Mπορεί ο
δείκτης της ναυλαγοράς να έκανε ένα άλμα πάνω από τις 2.000 μονάδες γεμίζοντας
με ευφορία την ναυτιλιακή βιομηχανία όμως
η αισιοδοξία δεν κράτησε πολύ αφού άρχισε να ανεβοκατεβαίνει γύρω από το φράγμα αυτό
κλείνοντας χθες στις 2.008 μονάδες.
«Η πτώση του δείκτη ήταν αναμενόμενη
και δεν οφείλεται σε αλλαγή των θεμελιωδών μεγεθών, δηλαδή στην αύξηση των εισαγωγών Iron Ore και Coal από την Κίνα η των εισαγωγών Coal
από την Ινδία, οι οποίες αυξάνουν την ζήτηση για Capes
και Panamax και κατά επέκταση και την αύξηση του BDI, αλλά οφείλεται
στην επίσημη αργία
διάρκειας μίας εβδομάδας από 1 έως 7 Οκτωβρίου όπου ουσιαστικά όλα «νεκρώνουν» στην Κίνα.
Σχετικά
με τα προαναφερόμενα θεμελιώδη μεγέθη, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου, προβλέπει σταδιακή ανάπτυξη του Παγκόσμιου Εμπορίου παρά
το γεγονός ότι στο σύνολο οι
προβλέψεις του είναι μειωμένες συγκριτικά με προηγούμενες
εκτιμήσεις» επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA:
«Πιο
συγκεκριμένα για το 2013 εκτιμά την ανάπτυξη του Παγκόσμιου Εμπορίου στο 2,5% από 3,3% στην πρόβλεψη του Απριλίου ενώ για το 2014 αναθεώρησε
και πάλι πτωτικά στο 4,5% από 5%. Συνολικά όμως η εκτίμηση του Οργανισμού είναι ότι σιγά – σιγά οι συνθήκες για τη βελτίωση του Παγκόσμιου
Εμπορίου έχουν αρχίσει και εμφανίζονται και πως η αναθεώρηση της ανάπτυξης για
το 2013 οφείλεται στην μείωση που παρατηρήθηκε
ιδιαίτερα στο 1ο εξάμηνο του 2013».
Ο
μέσος
όρος ανάπτυξης της τελευταίας εικοσαετίας και ο οποίος
χρησιμοποιείται ως σημείο αναφοράς, είναι στο 5,4%.
Σύμφωνα
με τις εκτιμήσεις
από το Bloomberg ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων
των Capes θα κυμανθεί από 9.762 δολάρια μέχρι σήμερα
για το 2013 στα 16.000 δολάρια την ημέρα για το 2014. Για τα Panamax από 7.770 δολ. έως σήμερα, στα 12.000 την
ημέρα το 2014. Για τα Supramax
και τα Handysize, προβλέπει τον μέσο όρο ημερησίων εσόδων για το 2014 στα 12.000 δολ. και 9.800 αντίστοιχα.
«Η
αιτιολογία
των αναλυτών που συμμετείχαν στην έρευνα
για την αύξηση
των ημερησίων εσόδων για το 2014 δεν μας εκπλήσσει
καθόλου, καθώς ακόμη για άλλη μια φορά στο προσκήνιο είναι η Κίνα αφού οι
εισαγωγές
της σε Iron Ore, Coal και Grain αντιπροσωπεύουν το
38% παγκοσμίως ενώ η Ιαπωνία ο δεύτερος μεγαλύτερος εισαγωγικός προορισμός,
αντιπροσωπεύει το 13%» τονίζει ο G.Moundreas SA:
«Σύμφωνα
με την ACM
Shipping Group Plc., για το 2014 θα
υπάρξει αύξηση
των φορτίων κατά 13% στους 1,3 δισ. τόνους για Coal, για Iron
Ore 9% στους 1,19 δισ. τόνους και για Grains, Rice και Soy 3,8% στους 419
εκατομμύρια τόνους. Ο Erick Folkeson,
αναλυτής της Swedbank
First Securities AS στο Oslo, επισημαίνει ότι
έχουμε μπει σε τροχιά
ανάκαμψης και η απασχόληση του στόλου (Fleet Utilization) θα βελτιωθεί
περεταίρω παρασύροντας θετικά και τα έσοδα των πλοίων. Αντίστοιχα η
Hartland Shipping Services στο Λονδίνο, αναφέρει πως η ζήτηση (Demand) έχει
αρχίσει και αυξάνεται
ενώ η προσφορά (Supply) βρίσκεται
υπό
έλεγχο, προμηνύοντας ότι ο κλάδος των πλοίων
μεταφοράς ξηρού φορτίου θα είναι ο πρώτος κλάδος που θα παρουσιάσει σημάδια
ανάκαμψης.
ΠΗΓΗ: Newmoney.gr
ΠΗΓΗ: Newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.