31 Ιαν 2015

Αρνητική παραμένει η εικόνα της ναυλαγοράς

Ανάλυση
G.Moundreas SA

Αρνητική συνεχίζει και παραμένει η εικόνα στη ναυλαγορά, μην αφήνοντας και πολλά περιθώρια για
σχόλια, τουλάχιστον μέχρι και το πέρας των εορτών στην Ασία στα τέλη Φεβρουαρίου. Επιπροσθέτως, τα νέα από την Κίνα δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά σχετικά με τις εισαγωγές Coal και Nickel, η στην καλύτερη περίπτωση χαρακτηρίζονται από μία έντονη μεταβλητότητα ιδιαίτερα στις εισαγωγές Ιron Ore.


Αναφορικά με το Coal, το οποίο καλύπτει τα 2/3 της παραγωγής ενέργειας στην Κίνα, τα νέα δεν
είναι καθόλου ενθαρρυντικά. Τον Οκτώβριο, η κυβέρνηση επέβαλλε φόρο 3 – 6% στις εισαγωγές και
απαγόρευσε την εγχώρια παραγωγή και τις εισαγωγές χαμηλής ποιότητας σε μία προσπάθεια
προστασίας του περιβάλλοντος και ποιοτικής ανάπτυξης με παραγωγή καθαρής ενέργειας. Αυτό είχε
σαν αποτέλεσμα την δραματική πτώση των κερδών κατά 44% των εγχώριων βιομηχανιών
παραγωγής Coal ενώ η εγχώρια παραγωγή μειώθηκε για πρώτη φορά από το 2000 και εκτιμάται
περεταίρω μείωση το 2015. Παράλληλα τα αποθέματα των ορυχείων βρίσκονται στους 87 εκ. τόνους,
2,6% αυξημένα από την ίδια περίοδο του 2014, ενώ τα αποθέματα των εργοστασίων παραγωγής
ενέργειας είναι στα 95 εκ. τόνους, αυξημένα κατά 17%. Οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο ότι παρά την
πτωτική τάση των τιμών η ζήτηση για Coal από την Κίνα θα παρουσιάσει και αυτή πτωτικές τάσεις
το 2015.
Οι εισαγωγές Nickel από την Κίνα, ο μεγαλύτερος εισαγωγέας βιομηχανικών μετάλλων
παγκοσμίως, έφτασαν στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 4 ετών, λόγω και της απαγόρευσης
των εξαγωγών από την Ινδονησία. Οι αγορές Nickel από την Κίνα το 2014 μειώθηκαν κατά 33%
στους 47,76 εκ. τόνους, ενώ το εκέμβριο παρουσίασαν πτώση για 4ο συνεχόμενο μήνα. Η Κίνα
κάλυψε το κενό αυτό με εισαγωγές από τις Φιλιππίνες, επηρεάζοντας όμως αρνητικά τη ναυλαγορά
καθώς εκτός από την μείωση των ποσοτήτων υπήρξε και μείωση στα τονομίλια λόγω της μικρότερης
απόστασης.
Σχετικά με την μεταβλητότητα των εισαγωγών Iron Ore από την Κίνα, το ενδεχόμενο πρόβλημα
εστιάζεται στην γενικότερη επιβράδυνση της Κίνας που εικάζεται ότι μπορεί να μειώσει τις ανάγκες
για παραγωγή σιδήρου, επιδρώντας αρνητικά και στις εισαγωγές Iron Ore. To 2014 οι εισαγωγές
έκλεισαν σε επίπεδα ρεκόρ, στους 932,5 εκ. τόνους, αύξηση 13,8% από το 2013, δεδομένων και των
χαμηλών τιμών, αλλά σύμφωνα με πρόσφατες πληροφορίες από traders, υπάρχουν τοπικές
χαλυβουργίες που έχουν βγάλει στην αγορά κλεισμένα φορτία με παράδοση τον Μάρτιο, γεγονός
που υποδεικνύει ότι θα υπάρξει μείωση της παραγωγής σιδήρου άρα και των εισαγωγών Iron Ore.
Να επισημάνουμε ότι η παραγωγή σιδήρου το 2014 έφτασε σε επίπεδα ρεκόρ, στους 822,7 εκ. τόνους
αλλά η ετήσια αύξηση ήτανε μόνο 0,9%, η χαμηλότερη ποσοστιαία αύξηση από το 1981.
Σε γενικές γραμμές, οι προσδοκίες για το 2015 είναι ότι η αγορά δεν θα παρουσιάσει κάτι το
συνταρακτικό, με την ψυχολογία της αγοράς να βρίσκεται σε αρνητικά επίπεδα, γεγονός που
αντικατοπτρίζεται και από την μειωμένη αγοραστική διάθεση των πλοιοκτητών παρά την πτωτική
πορεία των τιμών των μεταχειρισμένων πλοίων και την σε καλά επίπεδα προσφορά πλοίων. Να
επισημάνουμε πως οι τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου από 5αετίας έως
15εατίας, κατά μέσο όρο, από τα τέλη εκεμβρίου μέχρι σήμερα έχουν μειωθεί για τα Capes κατά
6%, για τα Panamax κατά 5%, για τα Supramax κατά 7% και για τα Handysize κατά 13%.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.