-Φωτορεπορτάζ από την εκδήλωση της κοπής της πίτας από τα
μέλη της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee).
Στη συνεχή ανάπτυξη της ελληνόκτητης ναυτιλίας, στο κοινό
μέτωπο ελληνικού εφοπλισμού και κυβέρνησης προς την ΕΕ και τις συζητήσεις για
το φορολογικό, στον κίνδυνο που ελλοχεύει αν δεν δικαιωθούν οι ελληνικές θέσεις
να ξεμείνει από την ισχυρότερη βιομηχανίας της η Ευρώπη, στην ανάγκη για
ενίσχυση της ναυτικής εκπαίδευσης από την ελληνική κυβέρνηση αλλά και στον
κίνδυνο που διατρέχει η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων από την αύξηση της τιμής του πετρελαίου μέσω της αύξησης φόρων, εστίασε ο πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας
του Λονδίνου (Committee), Χαράλαμπος
Φαφαλιός. Μιλώντας στην εκδήλωση για την
κοπή της πίτας τόνισε:
«- Στην ίδια την Ελλάδα, συνεχίζουμε να παροτρύνουμε την
κυβέρνηση να δώσει μεγαλύτερη προσοχή και να επενδύσει περισσότερο στη ναυτική εκπαίδευση, διότι
χωρίς αυτήν στην ουσία αρνούμαστε σε πολλούς νέους να βρουν στο μέλλον θέσεις εργασίας σε αυτό που εξακολουθεί να
είναι μία από τις σημαντικότερες βιομηχανίες της Ελλάδας.
- Προτρέπουμε επίσης
το Υπουργείο Ναυτιλίας να μην μειώσει τον ρόλο του Ελληνικής Ακτοφυλακής και την επιρροή της.
- Ο ελληνικός στόλος
συνεχίζει να αναπτύσσεται και να μεγαλώνει όσο τα παλαιότερα πλοία πωλούνται
και ένας μεγάλος αριθμός νεότευκτων πλοίων
προστίθεται σε όλους τους τύπους.
- Όσον αφορά την Ευρώπη, υποστηρίζουμε έντονα την Ένωση
Ελλήνων Εφοπλιστών, μαζί με την ελληνική
κυβέρνηση ώστε να καταλήξουν στις
συζητήσεις με την ΕΕ και ως εκ τούτου να επαναβεβαιωθεί η
εξέχουσα θέση της Ελληνικής Ναυτιλίας στην Ε.Ε. Εάν αυτό δεν επιτευχθεί σωστά, τότε η
E.E θα διώξει άλλη μία ευρωπαϊκή βιομηχανία η οποία είναι
επί του παρόντος μια παγκόσμια δύναμη.
-Αν και έχουμε
απορροφήσει τις συνέπειες σημαντικών
εκλογών στις Η.Π.Α. και στην Ευρώπη, υπάρχει το θέμα ότι η αστάθεια σε πολλά
από τα μεγάλα κράτη παραγωγής ενέργειας
μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερη
φορολόγηση. Το γεγονός αυτό θα
μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντικές αυξήσεις των τιμών του πετρελαίου και του
άνθρακα και να προκαλέσει μεγαλύτερη αύξηση του
πληθωρισμού από εκείνη που έχουμε συνηθίσει.
Όμως αντί για εξόρυξη
πετρελαίου ενδέχεται έχουμε περισσότερη παραγωγή πετρελαίου από
σχιστόλιθο. Μέθοδος η οποία από μόνη της
σημαίνει ότι λιγότερες ποσότητες
πετρελαίου θα μετακινούνται δια θαλάσσης.
- Μεγαλύτερη αισιοδοξία υπάρχει στην αγορά ξηρού χύδην φορτίου. Τους
τελευταίους 12 μήνες το βιβλίο παραγγελιών έχει αυξηθεί σημαντικά σε βαθμό τέτοιο ώστε μέχρι το 2019-2020 να παρατηρούμε τη συνηθισμένη υπερπροσφορά
χωρητικότητας και την πτώση των ναύλων.
- Στην αγορά των
δεξαμενόπλοιων αν και τα φορτία ήταν λιγότερο παρόλα αυτά οι παραγγελίες για ναυπηγήσεις αυξήθηκαν.
- Η μόνη αισιοδοξία που αισθανόμαστε αφορά στο L.N.G.
αν και εξακολουθεί να υπάρχει μεγάλος αριθμός πλοίων υπό ναυπήγηση ή που
δεν είναι ναυλωμένα.
- Παράλληλα με την
ανάπτυξη του παγκόσμιου στόλου φαίνεται να υπάρχει επίσης μια αύξηση του
αριθμού των νόμων που επηρεάζει τον
τομέα της ναυτιλίας, και όχι πάντα προς την θετική κατεύθυνση.
- Καλούμε θερμά όλες
τις περιφερειακές αρχές, όπως είναι οι εθνικές κυβερνήσεις και η Ε.Ε. να
εργαστεί εντός του δοκιμασμένου πλαισίου του I.M.O.
- Μόνο το I.M.O. έχει το βάθος της εμπειρίας και της γνώσης
για να δημιουργήσει το καταλληλότερο πλαίσιο συμβάσεων που σχετίζονται με τη
ναυτιλία.
- Η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του
Λονδίνου εξακολουθεί να παρακολουθεί όλα
τα εθνικά και διεθνή ζητήματα και θα χρησιμοποιήσει όλους τους πόρους της για
να αποφευχθεί η θέσπιση νομοθεσίας που να βλάπτει τη ναυτιλία και τον ναυτικό.
- Μέχρι στιγμής, δεν έχουμε δει κανένα συγκεκριμένο στοιχείο
του Brexit που επηρεάζει άμεσα την παρουσία της ναυτιλίας στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Στην πραγματικότητα, καλούμε την κυβέρνηση της Βρετανίας πριν το Brexit να εξετάσει τρόπους για να επιβεβαιώσει τη
θέση του Λονδίνου ως παγκόσμιου ναυτιλιακού κέντρου.
- Κλείνοντας την
ομιλία μου θέλω να επαινέσω τον λαό μας
και ιδιαίτερα όλους τους ναυτικούς που κάνουν αυτή τη βιομηχανία να λειτουργεί
τόσο αποτελεσματικά. Έχω όμως μια
καταγγελία. Στον 21ο αιώνα, είναι λυπηρό το γεγονός ότι μερικά ναυπηγικά έθνη
εξακολουθούν να κατασκευάζουν πλοία με λιγότερο από επαρκή καταλύματα για
τους ναυτικούς. Πρέπει να κάνουμε
περισσότερα για να βελτιώσουμε τους χώρους ενδιαίτησης όλων των μελών του πληρώματος».
Οι τρεις τυχεροί στους οποίους έπεσαν τα φλουριά είναι: Ο
Τρύφων Κέδρος της Southern Shipping, ο
Chaz Albrecht του Baltic Exchange και ο
Νίκος Σκηνίτης της Hermes.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.