Με αργά αλλά σταθερά βήματα συνεχίζεται η ανοδική πορεία του BDI.
Σύμφωνα όμως με εκτιμήσεις αναλυτών η θετική πορεία των Capes,
ενδεχομένως να συναντήσει κάποια σημάδια αντίστασης μεταξύ 1.700 και
1.800 μονάδων.
Η καλή εικόνα της ναυτιλιακής αγοράς οφείλεται στις αυξημένες εισαγωγές πρώτων υλών και κυρίως Iron Ore από την Κίνα.
Σύμφωνα με την Commodore Research & Consultancy, η θετική πορεία
των Capes θα συνεχιστεί τουλάχιστον μέχρι το τέλος του χρόνου, καθώς το
πλεονάζων τονάζ από προηγούμενα χρόνια έχει απορροφηθεί και η ζήτηση
ταυτόχρονα έχει αρχίσει και αυξάνεται. Να θυμηθούμε ότι τα πρώτα 3
τρίμηνα του 2012 τα ημερήσια έσοδα των Capes κυμαινόντουσαν μεταξύ των
3.000 δολ. - 8.000 δολ.την ημέρα, όρια που δεν επέτρεπαν ούτε την
κάλυψη των ημερησίων εξόδων τους.
Η Commodore, επισημαίνει πως τα έσοδα των Panamax, βραχυπρόθεσμα θα ενισχυθούν καθώς θα αυξηθεί η ζήτηση για Coal και Grains.
«Τα φορτία των Grains από τις χώρες τις πρώην Σοβιετικής Ένωσης
(FSU) και των ΗΠΑ θα παρουσιάσουν αύξηση ενώ η ζήτηση της Κίνας και της
Ινδίας για Coal θα είναι αυξημένη καθώς το τελευταίο διάστημα τα
αποθέματα τους παρουσιάζουν πτωτική πορεία» επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός
οίκος G.Moundreas SA:
«Προς το τέλος του χρόνου, όμως ο κλάδος των Panamax θα δεχθεί και
πάλι πιέσεις λόγω υπέρ-προσφοράς χωρητικότητας, καθώς είναι ο πιο
επιβαρυμένος κλάδος από θέμα προσφοράς τονάζ, αλλά αργότερα το 2014 σιγά
– σιγά θα αρχίσει να εξομαλύνεται και οι ναύλοι θα βελτιωθούν».
Αντίστοιχες είναι και οι προβλέψεις για τα Supramax και τα
Handysize, όπου οι αρχικές προβλέψεις για βελτίωση των ναύλων τους από
το 2014 συνεχίζουν ακόμη να ισχύουν.
Οι περισσότερες αναλύσεις, αναφέρουν ότι η αγορά θα βελτιωθεί από το
2014 αλλά το καίριο ερώτημα είναι αν η αγορά θα μπορέσει να διατηρηθεί
σε υγιή επίπεδα και μετά το 2014.
«Η δραστηριότητα των νέων παραγγελιών φέτος, μέχρι στιγμής ήτανε
αρκετά υψηλή λόγω και των χαμηλών τιμών των νεότευκτων πλοίων οι οποίες
τους τελευταίους 2 μήνες παρουσιάζουν ανοδικές τάσεις. Τα περισσότερα
από τα παραγγελθέντα πλοία αναμένεται να πέσουν στο νερό από το 2ο
εξάμηνο του 2015 και μετά και αν η όρεξη για παραγγελίες συνεχιστεί με
τον ίδιο ρυθμό, το 2016 θα επιβαρυνθεί και αυτό με καινούρια πλοία που
θα πέσουν στο νερό οπότε ενδεχομένως από τα μέσα του 2015 η αγορά να
ξαναδεχθεί πιέσεις που θα οφείλονται σε υπέρ – προσφορά χωρητικότητας»
επισημαίνει ο G.Moundreas SA.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.