19 Μαΐ 2016

Π. Παππάς: Μανούβρες μέσα στη... φουρτούνα για να βρει «ασφαλές λιμάνι»

Ο καλός ο καπετάνιος στη φουρτούνα φαίνεται και ο Πέτρος Παππάς, επικεφαλής της Star Bulk, της μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας με φορτηγά που είναι εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά, βρίσκεται αντιμέτωπος με την πιο δύσκολη πρόκληση της επιχειρηματικής του πορείας.
Με τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου να έχει καταρρεύσει ο Έλληνας εφοπλιστής έχοντας έναν στόλο από 72 φορτηγά πλοία και άλλες 11 παραγγελίες για ναυπηγήσεις, καλείται να διαχειριστεί μία από τις σοβαρότερες κρίσεις που έχουν πλήξει την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.


Τα έσοδα από τους ναύλους για το 2015 ανήλθαν σε 234 εκατομμύρια δολάρια σε σύγκριση με τα 145 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2014. Η άνοδος οφείλεται στην αύξηση του αριθμού των πλοίων. Όμως οι ζημίες του 2015 εκτινάχθηκαν στα 458,2 εκατ. δολάρια έναντι 11,7 εκατομμυρίων το 2014.
Η εταιρεία για πρώτη φορά παραδέχθηκε δημοσίως ότι έχει θέμα με τους όρους των δανειακών της συμβάσεων αφού μειώθηκε η αξία του στόλου της λόγω της κάκιστης ναυλαγοράς.
Σύμφωνα με τους όρους των δανειακών συμβάσεων της εταιρείας η σχέση αξίας στόλου με τα δάνεια πρέπει να είναι 110-140%, δηλαδή ο στόλος να αξίζει το 140% των δανείων.
Όμως μειώθηκε η αξία των πλοίων οπότε η σχέση έχει πέσει στο 91%-133%. Όπως επισημαίνουν διεθνείς αναλυτές, αυτή η διαφορά πρέπει να διορθωθεί είτε με προπληρωμή δανείων που προέρχεται από πώληση πλοίων που είναι υποθηκευμένα στην τράπεζα είτε με αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κάτι που είναι εξαιρετικά δύσκολο σε αυτές τις εποχές γιατί οι μέτοχοι δεν θέλουν να βάλουν λεφτά σε μία ήδη προβληματική αγορά.
Σύμφωνα με διεθνή δημοσιεύματα, οι δανειστές, παρά το ότι η εταιρεία δεν καλύπτει τον συγκεκριμένο δανειακό όρο, δεν έχουν στείλει επίσημη ειδοποίηση, ένδειξη ότι έχουν εμπιστοσύνη στον Πέτρο Παππά και στο αμερικανικό επενδυτικό fund Oaktree που είναι ο μεγαλομέτοχος στην Star Bulk, με έδρα το Λος Άντζελες και από τους μεγαλύτερος ιδιώτες επενδυτές στη ναυτιλία.
Αξιολογητές πλοίων προβλέπουν ότι θα συνεχίσει να κατρακυλάει η ναυλαγορά και οι τιμές των πλοίων. Υποστηρίζουν ότι τα προβλήματα θα συνεχιστούν για όλους τους ιδιοκτήτες πλοίων ξηρού φορτίου
Πρόσφατες εξελίξεις
Η Star Bulk άρχισε να κάνει κινήσεις προκειμένου να είναι καλυμμένη απέναντι στις τράπεζες. Σύμφωνα με το ετήσιο δελτίο της έχουν γίνει τα εξής:
- Τον Φεβρουάριο του 2016, συμφώνησε τη μετάθεση της παραλαβής των πέντε υπό παραγγελία πλοίων τύπου Newcastlemax. Τρία πλοία θα παραληφθούν αντί για το 2016 το 2017 και δύο πλοία αντί για το 2016 το 2018. Έτσι το ποσό των 188 εκατομμυρίων δολαρίων που έπρεπε να καταβληθεί το 2016 για κεφαλαιακές δαπάνες μεταφέρθηκε για το 2017 και 2018.
- Τους τελευταίους 12 μήνες μετέθεσε την παραλαβή 16 πλοίων κατά 8 μήνες.
- Το Φεβρουάριο του 2016 αποφάσισε να ακυρώσει δύο ναυπηγικά συμβόλαια μειώνοντας το ναυπηγικό της πρόγραμμα κατά 4 πλοία συνολικά.
- Από τον Δεκέμβριο του 2015 η Star Bulk συμφώνησε να πουλήσει 10 πλοία με εισπράξεις ιδίων κεφαλαίων ύψους 56 εκατ. δολαρίων, μετά την αποπληρωμή των δανειακών και κεφαλαιακών υποχρεώσεων. Τα πλοία θα παραδοθούν στους αγοραστές μέσα στο 2016.
- Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 14 μηνών πούλησε 23 πλοία με εισπράξεις ιδίων κεφαλαίων ύψους 86,2 εκατομμυρίων δολαρίων μετά την αποπληρωμή των δανειακών και κεφαλαιακών υποχρεώσεων.
- Τον Φεβρουάριο του 2016 ανακοίνωσε τη δημιουργία κοινοπραξίας (Pool) με τις εταιρείες BOCIMAR INTERNATIONAL NV, GOLDEN OCEAN GROUP LIMITED and C TRANSPORT HOLDING LTD για τη διαχείριση πλοίων τύπου Capesize. Στην κοινοπραξία η οποία λέγεται Capesize Chartering Limited ("CCL") μετέχει η Star Bulk με 7 πλοία.
- Η εταιρεία άντλησε 425 εκατ. δολαρίων μέσω δύο δημόσιων εγγραφών τον Ιανουάριο και το Μάιο του 2015 και ολοκλήρωσε επιτυχώς την έκδοση 50 εκατ. ομολόγων λήξης Νοεμβρίου 2019.
Ο στόλος της Star Bulk αποτελείται από 72 πλοία συνολικής χωρητικότητας 7,6 εκατ.τόνων ενώ το ναυπηγικό της πρόγραμμα αποτελείται από 11 πλοία συνολικής χωρητικότητας 2,06 εκατομμυρίων τόνων.

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.