«Προ των πυλών» βρίσκεται το σχέδιο νόμου για τα σκάφη αναψυχής, αφού,
σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», οι υπουργοί Οικονομικών, Γιάννης
Στουρνάρας, και Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, έχουν
συμφωνήσει για την αναπτυξιακή φιλοσοφία που θα πρέπει να έχει το
νομοσχέδιο.
Φιλοσοφία που, βάσει εκτιμήσεων του ΥΝΑ, αλλά και όλων των φορέων του
κλάδου, θα εκτινάξει τα έσοδα της ελληνικής οικονομίας από το
συγκεκριμένο κλάδο. Επισημαίνεται ότι στην Ελλάδα έχουμε, σύμφωνα με τα
στοιχεία του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, 17.000 σκάφη αναψυχής, τα
οποία δημιουργούν 20.000 άμεσες θέσεις εργασίας και πραγματοποιούν έξοδα
ύψους 610 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.
Μελέτη που πραγματοποίησε το ΝΕΕ με το Πανεπιστήμιο Πειραιώς εκτιμά ότι,
με την κατάλληλη διαμόρφωση του θεσμικού πλαισίου, ο αριθμός των σκαφών
μπορεί να αυξηθεί στις 67.000, οι άμεσες θέσεις εργασίας στις 78.390
και τα έξοδα των σκαφών στα 3,6 δισ. ευρώ.
Μάλιστα, χθες, ο υπουργός Ναυτιλίας καυτηρίασε με δηλώσεις του τη
φιλοσοφία που κυριαρχούσε στο υπουργείο Οικονομικών την τελευταία
πενταετία, ενώ εξέφρασε τη θέλησή του οι μαρίνες της χώρας μας να
παραμείνουν σε ελληνικά χέρια
«Θέλω οι μαρίνες αυτές να είναι γεμάτες σκάφη, να μη φεύγουν τα σκάφη
προς την Τουρκία. Οχι να έρχονται οι Τούρκοι να αγοράζουν τις μαρίνες
μας εδώ, αλλά να είναι γεμάτες οι ελληνικές μαρίνες», σημείωσε και
προσέθεσε: «Αυτό προσπαθώ να πείσω πλέον τις Υπηρεσίες του υπουργείου
Οικονομικών. Πρέπει να σταματήσει αυτή η επιδρομή με τον τίτλο «το
υπουργείο Οικονομικών ενάντια στους σκαφάτους», σημείωσε χαρακτηριστικά
και προσέθεσε: «Πρέπει να υπάρχει ένα ξεκάθαρο, σαφές περιβάλλον και ο
Βέλγος, ο Ολλανδός, ο Τούρκος, ο Ιταλός, ο Γάλλος, οποιοσδήποτε έχει
λεφτά και έχει ένα σκάφος, να το έχει στην Ελλάδα. Να μην το έχει στην
Τουρκία». Τι εξέταζε το υπουργείο
Το προηγούμενο διάστημα, το υπουργείο Οικονομικών εξέταζε το σχέδιο
νόμου που εκπόνησε το ΥΝΑ και με το οποίο ουσιαστικά εξισώνονται τα
ιδιωτικά με τα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής. Τα επαγγελματικά, ωστόσο,
θα έχουν το πλεονέκτημα των αφορολόγητων ναυτιλιακών καυσίμων transit,
ενώ απαλλάσσονται και από το ΦΠΑ στον εκτελωνισμό.
Ωστόσο, εκεί ήταν που στόχευσαν οι υπηρεσίες του Οικονομικών, θέλοντας
να αυξήσουν τα άμεσα έσοδα από τον κλάδο. Η τακτική αυτή, όμως, έχει
αποτύχει παταγωδώς τα προηγούμενα χρόνια, αφού, εν τέλει, αντί να
υπάρχουν έσοδα, έφευγαν τα σκάφη αναψυχής.
Με το σκεπτικό αυτό, μπήκε στο μικροσκόπιο των υπηρεσιών το Οικονομικών
το θέμα της απαλλαγής του ΦΠΑ στα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής και η
απαλλαγή των καυσίμων για όσο διάστημα υπάρχει ναυλοσύμφωνο.
Ωστόσο, η θέση του ΥΝΑ, που, σύμφωνα με πληροφορίες, έγινε τελικά
αποδεκτή, ήταν βασισμένη στην αναπτυξιακή λογική. «Στην αγορά του
Αιγαίου, δεν έχουμε να κάνουμε μόνο με Ευρωπαϊκή Ενωση, έχουμε να
κάνουμε με την Τουρκία η οποία δίνει καύσιμα αφορολόγητα, έχει ένα πάρα
πολύ ευνοϊκό καθεστώς για τα σκάφη αναψυχής. Στα σκάφη υπό τούρκικη
σημαία ουσιαστικά τα ‘’λιμανιάτικα’’ είναι απειροελάχιστα», τονίζει ο
υπουργός.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - atsimp@naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.