25 Ιαν 2015
1ο Ναυτιλιακό Forum της «Ναυτεμπορικής»: «Υπεράνω κομμάτων η ελληνική ναυτιλία»
Την ανάγκη ολοκλήρωσης της τελευταίας αξιολόγησης του προγράμματος έως τις 28 Φεβρουαρίου, ώστε να αποδεσμευτεί η δόση των 7,2 δισ. ευρώ, αλλά και της συνέχισης των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων υπογράμμισε ο υπουργός Οικονομικών Γκίκας Χαρδούβελης μιλώντας στο «1ο Ναυτιλιακό Forum της Ναυτεμπορικής».
Παράλληλα ο υπουργός Οικονομικών επεσήμανε την ανάγκη δημιουργίας μιας εθνικής στρατηγικής για την προσέλκυση των ναυτιλιακών επιχειρήσεων, καθώς και των συμπληρωματικών ως προς αυτές δραστηριοτήτων, όπως χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, ναυλομεσίτες και ασφαλιστικές υπηρεσίες.Το 1ο Ναυτιλιακό Forum της εφημερίδας «Ναυτεμπορική», που πραγματοποιήθηκε χθες με τη συμμετοχή εκατοντάδων εκπροσώπων της ναυτιλιακής κοινότητας στο ξενοδοχείο Divani Apollon Palace & Thalasso στη Βουλιαγμένη, αποτέλεσε μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για έναν εμπεριστατωμένο διάλογο για όλα τα φλέγοντα θέματα της ελληνικής ναυτιλίας, τον πρωταγωνιστικό της ρόλο στο παγκόσμιο εμπόριο και την προσφορά της στην εθνική οικονομία.
Τις εργασίες του συνεδρίου άνοιξε η κα Ειρήνη Αθανασιάδου, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της εφημερίδας «Ναυτεμπορική», η οποία σημείωσε πως η «Ναυτεμπορική» είναι άρρηκτα δεμένη όλα αυτά τα χρόνια με την ελληνική ναυτιλία από την ίδρυσή της και συμπλήρωσε πως το 1ο Ναυτιλιακό Forum ανοίγει μια σειρά ανάλογων εκδηλώσεων της «Ν» για άλλους κλάδους της οικονομίας.Από την πλευρά του, ο γενικός διευθυντής της «Ναυτεμπορικής» κ. Γιάννης Περλεπές, πριν περάσει στον συντονισμό του πάνελ με θέμα «Η διαχρονική συμβολή του ελληνικού εφοπλισμού στην οικονομία και κοινωνία - Αποτιμώντας το παρελθόν, σκιαγραφώντας το μέλλον» μίλησε για τη συμβολή της ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία, επισημαίνοντας τον ιστορικό ρόλο του εφοπλισμού και την ισχυρή θέση του στην παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα.
Στην ομιλία του ο Γκίκας Χαρδούβελης αναφέρθηκε στις εκκρεμότητες που αφήνει η εκλογική αναμέτρηση της Κυριακής και κυρίως η τύχη της εκκρεμούς αξιολόγησης από την τρόικα. Οπως είπε, εάν κλείσει η αξιολόγηση -που πρέπει να κλείσει πολύ σύντομα, γιατί όσο πιο σύντομα κλείσει τόσο το καλύτερο για την οικονομία- τότε η Ελλάδα θα εισπράξει 7,2 δισ. ευρώ από την Ευρωζώνη και το ΔΝΤ.
«Ολοι οι Ελληνες συζητούν για το αν λεφτά υπάρχουν ή δεν υπάρχουν. Αυτά είναι λεφτά που υπάρχουν και κάθονται», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Χαρδούβελης, σημειώνοντας πως πρέπει να κλείσει η αξιολόγηση για να εκταμιευτούν, καθώς είναι ανέφικτο να βρεθούν πουθενά αλλού.
«Εφόσον κλείσει η αξιολόγηση η Ελλάδα θα μπει σε μια νέα σχέση με τους Ευρωπαίους εταίρους για περίπου ένα χρόνο», είπε ο κ. Χαρδούβελης, ενώ περιέγραψε τις συνθήκες αλλά και τα οικονομικά δεδομένα που θα σημάνει η «νέα σχέση» τόσο με την Ευρωζώνη όσο και με το ΔΝΤ.Οπως εξήγησε ο υπουργός Οικονομικών, η χώρα για έναν περίπου χρόνο θα είναι στον ευρωπαϊκό προληπτικό μηχανισμό στήριξης, τον ECCL (Enhanced Conditions Credit Line).
«Δηλαδή, η Ευρώπη θα μας υποστηρίζει λέγοντάς μας ότι υπάρχει ένα ποσό -μια πιστοληπτική γραμμή- που αν το χρειάζεστε μπορείτε να το τραβήξετε». Το ποσό αυτό θα είναι περίπου 10 δισ. ευρώ, που θα προέλθουν από τα χρήματα που περίσσεψαν στο ΤΧΣ. «Αρα, για περίπου ένα χρόνο θα υπάρχει αυτή η πιστοληπτική γραμμή στήριξης και όντας εκεί, οι αγορές θα είναι πολύ πιο πρόθυμες να δανείσουν στο ελληνικό κράτος, θα ξέρουν ότι η Ελλάδα έχει στηρίγματα. Τα spreads φυσικά και θα μειωθούν και η Ελλάδα θα μπορεί να έχει πρόσβαση στις αγορές», πρόσθεσε ο κ. Χαρδούβελης.
Σε ό,τι αφορά τη σχέση με το ΔΝΤ, είπε πως και η σχέση αυτή μπορεί να αλλάξει, διευκρινίζοντας ότι έχουμε λαμβάνειν 3,6 δισ. ευρώ από το 2014. Πέρα από αυτά, είχε συμφωνηθεί το ΔΝΤ να δίνει χρήματα μέχρι και το πρώτο τρίμηνο του 2016 και αυτά είναι περίπου 9 δισ. ευρώ. «Το ποσό αυτό μπορεί να μετατραπεί -για να υπάρχει ισορροπία με τους δανειστές- επίσης σε πιστοληπτική γραμμή στήριξης». Στο πλαίσιο αυτό, είπε ο υπουργός, και εφόσον υπάρξει συμφωνία με την τρόικα, η Ελλάδα θα μπορούσε το 2015 και μέχρι τον Απρίλιο του 2016 «να έχει ένα αποκούμπι και να αφεθεί ελεύθερη να βγει στις αγορές».
Ο ρόλος της ναυτιλίας
Μιλώντας για τον ρόλο της ναυτιλίας, αλλά και την πολιτική της κυβέρνησης, ο κ. Χαρδούβελης τόνισε χαρακτηριστικά πως «δεν θέλουμε οι ελληνικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις να έχουν ως κέντρο τους το Λονδίνο ή τη Σιγκαπούρη ή οπουδήποτε αλλού. Τις θέλουμε εδώ.
Η ελληνική οικονομία ωφελείται εάν τα γραφεία και οι υπόλοιπες δραστηριότητες των ναυτιλιακών εταιρειών είναι εδώ. Μας ενδιαφέρει αν τα παιδιά μας θα βρουν τελικά δουλειά στην Ελλάδα ή θα αναγκάζονται να πάνε στο εξωτερικό σε οποιαδήποτε χώρα».
Αναφερόμενος στην οικειοθελή εισφορά, ανάλογη με το τονάζ, είπε: «Θέλουμε να τους κρατήσουμε στην Ελλάδα, αλλά θέλουμε και αυτοί να προσφέρουν. Περνάμε μια τεράστια κρίση. Δεν μπορούν να είναι αμέτοχοι. Ολοι έχουν βάλει πλάτη στην κρίση. Θέλουμε όμως να το κάνουν οικειοθελώς, κάτι που έχουν ξεκινήσει και το κάνουν».
Τρεις άξονες στην οικονομική πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ
Ο υποψήφιος βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, καθηγητής οικονομικών Γιώργος Σταθάκης χαρακτήρισε πολύ σημαντική την απόφαση που ελήφθη χθες σχετικά με το πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, το οποίο προβλέπει την αγορά κρατικών ομολόγων.Μάλιστα, όπως υπογράμμισε ο κ. Σταθάκης, η ΕΚΤ στο πρόγραμμά της συμπεριέλαβε και τα ελληνικά ομόλογα μέσω κριτηρίων επιλεξιμότητας, «έκφραση η οποία είναι η πλέον επιεικής ως ορολογία», επεσήμανε.
Οσον αφορά την οικονομική πολιτική που σχεδιάζει να εφαρμόσει ο ΣΥΡΙΖΑ, εφόσον αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας, ο κ. Σταθάκης υπογράμμισε ότι αυτή θα αναπτυχθεί σε τρεις άξονες:
Πρώτος άξονας, «η πρώτη και βασική επιδίωξη», όπως σημείωσε με έμφαση, θα είναι «η αποκατάσταση της ισοτιμίας της χώρας μας με τους εταίρους μας, εντός των κανόνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Δεύτερος άξονας για τον ΣΥΡΙΖΑ θα είναι να επιδιώξει την αποκατάσταση της βιωσιμότητας του χρέους, ώστε «να εξυπηρετείται με βάση τις πραγματικές δυνατότητες της ελληνικής οικονομίας», τόνισε, για να προσθέσει: «Οι πολιτικές λιτότητας δεν μπορούν να συνεχισθούν» αφού έχουν προκαλέσει ακραία κοινωνικά φαινόμενα στη χώρα μας και ταυτόχρονα προκαλούν έντονη στασιμότητα στην Ευρώπη, σε αντίθεση με άλλες οικονομίες που εφαρμόζουν διαφορετικές πολιτικές. «Στις προτεραιότητές μας περιλαμβάνεται η εφαρμογή πολιτικών ενίσχυσης του 34% των νοικοκυριών της χώρας, που σήμερα ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας», τόνισε ο κ. Σταθάκης.
Τρίτος και τελευταίος άξονας της πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ, όπως ανέφερε ο κ. Σταθάκης, θα είναι η επανεκκίνηση της οικονομίας, μέσω κατ’ αρχάς της διαχείρισης του ιδιωτικού χρέους.
Εφοπλισμός και ΣΥΡΙΖΑ άνοιξαν δίαυλο επικοινωνίας
Επίσημος δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης άνοιξε στη διάρκεια του 1ου Ναυτιλιακού Forum της «Ναυτεμπορικής», που πραγματοποιήθηκε χθες στο ξενοδοχείο Divani Apollon Palace & Thalasso στη Βουλιαγμένη, με τη συμμετοχή εκατοντάδων εκπροσώπων της ναυτιλιακής κοινότητας.H ναυτιλία των Ελλήνων είναι διατεθειμένη να προσφέρει περισσότερα στον τόπο, υπό μία αδιαπραγμάτευτη προϋπόθεση: Τον σεβασμό του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου λειτουργίας από όλους, ήταν το μήνυμα που έστειλε προς όλους, τρεις ημέρες προ των εκλογών, χαιρετίζοντας το συνέδριο, ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης.
Από την πλευρά του ο υποψήφιος βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, καθηγητής οικονομικών Γιώργος Σταθάκης, τέσσερις ώρες αργότερα δήλωσε, μετά το τέλος της ομιλίας του, στην ερώτηση που του έγινε αν θα αλλάξει κάτι στο θεσμικό πλαίσιο της ναυτιλίας, ότι σε περίπτωση που ο ΣΥΡΙΖΑ κερδίσει τις εκλογές και σχηματίσει κυβέρνηση «δεν θα υπάρξουν αιφνιδιασμοί».
Οπως υπογράμμισε, αν γίνουν αλλαγές, αυτές θα προέλθουν ύστερα από διαβούλευση και χωρίς αιφνιδιασμούς, ενώ υπογράμμισε ότι στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ελλάδα η ναυτιλία θα είναι παρούσα, όπως ήταν πάντα. Πρόσθεσε δε ότι όλα αυτά τα θέματα έχουν συζητηθεί κατά καιρούς, ατύπως, μεταξύ της ναυτιλιακής κοινότητας και εκπροσώπων του κόμματος.
Στον χαιρετισμό που απηύθυνε νωρίτερα ο κ. Βενιάμης ανέφερε ακόμη ότι η ελληνική ναυτιλία είναι ζωτικής σημασίας για την Ελλάδα, την Ευρώπη και την παγκόσμια οικονομία. Η διεθνής ναυτιλία, συμπλήρωσε ο κ. Βενιάμης, θα εξακολουθήσει να υπάρχει και στο μέλλον, όσες κρίσεις και αν αντιμετωπίσει. Το κρίσιμο ερώτημα, όμως, είναι ποιος θα τη διαχειρίζεται και από πού, υπογραμμίζοντας την ανάγκη η ελληνική και η ευρωπαϊκή ναυτιλία να παραμείνουν ανταγωνιστικές.
Ο πρόεδρος της ΕΕΕ επισήμανε ότι η ελληνόκτητος ναυτιλία είναι στην Ελλάδα και θέλει να παραμείνει στην Ελλάδα, είναι υπεράνω κομμάτων. Προσφέρει στην ελληνική οικονομία και είναι διατεθειμένη περισσότερο, υπό μια αδιαπραγμάτευτη προϋπόθεση, τον σεβασμό από όλους του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου λειτουργίας, το οποίο της επιτρέπει να παραμένει ανταγωνιστική σε παγκόσμιο επίπεδο.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.