Οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν σε εξέλιξη από τα μεγαλύτερα ναυπηγικά
προγράμματα, η συνολικά αξία των οποίων υπολογίζεται αυτή την εποχή και
έως το 2016, με βάση τα συμβόλαια που έχουν υπογράψει, στα 25
δισεκατομμύρια δολάρια.
Οι μεγάλοι ναυλωτές, που είναι συνήθως
πολυεθνικές εταιρείες, επιλέγουν τα νεότευκτα πλοία για λόγους
ασφάλειας αλλά και οικολογικούς. Οι Έλληνες το προέβλεψαν και ξεκίνησαν
ένα μπαράζ ναυπηγήσεων το οποίο συνεχίζεται εξασφαλίζοντας καλούς
ναύλους.
Top 10 των ναυπηγήσεων
Στην κορυφαία 10άδα, στο Top 10, των Ελλήνων πλοιοκτητών που
ναυπηγούν πλοία ξεχωρίζουν σύμφωνα με τα στοιχεία της Marine Information
Services (MIS):
-Πέτρος Παππάς με την Star Bulk ο οποίος ναυπηγεί συνολικά 48 πλοία
εκ των οποίων 32 φορτηγά, έξι δεξαμενόπλοια και 10 μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων.
-Ιωάννης Αγγελικούσης με τις εταιρείες Anangel Maran tankers έχει
πρόγραμμα για 19 πλοία εκ των οποίων δύο δεξαμενόπλοια και 17
υγραεριοφόρα.
- Νίκος και Χάρης Βαφειάς με τον Όμιλο Vafias, 19 πλοία εκ των οποίων δύο φορτηγά και 17 υγραεριοφόρα.
- Ευάγγελος Μαρινάκης με την Capital Shipmanagement. Έχει σε εξέλιξη
ναυπηγικό πρόγραμμα για την κατασκευή 18 συνολικά πλοίων εκ των οποίων
10 είναι δεξαμενόπλοια και οκτώ μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
- Ακολουθούν με τον ίδιο αριθμό πλοίων ο Θανάσης και Πάνος
Λασκαρίδης της Laskaridis Group που ναυπηγούν 18 πλοία μεταφοράς ξηρού
φορτίου.
- Στα 18 πλοία βρίσκεται και ο Τζων Χατζηπατέρας με την Dorian
Hellas που έχει συμβόλαια για την ναυπήγηση 18 υγραεριοφόρων.
- Ναυπηγικό πρόγραμμα που περιλαμβάνει 15 πλοία έχουν σε εξέλιξη ο
Θόδωρος Βενιάμης με την golden union όλα φορτηγά και η οικογένεια
Λογοθέτη με την Lomar Shipping Ltd εκ των οποίων τα έξι είναι φορτηγά
και τα εννέα containerships.
- Ο Μιχάλης Μποδούρογλου με τις εταιρείες Allseas και Paragon
ναυπηγεί συνολικά 13 πλοία εκ των οποίων εννέα φορτηγά και τέσσερα
μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Την 10άδα συμπληρώνουν:
- ο Γιώργος Οικονόμου με τις εταιρείες Cardiff-Dryships-TMS-Ocean
Rig ο οποίος έχει ναυπηγικό πρόγραμμα για 12 πλοία. Από αυτά τέσσερα
είναι φορτηγά, δύο δεξαμενόπλοια, δύο υγραεριοφόρα και τέσσερα άλλων
τύπων.
- Ο Θανάσης Μαρτίνος με την Εastern Mediterranean Maritime, με έξι δεξαμενόπλοια και έξι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Υπάρχουν όμως στην πρώτη 20αδα και άλλα γνωστά ονόματα του ελληνικού εφοπλισμού που «κτίζουν» από 10 πλοία και άνω:
- Ο Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος της Costamare με 11 πλοία, όλα containerships,
- Ο Όμιλος Τσάκου με 10 πλοία εκ των οποίων εννέα δεξαμενόπλοια και ένα LNG
- Ο Πήτερ Λιβανός με τις εταιρείες Euronav και Gaslog LNG με 10 πλοία όλα για μεταφορά φυσικού αερίου
- Ο Πάρις Κασιδόκωστας – Λάτσης με την Consolidated Marine
Management Inc επίσης με 10 πλοία υπό ναυπήγηση, έξι δεξαμενόπλοια και
τέσσερα LNG
- H Εletson των οικογενειών Καρασταμάτη-Κέρτσικοφ και Χατηζελευθεριάδη με 10 πλοία όλα υγραεριοφόρα.
Οι συνολικές παραγγελίες που έχουν τοποθετηθεί μέχρι το 2016 από
εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, φθάνουν τα 502 πλοία, φορτηγά,
δεξαμενόπλοια, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, LPG και LNG, συνολικής
χωρητικότητας 47,5 εκατομμυρίων τόνων. Το 2015 αναμένεται η παράδοση 237
πλοίων χωρητικότητας 20,8 εκατ. τόνων, εκ των οποίων 99 φορτηγά, 45
δεξαμενόπλοια, 36 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, 30 LPG, 20 LNG και 7
off shore.
Το 2016 είναι να παραδοθούν από τα ναυπηγεία σε ελληνικά συμφέροντα
134 πλοία, 14,5 εκατ. τόνων και το 2017 13 έως τώρα 1,4 εκατ. τόνων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.