12 Ιαν 2015

Π. Λιβανός: Ο ισχυρός άνδρας του LNG στη ναυτιλία


Στο εξωτερικό τον αποκαλούν «Greek shipping tycoon». Είναι από τους Ελληνες πλοιοκτήτες με όνομα βαρύ σαν ιστορία, αφού το οικογενειακό του δέντρο στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις έχει ρίζες τριών αιώνων.

Ο 56χρονος billionaire Πήτερ Λιβανός, με περιουσία που υπολογίζεται κοντά στα 3 δισ. ευρώ, πρωταγωνιστεί στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Αποδεικνύεται άξιος συνεχιστής του πατέρα του, Γιώργου Λιβανού, που είναι όνομα-θρύλος για την ελληνική ναυτιλία. Αποτελεί μία από τις εξαιρέσεις του κανόνα που θέλει την πρώτη γενιά να δημιουργεί, τη δεύτερη να διατηρεί την περιουσία και την επιχείρηση και την τρίτη να τη σπαταλάει-καταστρέφει. Η επιχειρηματική του ικανότητα προκύπτει από το γεγονός ότι, αν και είναι απόγονος μιας ισχυρής προσωπικότητας, δεν έμεινε εγκλωβισμένος στα κεκτημένα, αλλά άνοιξε τα φτερά του για να κατακτήσει τους επιχειρηματικούς ουρανούς. Το όνομά του φιγουράρει ανάμεσα στις 100 Σημαντικότερες Προσωπικότητες της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας - πιο συγκεκριμένα, κατέχει την 21η θέση στη λίστα την οποία συντάσσει κάθε χρόνο το Lloyd’s, μία θέση πιο ψηλά από το 2013 και πέντε από το 2012. Για να υπάρξει μέτρο σύγκρισης, το 2012 είχε ανέβει στην 26η θέση από την 32η διότι εισήγαγε στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης τη νέα του, τότε, εταιρεία, την GasLog, η οποία έχει επενδύσει πάνω από ένα δισ. δολάρια σε κατασκευές πλοίων για τη μεταφορά φυσικού αερίου, τα λεγόμενα LNG. Δεν έμεινε όμως εκεί και χρόνο με τον χρόνο ανεβαίνει στη λίστα. Το αξιοσημείωτο ήταν ότι πριν από την είσοδό της στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης η GasLog διέθεσε το 11,6% του κεφαλαίου της στο Ιδρυμα Ωνάση, το οποίο διαχειρίζεται τις ναυτιλιακές δραστηριότητες του ομίλου Ωνάση.
Η εταιρεία έχει στόλο που αποτελείται από 22 πλοία και έχει άλλα εννέα είναι υπό ναυπήγηση. Η κεφαλαιοποίησή της ανέρχεται στα 2,5 δισ. δολάρια. Εχει αντλήσει από δημόσιες εγγραφές 172 εκατ. δολάρια, ενώ τον Ιανουάριο του 2014 «σήκωσε» άλλα 199 εκατ. δολάρια. Η GasLog είναι η πρώτη ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή που διαχειρίζεται LNG και έκανε την είσοδό της στο αμερικανικό χρηματιστήριο και η δεύτερη σε διεθνές επίπεδο, καθώς έχει προηγηθεί η Golar του ομίλου Fredriksen.
Με έναν στόλο που αποτελείται από 70 πλοία συνολικής χωρητικότητας 13,34 εκατομμυρίων τόνων, με τις εταιρείες Euronav -διαθέτει 48 δεξαμενόπλοια- και GasLog, ο Πήτερ Λιβανός είναι μια δύναμη που συνεχώς αναπτύσσεται. Παράλληλα φέρεται να έχει συμφέροντα και στην εταιρεία C Transport στο Μόντε Κάρλο που διαχειρίζεται στόλο με 22 πλοία, στην οποία όμως επικεφαλής είναι σήμερα ο πρώτος ξάδελφος του Πήτερ Λιβανού. Ως κορωνίδα των επιχειρήσεών του έχει την εταιρεία Ceres, την οποία κληρονόμησε από τον πατέρα του. Τα γραφεία της βρίσκονται στον Πειραιά και αποτελεί το όχημα για την εξάπλωση των συμφερόντων του κ. Λιβανού στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.
Το σήμα-σινιάλο της εταιρείας δεν ήταν τυχαίο. Το κίτρινο είναι το χρώμα του χρυσού και συμβολίζει τις «χρυσές δουλειές». Η τριήρης συμβολίζει τον Ελληνισμό, μπλε και άσπρο. Τα στάχια τη θεά Δήμητρα, η οποία λατινιστί λέγεται Ceres και τη λάτρευαν με αυτό το όνομα οι Ρωμαίοι που είχαν φτιάξει το δικό τους δωδεκάθεο, το Dei Consentes, μιμούμενοι τους Ελληνες. Στο σήμα υπάρχει και ένας ρόμβος λευκός που συμβολίζει την κρυστάλλινη διαύγεια των επιχειρηματικών δοσοληψιών της οικογένειας.

Πώς να γίνεις εφοπλιστής

Ο πατέρας του Πήτερ Λιβανού, Γιώργος Λιβανός, συνήθιζε να αφηγείται ένα ανέκδοτο κάθε φορά που τον ρωτούσαν πώς μπορεί κάποιος να γίνει εφοπλιστής. Πήγε κάποιος λοιπόν σε έναν πλούσιο και μεγάλο Νορβηγό εφοπλιστή και τον ρώτησε πώς μπορούσε να γίνει και εκείνος μεγάλος εφοπλιστής. Ο Νορβηγός του απάντησε ότι πρέπει πρώτα να γίνει πλούσιος και μετά να γίνει εφοπλιστής για να χάσει τα λεφτά του! Ο γιος του όμως συνεχίζει να αυξάνει την περιουσία του -αφού κάνει πρωτοποριακές κινήσεις στη ναυτιλία- διαψεύδοντας τον Νορβηγό μεγαλοεφοπλιστή. Είναι ο ισχυρότερος Ελληνας στον τομέα των πλοίων μεταφοράς αερίου, των LNG.
Από την εποχή της παντοδυναμίας του πατέρα του ο κοσμοπολίτης Πήτερ χάραξε στον επιχειρηματικό χάρτη τη δική του ρότα. Τη δεκαετία του ’90 ιδρύει την εταιρεία Seachem, η οποία πολύ γρήγορα αναδεικνύεται σε έναν από τους μεγαλύτερους παίκτες παγκοσμίως στα πλοία μεταφοράς χημικών. Είχε βάση τις ΗΠΑ και το Μόντε Κάρλο. Ηταν η μοναδική εταιρεία στην Ελλάδα, στον τομέα των χημικών, που είχε φτάσει σε επίπεδο διεθνούς αναγνώρισης, ενώ υπήρξε μία από τις τρεις μεγαλύτερες εταιρείες μεταφοράς χημικών.  Μοναχογιός, όχι όμως και μοναχοπαίδι, αφού έχει μία αδελφή, τη Μαρίνα, η οποία δεν ανακατεύτηκε ενεργά στις οικογενειακές επιχειρήσεις και η οποία παντρεύτηκε το ’90 ένα από τα ανερχόμενα στελέχη της εταιρείας του πατέρα της.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.