11 Δεκ 2019

Ο Έλληνας αξιωματικός στοιχίζει ακριβότερα αλλά προσδίδει προστιθέμενη αξία στις ναυτιλιακές εταιρείες




 
Ο Κώστας Κωνσταντίνου, Moore Global Maritime Leader, ο πρόεδρος του Propeller Club Κωστής Φραγκούλης και ο δρ. Ιωάννης Λαγούδης, Επίκουρος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Πειραιά


Η διαχείριση κόστους ενός πλοίου είναι κομβικής  σημασίας για μία εταιρεία. Τόσο για τις εταιρείες με μεγάλο στόλο όσο και για τις μικρότερες. Ο διάβολος βρίσκεται στη λεπτομέρεια αφού ακόμη και η επιβάρυνση με μόλις 5 ή 10 δολάρια ανά ναυτικό, για οποιοδήποτε λόγο και κυρίως για μεσιτικά στη μεταβίβασή του από και προς το πλοίο αν και φαίνεται μικρό ποσό μπορεί να επιβαρύνει μία εταιρεία με πολλά πλοία ακόμη και με 300.000 δολάρια τον χρόνο.  

Σε αυτό που δίνουν σημασία οι τράπεζες για τα δάνεια και οι ασφαλιστικές εταιρείες είναι στο τέλος της ημέρας ο μέσος όρος.
Για παράδειγμα ο έλληνας πλοίαρχος που στοιχίζει με τις κρατήσεις 15.000 δολάρια τον μήνα μπορεί να είναι ακριβότερος από έναν Φιλιππινέζο για παράδειγμα που κοστίζει μικτά  9.000 δολάρια, όμως υπάρχουν και άλλες παράμεροι που τον καθιστούν  πιο οικονομικό  για την εταιρεία.

  Όπως ειπώθηκε στην  8η ετήσια παρουσίαση Ship Operation Moore-Propeller πραγματοποιήθηκε στις 10 Δεκεμβρίου 2019 στο Yacht Club του Πειραιά, ο Έλληνας αξιωματικός δίνει ποιότητα, συμβάλλει στην καλή φήμη της εταιρείας,  στατιστικά είναι πιο αποτελεσματικός όσο αφορά σε θέματα ζημιών  και κόστους, ενώ υπερτερεί από τους ξένους πέρα από την επαγγελματική του κατάρτιση και σε επίπεδο προσωπικών    δεξιοτήτων τα λεγάμενο soft skills. Όλα αυτά συνεπάγονται λιγότερες παρατηρήσεις από τους επιθεωρητές σε ένα πλοίο και λιγότερες κρατήσεις στα λιμάνια λόγω παραλείψεων που κοστίζουν σε χρόνο και χρήμα. Όλα αυτά συνυπολογίζονται όταν η εταιρεία ζητάει ένα δάνειο από μία τράπεζα ή όταν πάει να ασφαλίσει τα πλοία της.

Ο έλληνας αξιωματικός αποτελεί «ποιοτικό πλεονέκτημα» για μια ναυτιλιακή  εταιρεία όταν γίνεται ο απολογισμός  του έτους.

Στο πλαίσιο  της εκδήλωσης  έγινε  η παρουσίαση του νέου Moore Maritime Index (ΜΜΙ), ενός σημαντικού καινοτόμου εργαλείου που αναπτύχθηκε από τη Moore, επιτρέποντας στους πλοιοκτήτες να λαμβάνουν καλύτερες στρατηγικές και επιχειρησιακές αποφάσεις μέσω της καλύτερης κατανόησης της συγκριτικής οικονομικής απόδοσης των πλοίων τους.

Μετά το καλωσόρισμα του  Κωστή Φραγκούλη, Προέδρου του Propeller Club, την εκδήλωση άνοιξε η Γενική Γραμματέας του Club, κ Δανάνη Μπεζαντάκου.

Στη συνέχεια ο Κώστας Κωνσταντίνου, Moore Global Maritime Leader, έκανε μια λεπτομερή ανάλυση  αυτού του νέου  on line  εργαλείου. Είπε χαρακτηριστικά πως το μεγαλύτερο και πιο ουσιαστικό πλεονέκτημα του ΜΜΙ, είναι ότι «δεν πρόκειται για έναν απλό απολογισμό εξόδων και δαπανών, αλλά για ένα στρατηγικό εργαλείο που βοηθάει τον χρήστη να κατανοήσει πώς συμπεριφέρονται τα έξοδα και συνεπώς πώς μπορεί να τα διαχειριστεί και ελέγξει».

Ακολούθησε ο δρ. Ιωάννης Λαγούδης, Επίκουρος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Πειραιά, o oποίος μίλησε για τη χρησιμότητα του Moore Maritime Index στο σύγχρονο ναυτιλιακό management. Tόνισε ότι  το  «MMI είναι ένα δυναμικό και ευέλικτο σύστημα που επιτρέπει στο χρήστη να λαμβάνει στρατηγικές και λειτουργικές αποφάσεις αναφορικά με θέματα διαχείρισης πλοίων, οι οποίες αντικατοπτρίζονται στα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών. Αυτό επιτυγχάνεται τόσο χάρη στο σχεδιασμό του ΜΜΙ, όσο και στην ποιότητα των στοιχείων που διαθέτει τα οποία απαρτίζονται από ελεγκτικά ελεγμένα δεδομένα (audited data)».

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με μια ενδιαφέρουσα συζήτηση από ειδικούς της ναυτιλιακής κοινότητας πάνω στο θέμα της διαχείρισης κόστους λειτουργίας μίας ναυτιλιακής εταιρείας.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.