήσει έως το τέλος Νοεμβρίου του 2014 οι Ελληνες πλοιοκτήτες για
την απόκτηση νέων πλοίων, είτε για παραγγελίες νεότευκτων πλοίων σε
ναυπηγεία, είτε για την απόκτηση μεταχειρισμένων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ναυλομεσιτικής εταιρείας Intermodal, κατά το διάστημα Ιανουαρίου - Νοεμβρίου 2014, οι Ελληνες πλοιοκτήτες είχαν επενδύσει κεφάλαια 7,54 δισ. ευρώ για την απόκτηση 330 μεταχειρισμένων πλοίων και επιπλέον 4,67 δισ. ευρώ για την υποβολή παραγγελιών για τη ναυπήγηση 125 νέων πλοίων.
Πρόκειται για ποσά που κατατάσσουν την Ελλάδα στην κορυφή της λίστας των αγορών μεταχειρισμένων και στη δεύτερη θέση του «βιβλίου» παραγγελιών, με βάση την αξία των πλοίων που θα ναυπηγηθούν για Ελληνες πλοιοκτήτες τα επόμενα χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην αγορά των μεταχειρισμένων, η αμέσως επόμενη χώρα είναι οι ΗΠΑ, με αγορές 100 πλοίων, αξίας 3,08 δισ. ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι οι Ελληνες επένδυσαν υπερδιπλάσια κεφάλαια σε σχέση με τους Αμερικανούς συναδέλφους τους για την αγορά μεταχειρισμένων πλοίων, δείγμα της υψηλής ρευστότητάς τους και της συνεχούς προσπάθειάς τους να επωφεληθούν των χαμηλών τιμών που επικρατούν διεθνώς στα πλοία, ώστε να εκσυγχρονίσουν τον στόλο τους. Συνολικά, στα ελληνικά συμφέροντα οφείλεται το 24,7% των αγορών μεταχειρισμένων πλοίων (με βάση τον αριθμό των πλοίων) που πραγματοποιήθηκαν κατά το 11μηνο του 2014, ενώ το αντίστοιχο μερίδιο με βάση το ύψος των κεφαλαίων που επενδύθηκαν διαμορφώνεται σε 33,7% του συνόλου.
Στην ανάλυσή της, η Intermodal τονίζει ότι κατά τον Νοέμβριο αναζωπυρώθηκαν οι επενδύσεις στην αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων, λόγω της βελτίωσης των συνθηκών στη ναυλαγορά, τόσο στα δεξαμενόπλοια όσο και στα φορτηγά πλοία. Πάντως, οι περισσότεροι πλοιοκτήτες κινήθηκαν προς την απόκτηση δεξαμενόπλοιων, αν και σημαντικό ενδιαφέρον συγκέντρωσαν και τα φορτηγά πλοία, λόγω του ότι οι τιμές τους προσεγγίζουν το χαμηλό των τελευταίων ετών, που σημειώθηκε το 2012.
Αντίστοιχα, σε ό,τι αφορά τις παραγγελίες νεότευκτων, από πλευράς αριθμών, οι Ελληνες πλοιοκτήτες καταλαμβάνουν μόλις την τέταρτη θέση, με 125 νέα πλοία επί συνόλου παραγγελιών για 2.656 πλοία. Ωστόσο πρόκειται για πλοία υψηλής ποιότητας και προστιθέμενης αξίας, όπως προκύπτει από το γεγονός ότι η αξία των επενδύσεων αγγίζει τα 4,67 δισ. ευρώ, το δεύτερο υψηλότερο ποσό, πίσω από τους Κινέζους πλοιοκτήτες που παρήγγειλαν 251 πλοία αξίας 4,7 δισ. ευρώ. Εν ολίγοις, η μέση αξία ανά πλοίο διαμορφώθηκε σε 18,7 εκατ. ευρώ, έναντι αξίας 37,3 εκατ. ευρώ για κάθε πλοίο που παρήγγειλαν οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, κατά το 11μηνο του 2014, οι Ελληνες πλοιοκτήτες παρέλαβαν νεότευκτα πλοία συνολικής χωρητικότητας 9,6 εκατ. τόνων (gross tons), μέγεθος που αποτελεί το 16% των συνολικών παραδόσεων που πραγματοποιήθηκαν παγκοσμίως κατά το εν λόγω διάστημα. Συνολικά, τα ναυπηγεία παρέδωσαν πλοία 60 εκατ. τόνων (από 70 εκατ. τόνους το αντίστοιχο διάστημα του 2013), εκ των οποίων οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες παρέλαβαν 24,3 εκατ. τόνους.
ΠΗΓΗ: http://www.kathimerini.gr/798544/article/oikonomia/epixeirhseis/1221-dis-oi-ependyseis--twn-ellhnwn-efoplistwn--sto-11mhno-toy-2014
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ναυλομεσιτικής εταιρείας Intermodal, κατά το διάστημα Ιανουαρίου - Νοεμβρίου 2014, οι Ελληνες πλοιοκτήτες είχαν επενδύσει κεφάλαια 7,54 δισ. ευρώ για την απόκτηση 330 μεταχειρισμένων πλοίων και επιπλέον 4,67 δισ. ευρώ για την υποβολή παραγγελιών για τη ναυπήγηση 125 νέων πλοίων.
Πρόκειται για ποσά που κατατάσσουν την Ελλάδα στην κορυφή της λίστας των αγορών μεταχειρισμένων και στη δεύτερη θέση του «βιβλίου» παραγγελιών, με βάση την αξία των πλοίων που θα ναυπηγηθούν για Ελληνες πλοιοκτήτες τα επόμενα χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην αγορά των μεταχειρισμένων, η αμέσως επόμενη χώρα είναι οι ΗΠΑ, με αγορές 100 πλοίων, αξίας 3,08 δισ. ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι οι Ελληνες επένδυσαν υπερδιπλάσια κεφάλαια σε σχέση με τους Αμερικανούς συναδέλφους τους για την αγορά μεταχειρισμένων πλοίων, δείγμα της υψηλής ρευστότητάς τους και της συνεχούς προσπάθειάς τους να επωφεληθούν των χαμηλών τιμών που επικρατούν διεθνώς στα πλοία, ώστε να εκσυγχρονίσουν τον στόλο τους. Συνολικά, στα ελληνικά συμφέροντα οφείλεται το 24,7% των αγορών μεταχειρισμένων πλοίων (με βάση τον αριθμό των πλοίων) που πραγματοποιήθηκαν κατά το 11μηνο του 2014, ενώ το αντίστοιχο μερίδιο με βάση το ύψος των κεφαλαίων που επενδύθηκαν διαμορφώνεται σε 33,7% του συνόλου.
Στην ανάλυσή της, η Intermodal τονίζει ότι κατά τον Νοέμβριο αναζωπυρώθηκαν οι επενδύσεις στην αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων, λόγω της βελτίωσης των συνθηκών στη ναυλαγορά, τόσο στα δεξαμενόπλοια όσο και στα φορτηγά πλοία. Πάντως, οι περισσότεροι πλοιοκτήτες κινήθηκαν προς την απόκτηση δεξαμενόπλοιων, αν και σημαντικό ενδιαφέρον συγκέντρωσαν και τα φορτηγά πλοία, λόγω του ότι οι τιμές τους προσεγγίζουν το χαμηλό των τελευταίων ετών, που σημειώθηκε το 2012.
Αντίστοιχα, σε ό,τι αφορά τις παραγγελίες νεότευκτων, από πλευράς αριθμών, οι Ελληνες πλοιοκτήτες καταλαμβάνουν μόλις την τέταρτη θέση, με 125 νέα πλοία επί συνόλου παραγγελιών για 2.656 πλοία. Ωστόσο πρόκειται για πλοία υψηλής ποιότητας και προστιθέμενης αξίας, όπως προκύπτει από το γεγονός ότι η αξία των επενδύσεων αγγίζει τα 4,67 δισ. ευρώ, το δεύτερο υψηλότερο ποσό, πίσω από τους Κινέζους πλοιοκτήτες που παρήγγειλαν 251 πλοία αξίας 4,7 δισ. ευρώ. Εν ολίγοις, η μέση αξία ανά πλοίο διαμορφώθηκε σε 18,7 εκατ. ευρώ, έναντι αξίας 37,3 εκατ. ευρώ για κάθε πλοίο που παρήγγειλαν οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, κατά το 11μηνο του 2014, οι Ελληνες πλοιοκτήτες παρέλαβαν νεότευκτα πλοία συνολικής χωρητικότητας 9,6 εκατ. τόνων (gross tons), μέγεθος που αποτελεί το 16% των συνολικών παραδόσεων που πραγματοποιήθηκαν παγκοσμίως κατά το εν λόγω διάστημα. Συνολικά, τα ναυπηγεία παρέδωσαν πλοία 60 εκατ. τόνων (από 70 εκατ. τόνους το αντίστοιχο διάστημα του 2013), εκ των οποίων οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες παρέλαβαν 24,3 εκατ. τόνους.
ΠΗΓΗ: http://www.kathimerini.gr/798544/article/oikonomia/epixeirhseis/1221-dis-oi-ependyseis--twn-ellhnwn-efoplistwn--sto-11mhno-toy-2014
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.