Ανάλυση
G.Moundreas SA
Ανησυχία και απαισιοδοξία συνεχίζει και επικρατεί στην αγορά των διαλύσεων,
καθώς παρά το
γεγονός ότι οι τιμές
έχουν μειωθεί κατά 20% εκτιμάται ότι υπάρχει χώρος για περεταίρω πτώση και
οι Cash Buyers εκμεταλλεύονται την
όλη κατάσταση προσφέροντας ακόμη
χαμηλότερες τιμές από αυτές που πραγματικά επικρατούν στην αγορά.
Ο μόνος κλάδος που δείχνει να υπάρχει
κινητικότητα είναι αυτός των Capes, λόγω των ιδιαίτερα χαμηλών ναύλων που
επικρατούν και οι
πληροφορίες κάνουν λόγο για 10 περίπου Capes που είτε είναι σε διαπραγματεύσεις ή έχουν
ήδη
πουληθεί, αλλά σε χαμηλές τιμές, κυρίως στο Μπαγκλαντές και στο Πακιστάν,
καθώς η Ινδία έχει
επικεντρωθεί σε μικρότερου τονάζ πλοία όπου
απαιτείται μικρότερος χρόνος διάλυσης.
Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι η ρουπία και οι τιμές του σιδήρου παρουσίασαν βελτίωση και
έχουν
σταθεροποιηθεί, οι προσφερόμενες τιμές έχουν μειωθεί κατά
$ 100 τον τόνο LDT, η ζήτηση
όχι μόνο
δεν έχει παρουσιάσει
σημάδια βελτίωσης αλλά δείχνει και πτωτικές
τάσεις καθώς οι End
Buyers δεν
έχουν πεισθεί ακόμη ότι η αγορά έχει φτάσει στα χαμηλότερα
της σημεία και οι τιμές που
προσφέρουν
είναι απογοητευτικές.
Το Μπαγκλαντές, έχει γίνει ο αποδέκτης των περισσοτέρων Capes από
αυτά που προαναφέραμε
αλλά σε χαμηλότερες τιμές συγκριτικά με την προηγούμενη εβδομάδα,
αφού οι End Buyers έχουν
αποθέματα από προηγούμενες αγορές και
σε συνδυασμό με την συνεχιζόμενη προσφορά
οι τιμές
προφανώς θα δεχθούν περεταίρω πιέσεις.
Στο Πακιστάν, έκπληξη προκάλεσε η αγορά ενός Cape στα $ 409 με
άμεση παράδοση,
καθώς
προσφέρει τις χαμηλότερες τιμές συγκριτικά με την Ινδία
και το Πακιστάν. Εκτιμάται ότι
σύντομα
το Πακιστάν
θα επανέλθει στην αγορά καθώς
αναμένεται να λάβει χώρα η επιβολή του
15% στις
εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα, μέτρο το οποίο έχει ανακοινωθεί αλλά ακόμη δεν έχει επιβληθεί. H Κίνα, συνεχίζει
απτόητη να
απασχολείται με
τις επιχορηγούμενα πλοία των
κρατικών της
εταιρειών και όπως όλα δείχνουν
θα συνεχίσει σε αυτό το μοτίβο μέχρι το
τέλος του 2015 όπου θα
είναι σε εφαρμογή
αυτό το πρόγραμμα. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η COSCO
εκμεταλλευόμενη τις
κρατικές επιχορηγήσεις, το 2014 διέλυσε πάνω από 50 πλοία
του στόλου της, κυρίως Bulkers και
Containers.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε
514,547 DWT, εκ των οποίων το
87% (447,263 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 4% (21,307
DWT) δεξαμενόπλοια, και το 9%
(45,977 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου
και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 390 - $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 385 - $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 390 - $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και
δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 220 - $ 250 για πλοία ξηρού
φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.