....την εποχή
των ιδιωτικοποιήσεων και της μεγάλης προσπάθειας της Ελλάδας να εξέλθει από την
κρίση
- 5ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Αδελφότητος των
Υδραίων Αθηνών Maritime
Greece in the Privatization Era -Challenges
and Opportunities of the China – Greece Cooperation Σάββατο, 14 Σεπτεμβρίου 2013, Ιστορικό Αρχείο – Μουσείο
Ύδρας
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το 5ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Αδελφότητος των Υδραίων Αθηνών (www.aya.com.gr) για πέμπτη συνεχή χρονιά, το Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου, 2013, στο Ιστορικό Αρχείο – Μουσείο της Ύδρας. Στο συνέδριο, που πλέον έχει γίνει θεσμός στο νησί με την μεγάλη ναυτική παράδοση, συμμετείχαν σημαντικές προσωπικότητες από το ναυτιλιακό, επιχειρηματικό, διπλωματικό και πολιτικό χώρο, που τοποθετήθηκαν σε καίρια ζητήματα σχετικά με τις Ελληνοκινεζικές σχέσεις καθώς και τις προοπτικές που δημιουργούνται για την περαιτέρω ανάπτυξη αυτών.
Ο καταλυτικός ρόλος
της ναυτιλίας στην ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας και η κεφαλαιώδης συμβολή
της Ελληνο-Κινεζικής συνεργασίας ήταν οι βασικοί πυλώνες ενδιαφέροντος. Στο συνέδριο συμμετείχαν ως κεντρικοί ομιλητές ο
Γενικός Γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων & Αναπτυξιακής Συνεργασίας
του Υπουργείου Εξωτερικών, Παναγιώτης Μίχαλος, ο εμπορικός ακόλουθος της
πρεσβείας της Κίνας, Sun Liwei καθώς και οι: Μανώλης
Βορδώνης - πρώην Γενικός Διευθυντής Thenamaris, Κυριάκος Δερμάτης - Μέλος Δ.Σ., Intermodal Shipbroking, Γιάννης Δράγνης - Διευθύνων Σύμβουλος, Godenport Holdings, Γιάννης Κούστας - Πρόεδρος & CEO, Danaos Corp, Nathanael Mauclair - Deputy Director - International Listings, NYSE Euronext, Inc., Γιάννης Πάνου - Πρόεδρος & CEO United Guards Services, Martin Stopford -President, Clarkson Research Services Ltd. και Haisheng Zhou - General Manager, China Classification Society. Σημαντικός αριθμός έγκριτων στελεχών της ελληνικής
ναυτιλιακής και επιχειρηματικής αγοράς συμμετείχε στην συζήτηση αναδεικνύοντας
το συνέδριο σαν το
πρώτο θεσμοθετημένο "συνέδριο σκέψης και ελευθεροκοινωνίας", αφού
πέραν των εισηγητών ολοι έχουν την δυνατότητα να λάβουν τον λόγο και να
τοποθετηθούν.
Η έναρξη του συνεδρίου έγινε από τον Πρόεδρο της
Αδελφότητoς των
Υδραίων Αθηνών, Γιάννη Σαχίνη, ο οποίος αναφέρθηκε
στους σκοπούς της
Αδελφότητος που είναι η προβολή
της ναυτικής ιστορίας της Ύδρας, η προσέλκυση των νέων στο ναυτικό επάγγελμα και η διασύνδεση
ερευνητών, υψηλόβαθμων
στελεχών, ινστιτούτων και οργανισμών, της διεθνούς Ναυτιλίας.
Το πολυπληθές
ακροατήριο χαιρέτισε ο Δήμαρχος Υδραίων, κ. Άγγελος Κοτρώνης,
συγχαίροντας τους διοργανωτές που εδώ και 5 χρόνια εργάζονται ακούραστα για να
θεμελιώσουν το θεσμό του Ναυτιλιακού Συνεδρίου στη ναυτική Υδρα.
Το συνέδριο κάλυψε
θεματικά καίρια θεσμικά ζητήματα που αφορούν στο παρόν και το μέλλον της
οικονομικής και εμπορικής συνεργασίας Ελλάδας και Κίνας, υπογραμμίζοντας
την προστιθέμενη αξία αυτής για την ανάπτυξη της Ελληνικής οικονομίας και
ναυτιλίας εν γένει. Εξαιρετικά
εποικοδομητική υπήρξε η ομιλία του κ. Παναγιώτη Μίχαλου, Γενικού
Γραμματέα Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων & Αναπτυξιακής Συνεργασίας του
Υπουργείου Εξωτερικών με θέμα: «Οι νέες κυβερνητικές συμφωνίες συνεργασίας
στον δρόμο της ανάπτυξης των Ελληνο-Κινεζικών σχέσεων στο επιχειρηματικό
περιβάλλον και η σημασία τους στην ανάπτυξη της Ελληνικής Οικονομίας», όπου
επισήμανε την κρισιμότητα χάραξης μιας
συνεπούς εθνικής στρατηγικής για τη ναυτιλία και το θαλάσσιο εμπόριο,
που θα συνδέσει την Ελλάδα με την παγκόσμια ανάπτυξη.
Πολύτιμη υπήρξε η συμβολή
του κ. Sun Liwei, εμπορικού ακολούθου της πρεσβείας της Λ.Δ. της Κίνας
στην Ελλάδα, όπου παρουσίασε σημαντικά δεδομένα για την πρόοδο της
Ελληνο-Κινεζικής συνεργασίας, επισημαίνοντας επιπλέον τις εξελίξεις που οι
Κινέζοι επιχειρηματίες αναμένουν να συμβούν στην Ελλάδα.
Τους τομείς του
χρηματιστηρίου, που αναπτύσσει η Κίνα προκειμένου να ανταποκριθεί στις
μελλοντικές απαιτήσεις των διεθνών ναυτιλιακών εταιρειών αλλά και τη
συνεπακόλουθη αντίδραση του χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης (NYSE) απέναντι σε αυτές τις
πρόσφατες ειδήσεις, ανέλυσε ο κ. Nathanael Mauclair, Αναπληρωτής Διευθυντής της International Listings, NYSE Euronext, Inc.
Σε κινητήριο δύναμη
της επιχειρηματικής συνεργασίας και της περαιτέρω ανάπτυξης ανέδειξε ο πρώην
γενικός διευθυντής της Thenamaris, Μανώλης Βορδώνης, τους πολιτιστικούς δεσμούς των
δύο εθνών, Ελλάδας και Κίνας, επισημαίνοντας τη σημασία της ενίσχυσης και
ενθάρρυνσης ανάλογων δυναμικών σχεδίων δράσης και συνεργατικών δραστηριοτήτων.
Ο Κυριάκος Δερμάτης, Πρόεδρος της Intermodal S.A. και Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του
Ελληνο-Κινεζικού Επιμελητηρίου, κάλεσε από το βήμα τους παρευρισκόμενους σε
συ-στράτευση, προκειμένου να διευρυνθεί η αναγκαία επί της παρούσας, κρίσιμης
οικονομικά περιόδου, συνεργασία των αρμόδιων θεσμικών οργάνων. «Μια μικρή
χώρα σαν τη δική μας έχει την παγκόσμια δύναμη της ναυτιλίας και αυτή μπορεί να
γίνει το διαπραγματευτικό μας ατού. Στη μακρινή Κίνα έχουμε βρει έναν φίλο και
σύμμαχο, έχουμε βρει έναν συνεργάτη που ‘χτίζοντας’ τη συνεργασία μας μπορεί να
δώσει μία τονωτική ένεση στην Οικονομία της χώρας μας», τόνισε.
Ο Γιώργος Ξηραδάκης εκπροσωπώντας τον Ελληνο-Κινεζικό Σύνδεσμο
Φιλίας επισήμανε το σημαντικό έργο του Συνδέσμου, του παλαιότερου οργανισμού
που συνδέει τις δύο χώρες, εξηγώντας στο ακροατήριo την σημαντική διάσταση που λαμβάνει πλέον η ένωση των
δύο πλουσιοτέρων, ιστορικά και πολιτιστικά, χωρών της Οικουμένης. "Οι
ελληνικοί δεσμοί φιλίας ξεκινούν από την πολιτισμική μας σχέση και
αναπτύσσονται σε όλους τους υπόλοιπους τομείς συμπεριλαμβανομένης και της
επιχειρηματικής δραστηριότητας. Οι Κινέζοι φίλοι μας είναι ανοικτοί στο
ενδεχόμενο τόσο των επενδύσεων απο μέρους τους στην Ελλάδα όσο και της
αντίστοιχης ανάπτυξης των Ελληνικών επιχειρηματικών δραστηριοτήτων στην Λ.Δ.
της Κίνας".
Το μεγάλο ζήτημα που προσπάθησαν οι σύνεδροι να αναλύσουν ήταν η δυνατότητα
της Ελλάδας να προσέλκυσει τα Κινεζικά κεφάλαια και τους Κινέζους
επιχειρηματίες. Ο κ. Μίχαλος στην μεστή,
τεχνοκρατική παρουσίαση του αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα μιας συνεπούς
στρατηγικής εκ’ μέρους της ελληνικής πλευράς, την οποία και ονόμασε "Blue Strategy", αναδεικνύοντας έτσι ως κορυφαία παράμετρο αυτής
τη ναυτιλία, τη σπουδαιότερη μέχρι τώρα διεθνή επιχειρηματική δραστηριότητα της
χώρας καθώς μέσω της ναυτιλίας η Ελλάδα κατάφερε να γίνει αντάξιος συνεργάτης
της μεγάλης Κινεζικής Αγοράς. Η απορία
του Ναυπηγού Χάρη Πετρακάκου για το
έλλειμμα αντιστάθμισης των ελληνικών επενδύσεων στην κινεζική ναυπηγική
βιομηχανία με κινεζικές επενδύσεις στην
Ελλάδα απαντήθηκε σε δευτερολογία του κ. Sun Liwei, ο οποίος προέτρεψε την χώρα μας να επιταχύνει τις
διαδικασίες εξυγίανσης του επενδυτικού και αναπτυξιακού μοντέλου της χώρας με
σκοπό να απορροφηθούν οι κινεζικές επενδύσεις. Χαρακτηρίζοντας αποτελεσματική
για το κράτος την επένδυση της Cosco Terminals στο Λιμάνι του Πειραιά, τόνισε πως διαπιστώνεται έντονο
ενδιαφέρον και πως η Κινεζική Πρεσβεία στην Ελλάδα ήδη βοηθά και θα συνεχίσει
να επικουρεί προς αυτήν την κατεύθυνση. Χαιρετίζοντας την εισήγηση του κ.
Μίχαλου για την ανάγκη χάραξης μιας ξεκάθαρης πολιτικής, ο κ. Liwei επεσήμανε επιπλέον πως η Κίνα και οι Κινέζοι επενδυτές
ανέκαθεν επιθυμούσαν ισονομία στα κέρδη και των δύο μερών ενώ χαρακτηριστικά
προσέθεσε πως προς αυτή ακριβώς την κατεύθυνση η κινεζική ναυπηγική βιομηχανία
έχει κάνει άλματα προκειμένου να παραδίδει στους έλληνες εφοπλιστές καλής
ποιότητας πλοία σε ανταγωνιστικές τιμές.
Ο κ. Haisheng Zhou, εκπρόσωπος του Κινεζικού Νηογνώμονα, παρουσίασε τις
θετικές προοπτικές της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας τονίζοντας την
εξαιρετικά σημαντική θέση και δυναμική που λαμβάνει σε αυτό το σημείο η China Classification Society. Η ναυπηγική
βιομηχανία της Κίνας υποστηρίζεται σθεναρά από την κυβερνητική πολιτική αλλά
και τις κινεζικές τράπεζες σε μία προσπάθεια να αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο,
καλύπτωντας έτσι μεγάλο μέρος της διαφοράς που εμφανίζει με τους ανταγωνιστές
της. Μεγάλη έμφαση δίδεται κυρίως στην αγορά πλοίων νέου τύπου, φιλικότερων
προς το περιβάλλον, αλλά και στις νέες τεχνολογίες. Ο κ. Zhou υπογράμμισε την ταχύτατη διείσδυση των κινεζικών
ναυπηγίων στην ελληνική ναυτιλιακή αγορά καθώς και τη σταθερά ανοδική πορεία
αποδοχής της C.C.S. εκ’ μέρους των Ελλήνων εφοπλιστών, επαναλαμβάνοντας τη
θέση της χώρας του, ότι η βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών προς τους Έλληνες
φίλους και πελάτες αποτελεί δική τους υποχρέωση, που θα κρίνει το μέλλον των
Ελληνο-κινεζικών σχέσεων.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε η απογευματινή συνεδρία, κατά την
οποία βασικός στόχος ήταν διερεύνηση και η στοχευμένη ανάλυση δεδομένων
σχετικών με τη ναυτιλιακή αγορά.
Η αναμενόμενη επισκόπηση των Ναυτιλιακών Αγορών από τον κ. Martin Stopford, Πρόεδρο της Clarkson Research Service Ltd., υπήρξε λεπτομερής και διαφωτιστική. Ο κ. Stopford συνοψίζοντας την
παρουσίαση των ναυτιλιακών αγορών τόνισε ότι η ναυτιλία έχει εισέλθει σε ένα
μακρύ κύκλο διεργασιών με δύσκολους παράγοντες που επηρεάζουν την κερδοφορία.
Απαιτείται μια ιδιαίτερη στρατηγική για την αντιμετώπιση των υψηλών τιμών στα
καυσιμα αλλά και για τις απαραίτητες διαρθρωτικές αλλαγές σε ρυθμιστικά θέματα,
όπως αυτό του περιβάλλοντος. Επισήμανε επίσης την στροφή πολλών πλοιοκτητών
στις νέες τεχνολογίες και κυρίως στις αγορές ενέργειας (offshore) καθώς επίσης και σε νέες στρατηγικές χρηματοοικονομικών
δομών. Όλα τα παραπάνω χαρακτήρισε "νέα μαθήματα" για την
ναυτιλιακή αγορά προσθέτοντας τη προσωπική του άποψη, ότι δηλαδή η τεχνολογία
της πληροφορίας αποκτά πλέον τεράστια σημασία και αποτελεί τη βάση για σημαντικές
αλλαγές στον τομέα της ναυτιλίας. Ο κ. Stopford τονισε ότι αναμφισβήτητα οι Έλληνες εφοπλιστές θα
συνεχίσουν να αυξάνουν τις δραστηριότητες τους στην Κίνα από την στιγμή που η
ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών βελτιώνεται σταθερά.
Τη ναυπηγική βιομηχανία ως τομέα πρόκλησης για τις Ελληνικές Ναυτιλιακές
εταιρείες, ανέδειξε ο κ. Γιάννης Δράγνης, Διευθύνων Σύμβουλος της Godenport Holdings, τονίζοντας την αλματώδη ανάπτυξη των Κινεζικών
ναυπηγείων και παραθέτοντας τη βεβαιότητα πως υπάρχει ακόμη μεγαλύτερο πεδίο
ανάπτυξης κυρίως σε ότι αφορά εξειδικευμένα πλοία ενώ επεσήμανε πως δεν μπορεί
να υπάρξει σύγκριση του σημερινού προϊόντος σε σχέση με το παρελθόν. Ο κ.
Δράγνης υπογράμμισε επίσης την αναγκαιότητα στήριξης των κατασκευών από τις
Κινεζικές τράπεζες, όπως γινόταν στο παρελθόν και συνεχίζει να γίνεται απ’ όλες
τις ναυπηγικές χώρες.
Ο Δρ. Γιάννης Κούστας, Πρόεδρος και CEO της Danaos Corp., αναφέρθηκε στις μεγάλες δυνατότητες της κινεζικής
ναυτιλιακής αγοράς σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιούνται οι Έλληνες
εφοπλιστές, υπογραμμίζοντας τη δυνατότητα εξεύρεσης κοινού εδάφους συνεργασίας
μεταξύ Ελλάδας και Κίνας. Ο Δρ. Κούστας χαρακτήρισε το επιχειρηματικό
περιβάλλον της Κίνας ως ιστορικά ασφαλές αφού η εξάπλωση της κινεζικής
οικονομίας στο διεθνή χώρο επί του παρόντος εξακολουθεί να πραγματοποιείται στα
πλαίσια της διασφάλισης των αμοιβαίων κερδών των συναλλασσομένων. "Το
επονομαζόμενο μοντέλο επιχειρηματικής συνεργασίας "win-win" είναι
γεγονός ότι κερδίζει έδαφος στις διεθνείς αγορές", τόνισε ο κος Κούστας προβλέποντας τη περαιτέρω
ανάπτυξη του τόσο στον διεθνή στίβο όσο και στην Ελλάδα.
Παράλληλα με την προβολή των Μεγάλων
Χορηγών, ο κ. Γιάννης Πάνου,
Διευθύνων Σύμβουλος της United Guards Services αναφέρθηκε στις
τελευταίες εξελίξεις στον καυτό θέμα της διεθνούς Πειρατείας και στις νέες
στρατηγικές καταστολής της, ενώ ο κ. Haisheng Zhou αναφέρθηκε στην πορεία διεθνοποίησης της China Classification Society και την ενεργή συμμετοχή του Κινεζικού νηογνώμονα στις
Ναυτιλιακές δραστηριότητες στην Κίνα και ειδικότερα στις κατασκευές και
χρηματοδοτήσεις.
Στα πλαίσια των παράλληλων δραστηριοτήτων του συνεδρίου, το βράδυ
του Σαββάτου, ξεκίνησε η
τριήμερη προβολή της ταινίας «Το παιδί και το Δελφίνι» με τη Σοφία
Λώρεν, που όταν προβλήθηκε
το 1957 είχε
πυροδοτήσει μεγάλο τουριστικό ρεύμα προς την Ύδρα και την Ελλάδα γενικά. Το ίδιο βράδυ
δόθηκαν δεξιώσεις στους συνέδρους σε σκάφη φίλων της Αδελφότητας στο λιμάνι της
Ύδρας. Το πρωί της Κυριακής, πραγματοποιήθηκε το Κυνήγι
Θησαυρού, που αποτελεί μέρος της διεθνούς
εκστρατείας της Αδελφότητος για τη διεθνή προβολή του δικτύου Μονοπατιών του
νησιού. Η Αδελφότητα διενεργεί όλες αυτές τις παράπλευρες εκδηλώσεις, σε
συνεργασία με τοπικούς επιχειρηματίες που ήταν και χορηγοί στα πλαίσια της
προσπάθειας της, για την ανάπτυξη του χειμερινού τουρισμού που αποτελεί κοινό
στόχο όλων των Υδραίων.
Την επιμέλεια και τον συντονισμό της ευρείας και ενδιαφέρουσας θεματολογίας
είχαν οι Γιώργος Ξηραδάκης, Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της XRTC Business Consultants και Nigel Lowry, ανταποκριτής
στην Ελλάδα της Lloyd’s List.
Στο συνέδριο
μεταξύ άλλων συμμετείχαν εκπρόσωποι της τοπικής κοινωνίας, ο Ναυτικός Ακόλουθος
των Η.Π.Α., Commander Jonathan E. Schwartz, ο τ.
Διευθύνων Σύμβουλος του Εθνικού Κέντρου Ανάπτυξης Λιμένων και επικεφαλής της Danaos Port Development, κ.
Απόστολος Καμαρινάκης, ο Πρόεδρος και CEO της Freeseas Inc., κ. Ίων
Βαρουξάκης, ο Χρηματοοικονομικός Διευθυντής της Metrostar, κ. Μιχάλης
Σαπουντζόγλου, ο Πρόεδρος της Ένωσης
Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών
Αποστάσεων, κ. Χαράλαμπος Σημαντώνης, ο Διευθυντής Αγορών της Hellenic Seaways, κ. Νέστος
Τσάντης, οι εκπρόσωποι της China Development Bank, κ.κ. Lou Yu και Guo Peng, στελέχη
της Κινεζικής πρεσβείας στην Ελλάδα, του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου καθώς
και οι απόγονοι των Ιστορικών Υδραΐκών οικογενειών κ.κ. Σταμάτης Μπουντούρης και Σπύρος
Λαζαρίμος.
Το συνέδριο διενεργήθηκε
υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, του Υπουργείου Τουρισμού,
του Ελληνο-Κινεζικού Συνδέσμου Φιλίας, του Ελληνο-Κινεζικού Εμπορικού &
Βιομηχανικού Επιμελητηρίου και της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών
Στελεχών της Ελληνικής Ναυτιλίας.
Μεγάλοι χορηγοί του φετινού
Συνεδρίου ήταν η United Guards Services και η China
Classification Society, ενώ χορηγοί ήταν οι: Cotommatae,
Erasmus, Freeseas, Hellenic SeaWays, Intermodal, Istomedia, Kyvernitis Travel,
Paragon Shipping, Poseidonion Grand Hotel, Prelium Investment Services,
Selonda, Skipper Cafe-Restaurant.
*Για
περισσότερες πληροφορίες, τις ομιλίες,
και φωτογραφίες, παρακαλούμε επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της Αδελφότητος: www.aya.com.gr.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.