Aναδημοσίευση
απο την εφημερίδα
ΤΑ ΝΕΑ
ΤΑ ΝΕΑ
O πληγωμένος γίγαντας της ναυτιλιακής εταιρείας Costa Crociere
μπορεί εδώ και λίγες ημέρες να στέκεται και πάλι στα πόδια του αλλά σε
μερικούς μήνες θα αναγκαστεί να πραγματοποιήσει το τελευταίο του ταξίδι
ως το λιμάνι, κοντινό ή μακρινό, στο οποίο θα παροπλιστεί και θα
καταστραφεί. Οι επιλογές που έχουν στη διάθεσή τους οι επικεφαλείς της
Costa είναι δύο: το «Costa Concordia» είτε θα ρυμουλκηθεί είτε θα
φορτωθεί πάνω σε ένα άλλο πλοίο, ειδικά διαμορφωμένο για τη μεταφορά
εξαιρετικά βαρέων φορτίων.
Τη στιγμή που τα λιμάνια της Ιταλίας έχουν ήδη αρχίσει να ανταγωνίζονται για το ποιο θα υποδεχθεί στις εγκαταστάσεις του το τεράστιο κουφάρι, η εταιρεία Costa έχει ήδη εκφράσει έντονο ενδιαφέρον για τη ναύλωση - η προκράτηση έχει ήδη πραγματοποιηθεί - του φορτηγού πλοίου «Βάνγκαρντ», ενός θηρίου των θαλασσών το οποίο μπορεί να ανυψώσει ακόμη και ένα πετρελαιοφόρο και να το μεταφέρει σε οποιοδήποτε σημείο του κόσμου.
Τη στιγμή που τα λιμάνια της Ιταλίας έχουν ήδη αρχίσει να ανταγωνίζονται για το ποιο θα υποδεχθεί στις εγκαταστάσεις του το τεράστιο κουφάρι, η εταιρεία Costa έχει ήδη εκφράσει έντονο ενδιαφέρον για τη ναύλωση - η προκράτηση έχει ήδη πραγματοποιηθεί - του φορτηγού πλοίου «Βάνγκαρντ», ενός θηρίου των θαλασσών το οποίο μπορεί να ανυψώσει ακόμη και ένα πετρελαιοφόρο και να το μεταφέρει σε οποιοδήποτε σημείο του κόσμου.
Πρόκειται για ένα πλοίο-«σκελετό» σύμφωνα με την εφημερίδα «Λα
Ρεπούμπλικα». Το κατάστρωμα του «Βάνγκαρντ» βρίσκεται ελάχιστα πάνω από
την επιφάνεια της θάλασσας και, το κυριότερο, έχει τη δυνατότητα να
βυθίζεται κάτω από το νερό για να φορτώνεται με κάθε είδους σκάφη, από
πολεμικά πλοία μέχρι φορτηγά και κρουαζιερόπλοια. Μόνο σε μία από τις
πλευρές του υπάρχει μια κατασκευή όπου βρίσκονται οι καμπίνες για το
πλήρωμα και η γέφυρα. Το υπόλοιπο τμήμα του πλοίου είναι επίπεδο και
μπορεί να χρησιμοποιηθεί όχι μόνο για τη μεταφορά κάθε τύπου σκαφών αλλά
και για την επισκευή αυτών εν μέσω των ωκεανών. Το «Βάνγκαρντ» έχει
μήκος 275 μέτρα και μπορεί να μεταφέρει φορτία βάρους έως και 120.000
τόνους, 10.000 περισσότερο από το βάρος τού εδώ και μερικές ημέρες
ευθυγραμμισμένου κουφαριού.
Επειτα από την κοινοποίηση του ενδιαφέροντος της εταιρείας Costa
για το συγκεκριμένο ιδιότυπο σκαρί, οι Ιταλοί άρχισαν να υποψιάζονται
πως το κουφάρι του «Costa Concordia» είναι πιθανό να μεταφερθεί σε
κάποιο μακρινό λιμάνι και όχι στα κοντινά λιμάνια της Ιταλίας,
διαφορετικά θα μπορούσε κάλλιστα να ρυμουλκηθεί από έναν στόλο
πανίσχυρων ρυμουλκών. Ωστόσο το «Βάνγκαρντ» είναι πολύ πιθανό να
χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά του τεράστιου ναυαγίου ακόμη και σε
λιμάνια που απέχουν μόλις μερικές δεκάδες μίλια από το νησί Τζίλιο,
καθώς κανένας δεν μπορεί ακόμη να εγγυηθεί ότι έπειτα από την ολοκλήρωση
των απαραίτητων εργασιών για τη μερική επισκευή του, το «Costa
Concordia» θα επιπλεύσει και πάλι.
Μέχρι στιγμής, η εταιρεία Croce δεν αποκαλύπτει ποιο από τα υποψήφια λιμάνια θεωρεί το καταλληλότερο για τη διάλυση του κατεστραμμένου κρουαζιεροπλοίου της. Οι υποψηφιότητες είναι ήδη αρκετές - το Πιομπίνο, το Λιβόρνο, το Παλέρμο, η Τσιβιταβέκια - καθώς όποιο λιμάνι παραλάβει το κουφάρι, αυτόματα θα καρπωθεί και τα τουλάχιστον 100 εκατομμύρια ευρώ που θα κοστίσει η διάλυσή του. Πάντως ο ιταλός υπουργός Περιβάλλοντος Αντρέα Ορλάντο κατέστησε σαφές ότι στο τέλος θα επιλεγεί το πιο κοντινό λιμάνι που την περίοδο κατά την οποία πρόκειται να μεταφερθεί το «Κόστα Κονκόρντια» θα είναι έτοιμο να το υποδεχθεί.
Να μείνει στην Ιταλία
«Αυτό το ντέρμπι είναι παντελώς άχρηστο. Το σημαντικό είναι να αποτρέψουμε το ενδεχόμενο το Costa Concordia να διαλυθεί σε κάποιο λιμάνι του Τρίτου Κόσμου». Δήλωση του ιταλού υπουργού Περιβάλλοντος Αντρέα Ορλάντο αναφορικά με τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει μεταξύ των ιταλικών λιμανιών για τη διάλυση του «Κόστα Κονκόρντια»
«Βουλιάζει» για να φορτωθεί!
Το πλοίο «Βάνγκαρντ» είναι ένα ημιβυθιζόμενο πλοίο, μήκους 275 μέτρων,
της ολλανδικής εταιρείας Dockwise που ειδικεύεται στη μεταφορά
φορτίων... τεραστίων διαστάσεων
Το «Βάνγκαρντ», που κατασκευάστηκε το 2012 στα ναυπηγεία της
Hyundai στη Νότια Κορέα, μπορεί να μεταφέρει φορτία βάρους έως και
125.000 τόνων
Εχει τη δυνατότητα να βυθίζεται κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας ώστε να φορτώνεται όχι με εμπορεύματα
αλλά με πλοία, όπως το «Costa Concordia»
αλλά με πλοία, όπως το «Costa Concordia»
Η εταιρεία Costa Crociere ενδιαφέρεται να το νοικιάσει για τη
μεταφορά του κουφαριού τού πρώην εντυπωσιακού κρουαζιερόπλοιού της από
το νησί Τζίλιο στο λιμάνι όπου θα καταστραφεί
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.