Αναδημοσίευση από
το www.newmoney.gr
Είναι δύο από τους κορυφαίους πλοιοκτήτες στον
κόσμο. Διαθέτουν στόλους με περισσότερα από 100 πλοία ο καθένας και
έχουν εταιρείες εισηγμένες στην αμερικανική χρηματαγορά
Ο Γιώργος Οικονόμου της Dryships και Ocean Rig βρίσκεται στην 27η θέση της ετήσιας ειδικής έκδοσης Lloyd’s List με τα κορυφαία 100 ονόματα της παγκόσμιας ναυτιλίας και ο Πέτρος Παππάς με τη Star Bulk Carriers στην 38η θέση.Η δημόσια συνάντησή τους στο πάνελ του ετήσιου συνεδρίου του Marine Money, την περασμένη Τρίτη, σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας έστρεψε τα βλέμματα της ναυτιλιακής κοινότητας επάνω τους αφού είναι από τις σπάνιες κοινές δημόσιες εμφανίσεις τους.
Όλοι περίμεναν να ακούσουν την άποψή τους για τα ναυτιλιακά δρώμενα και το ξέφρενο ράλι που κάνει η ναυλαγορά ειδικά στα δεξαμενόπλοια VLCC. Ο Πέτρος Παππάς βέβαια είναι επικεφαλής της μεγαλύτερης εταιρείας στον κόσμο με στόλο που απαρτίζεται από 115 φορτηγά πλοία. Για αυτό όταν τον ρώτησαν αν γύρναγε τον χρόνο πίσω τι θα έκανε, απάντησε γελώντας: «Πολύ θα ήθελα να έχω VLCC για να τα ναυλώνω αυτή την περίοδο».
Η μεταξύ τους συνεύρεση έφερε στο φως της δημοσιότητας την κοινή τους αρχική ρότα στη ναυτιλία που λίγοι άνθρωποι ήξεραν. Στην εξιστόρηση ήταν αλληοσυπληρωματικοί.
Παιδικοί φίλοι, γνωρίζονταν από 10 χρόνων. Αργότερα ήταν συμμαθητές στο Αμερικανικό Κολέγιο Αθηνών. Μετά τις σπουδές τους αποφάσισαν να δοκιμάσουν την τύχη τους στη ναυτιλία. Ήταν η δεκαετία του ΄80. «Πούλησα ένα διαμέρισμα που είχα στη Νέα Υόρκη για 396 χιλιάδες δολάρια» θυμήθηκε ο Γιώργος Οικονόμου για να συμπληρώσει ο Πέτρος Παππάς: «Έβαλα ό,τι λεφτά είχα, περίπου 700.000 δολάρια, πήραμε ένα δάνειο από τον πατέρα μου, βοήθησαν οικονομικά και κάποιοι φίλοι και αγοράσαμε το πρώτο μας πλοίο».
Η αγορά μετά την κρίση του ‘80 που είχε μαστίσει την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία άρχισε να ανεβαίνει. Οι δύο συνεταίροι είδαν την εταιρεία τους να μεγαλώνει. Τότε ο Πέτρος Παππάς αποφάσισε να αποχωρήσει κεφαλαιοποιώντας τα κέρδη του, ενώ ο Γιώργος Οικονόμου επέλεξε να παραμείνει και να ρισκάρει. Όπως εκμυστηρεύτηκε ο Γιώργος Οικονόμου μπήκε και σε άλλο σχήμα ναυτιλιακό στη συνέχεια εκτός από την εταιρεία και το ένα έφερε το άλλο.
Συντηρητικός ο Πέτρος Παπάς στις κινήσεις του, με μοναδικό ένστικτο για το πότε αγοράζει και το πότε πουλάει, λάτρης του ρίσκου ο Γιώργος Οικονόμου, χαρακτηριστικά που τους ακολούθησαν και τους ακολουθούν σε όλη την πορεία προς την κορυφή του κόσμου.
«Ήμουν πάντοτε του γραφείου. Δεν έβγαινα έξω. Ο Γιώργος ήταν πάντα του έξω. Έκανε όλες τις επαφές με τις τράπεζες και τα στα ραντεβού πήγαινε εκείνος» είπε ο Πέτρος Παππάς. Διαφορετικοί χαρακτήρες και αυτό φάνηκε από την απάντηση που έδωσε ο Γιώργος Οικονόμου όταν ρωτήθηκε με τη σειρά του τι θα άλλαζε αν γύρναγε τον χρόνο πίσω:
«Δεν μετανιώνω για τίποτα από όσα έχω κάνει. Αλλά αν γυρνούσα στο παρελθόν δεν θα έκανε τίποτα από αυτά που έχω κάνει»!!!!
Και οι δύο στην πορεία τους έχουν φθάσει στο χείλος του επιχειρηματικού γκρεμού και εκεί που η ναυτιλιακή κοινότητα περίμενε να τους δει να εξαφανίζονται, εκείνοι επανερχόντουσαν ακόμη πιο δυναμικά.
Όσο αφορά για τις εκτιμήσεις τους για τη ναυτιλία είπαν:
Π.Παππάς: Για τη ναυλαγορά: Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που γίνονται, η πολύ θετική ναυλαγορά δεν θα διατηρηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα. Πάντως όλοι θα ήθελαν να έχουν τουλάχιστον ένα VLCC στον στόλο τους αυτή την περίοδο.
– Για τα scrubbers: Η συγκεκριμένη απόφαση ελήφθη με βάση την προάσπιση των συμφερόντων των μετόχων της Star Bulk.
Υπάρχουν αξιόπιστες μελέτες τόσο από την Ιαπωνία όσο και από τη Βόρεια Ευρώπη που καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι τα scrubbers δεν μολύνουν.
Γ.Οικονόμου: Για τα LNG και το μέλλον στην ενέργεια: «Με τα σημερινά δεδομένα η επένδυση του μέλλοντος στη ναυτιλία είναι τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, τα LNG. Σε κάθε περίπτωση το LNG είναι ένα καύσιμο μεταβατικό σε άλλου είδους ενέργεια και δεν καλύπτει τις απαιτήσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για το 2025.
Σε αναφορά του για τη χρηματοδότηση της ναυτιλίας και τα προβλήματα που υπάρχουν λόγω τραπεζών είπε: «‘Ένας πλοιοκτήτης θα πρέπει να έχει ευελιξία. Άλλες φορές να αντλεί κεφάλαια μέσω των χρηματιστηριακών αγορών, άλλες μέσω private equity και άλλες μέσω joint venture».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.