Ανήκει στη γενιά των 40άρηδων της Ελληνικής Ναυτιλίας. Στη γενιά που
έχει πάρει τα ηνία, σε δύσκολες εποχές και συνεχίζει να πρωταγωνιστεί
στη παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.
Ο Χάρης Νικ. Βαφειάς ηγείται ως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της
εισηγμένης στην αμερικανική χρηματαγορά StealthGas, η οποία είναι η
μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία στον κόσμο με στόλο που απαρτίζεται από
πλοία μεταφοράς υγροποιημένου πετρελαϊκού αερίου, τα λεγόμενα LPG.
Σε ηλικία 41 ετών μετράει ήδη σχεδόν 20 χρόνια στη ναυτιλία. Άρχισε
την πορεία του εντυπωσιακά, αφού σε ηλικία 26 ετών οδήγησε
την StealthGas στο χρηματιστήριο του Nasdaq και έγινε ο νεότερος, όλων
των εποχών, διευθύνων σύμβουλος σε εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία σε
οποιοδήποτε χρηματιστήριο. Πλοιοκτήτης, δεύτερης γενιάς, ελέγχει
ολόκληρο τον ναυτιλιακό όμιλο της οικογένειας με ένα στόλο από 81 πλοία
διαφόρων τύπων. Εκτός από τη StealthGas είναι η Stealth Maritime με
στόλο από 20 δεξαμενόπλοια και η Brave Maritime με έξι φορτηγά πλοία.
Πρόσφατα μεγάλο fund επένδυσε στη Stealth Gas δημιουργώντας
κοινοπραξία η οποία έχει σήμερα δύο πλοία και στόχο να τα φθάσει στα 10
μέσα στους επόμενους 18 μήνες.
Ο Χάρης Νικ. Βαφειάς μίλησε για τα σχέδια του όσο αφορά τις εταιρείες
του Ομίλου, για το φορολογικό πλαίσιο που διέπει τη ναυτιλία, για
τον ανταγωνισμό και την ελληνική σημαία.
Η συζήτησε άρχισε με την εισηγμένη εταιρεία:
«Η StealthGas βρίσκεται σε πολύ καλή ρότα. Πέρσι ολοκλήρωσε ένα
τεράστιο ναυπηγικό πρόγραμμα που κόστισε πάνω από 800 εκατομμύρια
δολάρια. Πιο συγκεκριμένα ναυπήγησε συνολικά 26 πλοία LPG στην καρδιά
της κρίσης 2012-2018. Τα 22 ναυπηγήθηκαν σε ιαπωνικές γιάρδες και τα
τέσσερα σε κορεατικές. Και όλα αυτά χωρίς η εταιρεία, τα τελευταία
τέσσερα χρόνια, να «σηκώσει» ούτε ένα σέντ από την κεφαλαιαγορά, από
τους μετόχους» επεσήμανε και προσέθεσε:
«Η StealthGas έχει πολύ καλή κεφαλαιοποίηση. Τα περιουσιακά της
στοιχεία ανέρχονται στο 1,1 δισεκατομμύριο δολάρια. Ο δανεισμός της
είναι 400 εκατομμύρια, ενώ στα ταμεία της έχει σε ρευστό 100
εκατομμύρια δολάρια».
Για το fund που επένδυσε στην εισηγμένη ο Χάρης Βαφειάς
υπογράμμισε ότι είναι μία κίνηση η οποία καταδεικνύει την καλή πορεία
της εταιρείας.
«Είναι ένα fund πολύ μεγάλο. Ήταν τιμή μας που διάλεξαν εμάς για την
επένδυση αυτή. Στόχος αυτής της κοινοπραξίας-joint venture που τώρα
έχει δύο πλοία (σσ: 50,1% ο Χάρης Βαφειάς/49,1% το fund.) είναι να τα
κάνει 10 μέσα στους επόμενους 12-18 μήνες. Θέλουμε η κοινοπραξία να έχει
αξία στόλου ύψους 250 εκατομμυρίων δολαρίων».
Η Stealth Gas είναι η
μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο με στόλο LPG. Συνολικά έχει 55 πλοία.
Κατέχει το 20% της παγκόσμιας αγοράς στο λεγόμενο short haul μεταφορά
αερίου , δηλαδή σε ταξίδια διάρκειας έως 10 ημερών.
Αν ανησυχεί για τον ανταγωνισμό και την είσοδο στο LPG και άλλων
εταιρειών αφού αναπτύσσεται συνεχώς ο τομέας, ο Χάρης Βαφειάς ήταν
ξεκάθαρος:
«Η αγορά στη ναυτιλία καθορίζεται από τη ζήτηση και το order book,
τον αριθμό παραγγελιών για ναυπηγήσεις πλοίων που καθορίζει την
παγκόσμια χωρητικότητα. Το LPG είναι η μόνη ναυτιλιακή αγορά που έχει
συνεχή αύξηση της ζήτησης με απίστευτα χαμηλό order book. Το να σου
δώσουν έγκριση οι μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες για να μεταφέρεις το
προϊόν τους είναι επίσης δύσκολο ενώ οι γιάρδες που κατασκευάζουν τα
πολλά πλοία, κυρίως οι κινεζικές και οι κορεατικές, δεν ναυπηγούν
τέτοιου είδους πλοία. Άρα πιστεύω ότι δεν θα εισέλθουν άλλοι παίκτες
στον χώρο ή θα εισέλθουν ελάχιστοι».
Για τα άμεσα σχέδια της εταιρείας τόνισε:
«Επειδή το τελευταίο εξάμηνο η StealthGas πούλησε επτά παλιά πλοία,
σε πολύ καλές τιμές, θα κοιτάξουμε ίσως να τα αναπληρώσουμε αν όχι όλα,
έστω κάποια από αυτά με παραγγελίες για νεότευκτα στην Ιαπωνία.
Σε επίπεδο Ομίλου από τα 81 πλοία τα 77 είναι χροναυλωμένα και μόλις
πέντε στη spot αγορά. «Το να έχεις τον στόλο σου
χρονοναυλωμένο σημαίνει ότι ξέρεις τα έσοδά σου σε βάθος χρόνου. Και
αυτό είναι καλό για τις τράπεζες και για τους μετόχους σου. Ό,τι και να
συμβεί με τη ναυλαγορά έχεις εξασφαλισμένα έσοδα. Μπορείς να κοιμάσαι
ήσυχος το βράδυ» και συνέχισε:
«Αν εξαιρέσει κανείς τις εταιρείες με πλοία μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων, ο Όμιλος είναι ο μοναδικός που δραστηριοποιείται
σε τέσσερις διαφορετικούς τομείς-Crude Oil, Product tankers, LPG, ξηρό
φορτίο- με τόσο μεγάλο ποσοστό του στόλου του που φθάνει το
95% χρονοναυλωμένο».
Για την υπογραφή μεταξύ κυβέρνησης και Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών του
συνυποσχετικού που προβλέπει τη φορολόγηση με 10% των μερισμάτων ο
Χάρης Βαφείας σχολίασε:
«Ως μέλος του ΔΣ της Ένωσης Ελλήνων εφοπλιστών θεωρώ ότι το μέτρο
είναι εξαιρετικό γιατί οι Έλληνες Εφοπλιστές δείχνουν ότι σε μία δύσκολη
περίοδο για την Ελλάδα, παραμερίζουν τα συνταγματικά τους
δικαιώματα και βάζουν το χέρι στην τσέπη. Βρίσκονται πάντα δίπλα στους
συνανθρώπους τους σε δύσκολες στιγμές όπως συνέβη το περασμένο καλοκαίρι
στην τραγωδία στο Μάτι».
Ο Έλληνας πλοιοκτήτης όσο αφορά την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής
σημαίας αλλά και του Πειραιά ως ναυτιλιακό κέντρο θεωρεί ότι θα
σταματήσει η φυγή πλοίων προς άλλα νηολόγια ή άλλα ναυτιλιακά κέντρα,
αφού πέρασε ο κίνδυνος του GREXIT:
«Όσο πιστεύαμε ότι θα υπάρξει GREXIT πολλές ήταν οι ναυτιλιακές που
έφυγαν και πήγαν στην Κύπρο. Τώρα που δεν υπάρχει αυτό το ενδεχόμενο
πιστεύω ότι θα σταματήσει η «αιμορραγία» πλοίων από την Ελλάδα σε άλλα
ναυτιλιακά κέντρα».
Έντονη δραστηριότητα παρατηρείται και στις άλλες δύο εταιρείες του
Ομίλου. Η Stealth Maritime όπου διευθύνων σύμβουλος είναι ο Λάμπρος
Μπαμπίλης, προχώρησε σε χρονοναυλώσεις όλων των δεξαμενόπλοιών της, 20
τον αριθμό product ΚΑΙ crude oil aframax. Επίσης, έκανε δύο πολύ
κερδοφόρες αγορές. Πρόκειται για ένα
δεξαμενόπλοιο aframax από resale της Hyundai για 43,5 εκατομμύρια
δολάρια και για ένα από τα aframax του Γρηγόρη Καλλιμανόπουλου η
εταιρεία του οποίου πτώχευσε.
Η StealthMaritime συνεχίζει τη μακρά της συνεργασία με
τη Thenamaris του Ντίνου Μαρτίνου και την Signal του Ιωάννη
Μαρτίνου. Πέντε από τα δεξαμενόπλοια aframax είναι ναυλωμένα στις δύο
αυτές εταιρείες.
Η Brave που ιδρύθηκε το 1972 και ήταν η πρώτη ναυτιλιακή εταιρεία
του Ομίλου είχε τα τελευταία 15 χρόνια 20-25 πλοία μεταφοράς ξηρού
φορτίου, με έμφαση στα capΕsize. Τα τελευταία χρόνια λόγω της πολύ κακής
ναυλαγοράς αλλά και του έντονου ανταγωνισμού λόγω υπερπροσφοράς
πλοίων ελήφθη η απόφαση να μειωθεί ο στόλος σε έξι
πλοία-capesize καιhandy- τα οποία ναυπήγησε η εταιρεία στην Ιαπωνία
και είναι ηλικίας 2-3 ετών.
ΠΗΓΗ: www.newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.