Από αριστερά, ο αντιπρόεδρος του ΣΙΤΕΣΑΠ , Ιωάννης Μακριδάκης, η πρόεδρος Ελένη Βρυώνη, ο γενικός γραμματέας , Ευθύμιος Μπιμπής και ο τέως πρόεδρος και νυν μέλος του ΔΣ Πάρις Λουτριώτης |
Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν οι επαγγελματίες του κλάδου των
σκαφών αναψυχής εν όψει της ιδιωτικοποίησης
της μαρίνας Αλίμου. Μέσω του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών
Σκαφών Άνευ [Μονίμου] Πληρώματος – ΣΙΤΕΣΑΠ ζητούν να μην δοθεί η μαρίνα που είναι κερδοφόρος όπως επισημαίνουν
σε ιδιώτη αλλά να παραμείνει στο
δημόσιο. Ζητούν επίσης τη δέσμευση για εξασφάλιση
των επαγγελματικών τιμολογίων, ενώ επισημαίνουν ότι αν δοθεί η μαρίνα δεν
υπάρχει πρόβλεψη για το που θα μεταφερθούν εκατοντάδες επαγγελματικά σκάφη. Επισημαίνουν
ότι αν και το θέμα είναι αρμοδιότητας της υπουργού Τουρισμού, η κα Έλενα
Κουντουρά δεν τους έχει δεχθεί ακόμη στο γραφείο της να συζητήσουν.
«Από το ΤΑΙΠΕΔ μας έχουν πει ότι από τη στιγμή που πωληθεί η μαρίνα
μπορούν να μας εξασφαλίσουν θέσεις για
το 60% των σκαφών το πρώτο χρόνο, για το
40% τον δεύτερο και για το 20% για τον τρίτο. Μετά μας αφήνουν στη τύχη μας. Η
μαρίνα Αλίμου είναι μία επαγγελματική μαρίνα με 1.100 θέσεις εκ των ο ποίων το
85% καλύπτουν επαγγελματικά σκάφη και μόλις το 15% είναι ιδιωτικά» επεσήμανε η
πρόεδρος τους ΣΙΤΕΣΑΠ, Ελένη Βρυώνη στη διάρκεια συνέντευξης τύπου:
«Για το
επαγγελματικό τιμολόγιο δεν το συζητάνε γιατί δεν μπορεί κανείς να δεσμευθεί
και να δεσμεύσει τον επενδυτή ποια πολιτική θα ακολουθήσει. Επίσης, λάβετε υπόψη σας ότι κάθε σκάφος
είναι και ένα εργασιακό κύτταρο όπου για την κάθε ναύλωση του απασχολούνται από
3 έως 10 άτομα εν πλω και στην ξηρά, εκτός από τις εργασιακές θέσεις που δημιουργούνται
σε περισσότερα από 60 επαγγέλματα υποστηρικτικά στην συντήρηση, διαχείριση, προβολή,
και προώθηση της δραστηριότητας. Τα στοιχεία προκύπτουν από ειδική Μελέτη του Πανεπιστημίου Πειραιώς που εκπονήθηκε
για το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος.»
Από την πλευρά του, ο
γενικός γραμματέας του ΣΙΤΕΣΑΠ, Ευθύμιος Μπιμπής τόνισε:
«Να γίνει η ιδιωτικοποίηση εφόσον όμως προηγουμένως καλυφθούν οι ανάγκες του κλάδου
και προστατευθεί το επαγγελματικό τιμολόγιο.
Το σημαντικότερο είναι ότι δεν έχουμε εναλλακτική λύση ως επαγγελματίες. Υπάρχει
τεράστιο πρόβλημα με τις θέσεις ελλιμενισμού σκαφών στην Αττική».
Στο σημείο αυτό τον
λόγο πήρε το μέλος του ΔΣ και τέως πρόεδρος του Συνδέσμου Πάρις Λουτριώτης:
« Δεν υπάρχει εναλλακτική λύση για το που θα πάμε τα
επαγγελματικά σκάφη εφόσον πουληθεί η μαρίνα Φλοίσβου. Εκτός αν
γίνει από την κυβέρνηση χωροθέτηση
μίας άλλης μαρίνας. Είναι πολιτική απόφαση. Είναι εύκολο να κατασκευαστεί μία
μαρίνα. Το ερώτημα είναι αν υπάρχει πολιτική βούληση. Δεν είμαστε η ελίτ της ναυτιλίας. Είμαστε
μικρομεσαίες επιχειρήσεις με κέρδη ετησίως από 10 έως 40 χιλιάδες ευρώ. Αν
αυξηθούν τα τιμολόγια, μετά την ιδιωτικοποίηση της μαρίνας, όπως είναι το
λογικό για έναν επενδυτή που θα θέλει να κάνει γρήγορη απόσβεση των χρημάτων
που θα δώσει, δεν θα μένει κεφαλαίο για συντήρηση των σκαφών μας. Γιατί από
3.000-3.500 που πληρώνουμε τώρα η τιμή για ελλιμενισμό είναι σίγουρο ότι θα
εκτοξευθεί στα 10.000-12.000 ευρώ. Δεν θα είμαστε ανταγωνιστικοί και θα σβήσουμε ως κλάδος. Αν στόχος τους είναι
να κλείσει ο κλάδος τότε βρίσκονται στον σωστό δρόμο» και προσέθεσε:
«Μόνο η
μαρίνα Αλιμου και η μαρίνα της Αρετσούς βρίσκονται πλέον υπό την αιγίδα των Ελληνικών Τουριστικών
Ακινήτων Δημοσίου-ΕΤΑΔ».
Ο αντιπρόεδρος του ΣΙΤΕΣΑΠ , Ιωάννης Μακριδάκης επεσήμανε
από την πλευρά του:
«Δεν θα τους περάσει. Το θέμα είναι αρμοδιότητας τ του υπουργείου Τουρισμού όμως
ακόμα περιμένουμε να συναντηθούμε με την υπουργείο την κα Κουντουρά. Έχουμε ζητήσει συνάντηση αλλά δεν μας έχουν
απαντήσει και ο καιρός κυλάει».
Ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών
Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ [Μονίμου] Πληρώματος – ΣΙΤΕΣΑΠ με την ιδιότητα του επαγγελματικού
φορέα εκπροσώπησης του κλάδου των τουριστικών επαγγελματικών σκαφών και με
περισσότερες από 750 επιχειρήσεις μέλη – που είναι ιδιοκτήτες και διαχειριστές
σκαφών διαφόρων κατηγοριών, μεγεθών και τύπων, σε όλη την Ελληνική επικράτεια o
αριθμός των οποίων ξεπερνά τα 3.000– έχει αρμοδιότητα και σκοπό, μεταξύ άλλων,
την παρακολούθηση του πλαισίου και των δομών λειτουργίας του κλάδου και την
ανάδειξη του ελληνικού «γιώτινγκ».
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.