Σύμφωνα με κινεζική παροιμία η μεγαλύτερη πορεία αρχίζει με ένα βήμα.
Το βήμα αυτό για την ελληνική κρουαζιέρα έγινε σήμερα στο λιμάνι του Πειραιά όπου πραγματοποιήθηκε η τελετή για την έναρξη των εργασιών για την επέκταση του Σταθμού Κρουαζιέρας.
Το σημαντικότερο γεγονός, σημειολογικά, ήταν η παρουσία εκπροσώπων από δύο κολοσσούς της κρουαζιέρας, την Carnival και την Rοyal Caribbean International.
Μίλησαν με θετικά λόγια για το νέο έργο και επισήμαναν ότι με την ολοκλήρωση του έργου στα τέλη του 2023, ο Πειραιάς θα έχει λαμπρό μέλλον και θα γίνει ο ηγέτης στην Ευρώπη όσο αφορά την κρουαζιέρα.
Σημείωσαν ότι η ανάπτυξη της κρουαζιέρας θα προσφέρει και στην ελληνική οικονομία σημαντικά και χαιρέτησαν το γεγονός ότι η Cosco φτιάχνει ένα ισχυρό λιμάνι κρουαζιέρας στην Ευρώπη.
Επίσης, δήλωσαν έτοιμοι να ανταλλάξουν τεχνογνωσία με τους Κινέζους και τους Έλληνες ενώ εξήραν τις ενέργειες της ελληνικής κυβέρνησης για την ενίσχυση της κρουαζιέρας.
Το πόσο σημαντική ήταν η παρουσία των δύο εκπροσώπων προκύπτει και από τη δύναμη των δύο εταιρειών αμερικανικών συμφερόντων.
O μεγαλύτερος όμιλος της παγκόσμιας κρουαζιέρας, CARNIVAL CORPORATION δραστηριοποιείται με 7 ή 8 εταιρείες από τις 9 που κατέχει. Μάλιστα η μόνη που δεν επισκέπτεται την Ελλάδα είναι αυτή που δραστηριοποιείται αποκλειστικά στην περιοχή της Αυστραλίας και της Ν.Α. Ασίας.
Το ίδιο και ο όμιλος της ROYAL CARIBBEAN INTERNATIONAL, ο οποίος έχει δρομολογημένα στην Ελλάδα πλοία και από τις 7 εταιρείες που συνδέονται μαζί του συμπεριλαμβανομένων και των TUI και MARELLA που βρίσκονται σε κοινοπραξία.
Ο όμιλος CARNIVAL δραστηριοποιούνταν στην Ελλάδα με περισσότερα πλοία από το άθροισμα των τριών άλλων εταιρειών μαζί.
Όσον αφορά τα πλοία των ομίλων αυτών η ROYAL CARIBBEAN δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα με όλο και περισσότερα πλοία, κάθε χρόνο. Οι παραδόσεις νέων πλοίων δίνουν τη δυνατότητα στους ομίλους να ενισχύσουν την παρουσία τους με τα μικρότερα και μεσαία πλοία τους σε άλλες περιοχές, όπως στην Ανατολική Μεσόγειο.
Ο όμιλος Carnival έχει συνεχείς παραλαβές κρουαζιερόπλοιων έως το 2023 με τέσσερα πλοία ανά έτος. Σύνολο 24 πλοία. Για το ίδιο χρονικό διάστημα η Genting αναμένει συνολικά 11 νεότευκτα έχοντας ως σημαντικές χρονιές τα 2020 και 2022.
Στις θετικές αυτές εξελίξεις πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι η MSC Cruises επέλεξε για το κρουαζιερόπλοιό της «MSC Lirica» τον Πειραιά ως home port για να ξεκινούν και να τελειώνουν εκεί οι κρουαζιέρες του από το 2021.
Επίσης, η Norwegian Cruise Line, με το πλοίο «Norwegian Spirit» θα χρησιμοποιήσει τον Πειραιά ως homeport για πρώτη φορά. Τα δρομολόγια θα ξεκινήσουν στις 19 Απριλίου και θα ολοκληρωθούν στις 15 Νοεμβρίου, ενώ, συνολικά θα πραγματοποιηθούν 31 κρουαζιέρες.
Το έργο
Ανάδοχος του έργου έχει ανακηρυχθεί η κατασκευαστική εταιρεία ΤΕΚΑΛ. Η οικονομικής της προσφορά ανήλθε σε 103 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ -έναντι προϋπολογισμού 136,3 εκατ. ευρώ. Το έργο αφορά το νέο προβλήτα κρουαζιέρας που είναι μία από τις υποχρεωτικές επενδύσεις του συνολικού επενδυτικού σχεδίου της COSCO SHIPPING για τον ΟΛΠ.
Το έργο έχει και κοινοτική χρηματοδότηση από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αττικής 2014-2020.
Η επέκταση χωροθετείται δίπλα στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις κρουαζιέρας, όπου δημιουργούνται ενιαίες μεγάλης κλίμακας υποδομές για να αντιμετωπίσουν και να καλύψουν το σύνολο των αυξανόμενων αναγκών και να συντελέσουν στην τουριστική ανάπτυξη και στην ανάδειξη της Ελλάδας ως τουριστικού πόλου και για την κρουαζιέρα.
Ο νέος κρηπιδότοιχος έχει μήκος περίπου 1.510,00m και μεταβλητό βάθος από -19,00 έως -29,50m. Προβλέπεται η δημιουργία δύο θέσεων απολύτως ασφαλούς ελλιμενισμού με μήκος 390,00m και 350,00m αντίστοιχα.
Οι εργασίες κατασκευής θα ξεκινήσουν τον Φεβρουάριο του 2020 με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης 32 μήνες.
Ο Πρόεδρος της ΟΛΠ Α.Ε. Yu Zenggang δήλωσε:
«Προχωράμε στην υλοποίηση μίας σημαντικής επένδυσης όχι μόνο για το λιμάνι του Πειραιά αλλά και για την τοπική και εθνική οικονομία. Το μεγάλο έργο της Νότιας Επέκτασης, θα ισχυροποιήσει ακόμη περισσότερο τη θέση του Πειραιά ως μεγάλο λιμάνι homeport της Μεσογείου».
Το στοίχημα της Ελλάδας
Στην κρουαζιέρα η Ελλάδα μέσω Cosco κυνηγάει το μεγάλο στοίχημα. Να διεκδικήσει μεγαλύτερο μερίδιο από την πίτα. Ο παγκόσμιος τζίρος ανέρχεται στα 134 δισ. δολάρια και η Ελλάδα εισπράττει περί τα 500 εκατομμύρια από την θαλάσσια αυτή βιομηχανία.
Η Ελλάδα κατέχει μερίδιο 10% στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στην περιοχή της Μεσογείου, ένα σημαντικό ποσοστό παγκοσμίως, με δεδομένο ότι η περιοχή κατατάσσεται στη δεύτερη θέση μετά την Καραϊβική όσον αφορά τις πολλαπλές επιλογές δρομολογίων.
Οι στόχοι της Cosco
Η διακίνηση επιβατών κρουαζιέρας του λιμανιού του Πειραιά τώρα είναι περίπου ένα εκατομμύριο τον χρόνο, ενώ ο βραχυπρόθεσμος σκοπός της Cosco είναι να τον αυξήσει μέχρι 1,5 εκατ. και μακροπρόθεσμα στα τρία εκατομμύρια.
Οι Κινέζοι θέλουν να αναβαθμίσουν τις υποδομών και τις υπηρεσίες κρουαζιέρας ώστε να αναδειχθεί ο Πειραιάς ως λιμάνι αφετηρίας κρουαζιέρας.
Η δημιουργία υποδομών που θα μπορούν να εξυπηρετούν κρουαζιερόπλοια μεταφορικής ικανότητας άνω των 4.000 επιβατών είναι αναγκαία αφού αποτελούν το 50% των παραγγελιών στα ναυπηγεία. Είναι το μέλλον και ο Πειραιάς και άλλα ελληνικά λιμάνια θα πρέπει να προετοιμαστούν για να μην μείνουν πίσω από τις εξελίξεις.
Τα σχέδια της Cosco αφορούν:
-Επέκταση υποδομών στη νότια πλευρά του λιμανιού με την κατασκευή δύο νέων θέσεων παραβολής μήκους 300 μέτρων η κάθε μία για κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς.
-Αναβάθμιση υπηρεσιών: – Βελτίωση των υφιστάμενων και παροχή νέων υπηρεσιών για τους επιβάτες κρουαζιέρας.
-Δημιουργία συστήματος ώστε μία εταιρεία να μπορεί να κλείνει θέση ελλιμενισμού-Birth allocation- των κρουαζιεροπλοίων της σε βάθος δύο ετών.
-Αξιοποίηση της Ελεύθερης Ζώνης της Cosco στον Πειραιά για διακίνηση ανταλλακτικών χωρίς φόρους.
-Συνεργασία με το αεροδρόμιο «Ελ.Βενιζέλος»
-Ανάπτυξη του Πειραιά όσο αφορά τις «εσωτερικές υποδομές» με ξενοδοχεία, εμπορικά κέντρα και εστιατόρια και άλλες υπηρεσίες.
-Ανάπτυξη του Πειραιά ως κέντρου υποδοχής και εξυπηρέτησης όλων των κρουαζιερόπλοιων παρέχοντας όλες τις απαιτούμενες υπηρεσίες και καλύπτοντας όλες τις ανάγκες των εταιρειών κρουαζιέρας.
-Προσφορά της δυνατότητας για δεξαμενισμό των κρουαζιερόπλοιων στις εγκαταστάσεις του ΟΛΠ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.