1 Οκτ 2013

Αειφορία: Ο πρώτος ρόλος στη ναυτιλία

Ανοίγει το διάλογο μεταξύ κυβερνήσεων, ναυτιλιακής βιομηχανίας και μη κυβερνητικών οργανώσεων για μια πραγματική αειφόρο ανάπτυξη του πιο συνεπούς, οικονομικού και περιβαλλοντικά φιλικού μέσου μεταφοράς στην υπηρεσία της ανθρωπότητας, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός, με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Ναυτιλίας.
Οπως επεσήμανε στο μήνυμά του ο γ.γ. του ΙΜΟ, Koji Sekimizu,(φωτό)  στόχος της πρωτοβουλίας είναι να αναδειχτεί η ναυτιλία πρωταγωνιστής στην εκστρατεία του ΟΗΕ για την επίτευξη «Αειφόρου Ανάπτυξης». Η νέα πρωτοβουλία «Sustainable Maritime Transportation System» στοχεύει στη συνεργασία όλων των παραγόντων της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Αντικειμενικός σκοπός είναι το Σύστημα αυτό να προσφέρει σε όλον το πλανήτη ασφαλή, ικανή και αξιόπιστη μεταφορά αγαθών, με ταυτόχρονη ελαχιστοποίηση της ρύπανσης, μεγιστοποίηση της ενεργειακής αποδοτικότητας και εξασφάλιση της διατήρησης των πόρων. Ο γενικός γραμματέας του ΙΜΟ σημείωσε πως βασικός παράγοντας επιτυχίας αυτής της πρωτοβουλίας είναι η συνεργασία όλων.
Η εξέλιξη αυτή, η οποία έρχεται μετά την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να αποφύγει την επιβολή επί της διεθνούς ναυτιλίας περιοριστικών μέτρων για την κλιματική αλλαγή και αντί αυτών να επιδιώξει παγκόσμια συμφωνία στον ΙΜΟ, ήταν ευπρόσδεκτη από τον κόσμο της ναυτιλίας.
Το αρχικό σχέδιό της, να καθιερώσει σύστημα παρακολούθησης, αναφοράς και εξακρίβωσης (MRV) των εκπομπών της διεθνούς ναυτιλίας, μπορεί να χρησιμεύσει στα πλαίσια των μελλοντικών συζητήσεων στον ΙΜΟ περί μέτρων περαιτέρω μείωσης των εκπομπών CO2 από τα πλοία, εκτιμά η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ).
Ωστόσο, εμφανίζεται πολύ προβληματισμένη, καθώς θεωρεί ότι απώτερος στόχος είναι η συγκέντρωση στοιχείων για να επιτευχθούν μειώσεις εκπομπών μέσω υποχρεωτικών μέτρων ενεργειακής αποδοτικότητας όλων των πλοίων, τα οποία η ΕΕΕ δεν υποστηρίζει.
Η ΕΕΕ πιστεύει ότι οι οποιεσδήποτε υποχρεωτικές απαιτήσεις ενός MRV συστήματος πρέπει να είναι επακριβείς, απλές και οικονομικές, καθώς και λειτουργικές τόσο για τη ναυτιλία όσο και για τις Αρχές.
Το σύστημα πρέπει να βασίζεται αποκλειστικά στην κατανάλωση καυσίμων από το πλοίο και όχι σε αυθαίρετες ταξινομήσεις αποδοτικότητας.
Σε κάθε περίπτωση, η ναυτιλία δεν χρειάζεται ένα άκαμπτο κανονιστικό σύστημα για να μειώσει την κατανάλωση καυσίμων, ενώ οι δυνάμεις της αγοράς από μόνες τους αποτελούν το ισχυρότερο κίνητρο για το σκοπό αυτό.
Καινοτομία
Στην πρωτοπορία της ελληνικής ναυτιλίας σε όλα τα επίπεδα και ειδικότερα στην καινοτομία και την υιοθέτηση  προδιαγραφών που διασφαλίζουν την περιβαλλοντική προστασία, αναφέρθηκε ο ΥΝΑ, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.
Το όραμα
Η αντικατάσταση του κλασικού καυσίμου,  από το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), αποτελεί τη μεγάλη φιλοδοξία του κ. Βαρβιτσιώτη. «Με αυτόν τον τρόπο, υιοθετούμε ένα καύσιμο πολύ πιο φιλικό προς το περιβάλλον, ενώ, επιπρόσθετα, εξασφαλίζουμε πολύ χαμηλότερα κόστη λειτουργίας. Βάζοντας πλώρη για την υλοποίηση της καινοτομίας αυτής, στοχεύουμε μέσα στο 2014 να  υπάρχει ένα καράβι της ακτοπλοΐας, το οποίο θα κινείται πλέον με LNG». Κλείνοντας, ο κ. υπουργός δεν παρέλειψε να αναφερθεί στη δυναμική της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας. «Κάθε φορά που η χώρα βρισκόταν σε περίοδο οικονομικής πίεσης, η ελληνική ναυτιλία αποτελούσε το σημείο αναφοράς και τη δύναμη διεξόδου από αυτήν», σημείωσε χαρακτηριστικά.

ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.