χαρακτηριστικά τις υποτιμήσεις των νομισμάτων και τις πτωτικές διακυμάνσεις στις τιμές του σιδήρου έχοντας σαν αποτέλεσμα την αποχή τόσο των Cash Buyers αλλά και των End Buyers με μόνη εξαίρεση την αγορά της Κίνας αλλά και την άρνηση των πλοιοκτητών να κλείσουν οποιαδήποτε συμφωνία σε αυτά τα επίπεδα των τιμών αλλά και φοβούμενοι την πιθανότητα
επαναδιαπραγμάτευσης αν η αγορά συνεχίσει να επιδεινώνεται.
Στην Ινδία, η «κατρακύλα» της ρουπίας δεν έχει σταματημό παρά την προσπάθεια της κυβέρνησης
να την στηρίξει. Μέσα σε μία ημέρα η ρουπία έφτασε σε ρεκόρ υποτίμησης των τελευταίων 10
χρόνων και έφτασε στις 65,54 ρουπίες στο δολάριο για να κλείσει στο τέλος της εβδομάδας στις 63,41.
Εκφράζονται φόβοι ότι ενδεχομένως να δούμε την ισοτιμία στις 70 ρουπίες στο δολάριο, γεγονός που
κάνει τους End Buyers να έχουν εξαφανιστεί από την αγορά, οδηγώντας έτσι τους Cash Buyers να
αρχίζουν τις επαναδιαπραγματεύσεις με τους πλοιοκτήτες. Εικάζεται ότι η κατάσταση αυτή θα
οδηγήσει και άλλα διαλυτήρια σε κλείσιμο ύστερα από το ένα που έκλεισε την προηγούμενη
εβδομάδα.
Το Πακιστάν, άρχισε και αυτό να αντιμετωπίζει προβλήματα ισοτιμίας αφού έφτασε σε ιστορικό
χαμηλό των 103,85 ρουπιών στο δολάριο, χάνοντας 2% σε μία εβδομάδα. Υπό το πρίσμα αυτών των
εξελίξεων και βλέποντας τι συμβαίνει και στην Ινδία, οι End Buyers δεν ενδιαφέρονται για αγορές και
σε θεωρητικά επίπεδα, αν υπήρχε ενδιαφέρον ακόμη και για τα μεγάλα Tankers (Gas Free for Man
Entry) η τιμή δεν θα ξεπερνούσε τα $ 400 τον τόνο.
Το Μπαγκλαντές, συνεχίζει την κατόπιν συνεννόησης «απεργία» μέχρι τις 30 Αυγούστου,
ελπίζοντας σε άνοδο των τιμών του σιδήρου που είχαν καταρρεύσει τον τελευταίο μήνα. Ύστερα
από την λήξη της απεργίας ενδεχομένως να δούμε τους End Buyers να δραστηριοποιούνται λίγο και
εκμεταλλευόμενοι τις αρνητικές εξελίξεις στην Ινδία και το Πακιστάν να βγούν στην αγορά για να
«αρπάξουν» κάποια πλοία σε χαμηλές τιμές.
Η Κίνα, για πρώτη φορά σε διάστημα ενός χρόνου ανταγωνίζεται σε επίπεδα τιμών τις
ανταγωνίστριες χώρες με τους End Buyers να επιδεικνύουν έντονη αγοραστική διάθεση ύστερα από
ένα μεγάλο διάστημα αποχής. Αναμένεται το τελευταίο τρίμηνο του έτους, πλοία μεγάλης ηλικίας
που βρίσκονται στο Far East και είναι κοντά σε ημερομηνίες για Special Survey η Dry Dock, να
σκεφτούν την λύση της διάλυσης αφού οι τιμές είναι ελκυστικές.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 696,222 DWT εκ των οποίων
περίπου το 40% (281,872 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου εκ των οποίων οι 259,587 DWT ήτανε
ένα Cape, το 40% (276,052 DWT)δεξαμενόπλοια, το οποίο ήτανε ένα FSO και το 20% (138,298
DWT) Containers.Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 360 - $ 390 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 365 - $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 365 - $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 340 - $ 350 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Ανάλυση: G.Moundreas SA
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.