Οι εφοπλιστές τάνκερ ήταν από τους λίγους που επωφελήθηκαν όταν οι τιμές του πετρελαίου άρχισαν να υποχωρούν στα μέσα του 2014. Τα πράγματα όμως φαίνεται πως έχουν αντιστραφεί τώρα.
Η ύφεση προκλήθηκε όταν το πετρέλαιο άρχισε να κατακλύζει την αγορά και οι ναυτιλιακές εταιρείες πλημμύρισαν με πετρέλαιο το οποίο δεν μπορούσαν να διαχειριστούν μειώνοντας το κόστος των καυσίμων που είναι η μεγαλύτερη δαπάνη του κλάδου. Τα ναύλα αυξήθηκαν τόσο που οι εφοπλιστές τάνκερ βρήκαν την ευκαιρία να επεκτείνουν το στόλο τους. Τώρα, όμως με το κύμα των νέων παραγγελιών, τα πράγματα έχουν αλλάξει.
Σύμφωνα με το Bloomberg θα εξακολουθούν να αποστέλλονται μεγάλες ποσότητες πετρελαίου. Περίπου 445 εκατομμύρια παραπάνω βαρέλια θα αντληθούν παγκοσμίως το 2017 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, εκ των οποίων περίπου τα δύο πέμπτα θα προέρχονται από τη θάλασσα. Το πρόβλημα είναι ότι, μέχρι τότε, οι εφοπλιστές τάνκερ που αγόρασαν νέα δεξαμενόπλοια θα είναι σε θέση να παραδώσουν επιπλέον τουλάχιστον 1,5 δισ. βαρέλια ετησίως.
«Οι εφοπλιστές έσπευσαν να παραγγείλουν νέα δεξαμενόπλοια και να επωφεληθούν από την κατάσταση που δημιουργήθηκε το 2014 και το 2015», δήλωσε ο Burak Cetinok, ανώτερος σύμβουλος στο Hartland Shipping Services Ltd. στο Λονδίνο.
«Αλλά η δυναμική της αγοράς έχει αλλάξει από τότε και ο διευρυμένος στόλος μπορεί να μην διαθέτει αρκετό αργό. Αυτό βέβαια θα μειώσει τα καθημερινά ναύλα» πρόσθεσε.
Τα ναύλα για τους τρεις κύριους τύπους δεξαμενόπλοιων θα είναι μικρότερα το 2017 από ό, τι φέτος, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών. Τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια του κλάδου, τα λεγόμενα VLCCs, αναμένεται να κερδίζουν 37,750 δολάρια την ημέρα το επόμενο έτος, λιγότερα δηλαδή από το 2014.
Ο στόλος των τριών μεγαλύτερων τύπων δεξαμενόπλοιων στον κόσμο προβλέπεται να αυξηθεί κατά περίπου 11% μέχρι το 2017, σύμφωνα με στοιχεία της ναυτιλιακής εταιρείας Clarkson Research Services Ltd.. Η παραγωγή πετρελαίου θα αυξηθεί κατά περίπου 1,3% κατά την ίδια περίοδο, σύμφωνα με το Energy Information Administration.
Τα επιπλέον αυτά δεξαμενόπλοια ισοδυναμούν με περίπου 370 εκατομμύρια βαρέλια. Τα πλοία κάνουν συνήθως 5 με 12 παραδόσεις το χρόνο. Το Energy Information Administration προβλέπει να παραχθούν το 2017 περίπου 1,2 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα περισσότερο πετρέλαιο σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Τώρα οι ευνοϊκές αυτές συνθήκες για τους πλοιοκτήτες αντιστρέφονται. Τα αποθέματα θα αυξηθούν με ρυθμό μόλις 200.000 βαρέλια ημερησίως κατά το β' εξάμηνο του τρέχοντος έτους, μια μείωση της τάξης του 85% σε σύγκριση με τους πρώτους έξι μήνες, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας.
Επίσης, η άντληση πετρελαίου από τη Νιγηρία, τη Λιβύη, το Ιράκ και τη Σαουδική Αραβία / Κουβέιτ μειώθηκε σε περίπου 1,8 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα λόγω των πολιτικών αναταραχών, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg στις 15 Μαΐου. Την ίδια ώρα η παραγωγή των ΗΠΑ έχει επίσης μειωθεί λόγω των χαμηλών τιμών του πετρελαίου. Αυτό θα μπορούσε να επωφελείσει τις αγορές δεξαμενόπλοιων, επειδή οι ΗΠΑ παραμένουν ο μεγαλύτερος αγοραστής στον κόσμο των θαλάσσιων μεταφορών αργού πετρελαίου και η μειωμένη προμήθεια της Βόρειας Αμερικής θα μπορούσε να ανεβάσει τις εισαγωγές μέσω των λιμένων της.
Μερικά από αυτά τα σκάφη χρησιμοποιούνται επίσης για την αποθήκευση πετρελαίου στη θάλασσα. Υπάρχουν περίπου 57 VLCC δεξαμενόπλοια σήμερα για το σκοπό αυτό, ποσοστό δηλαδή σχεδόν 10% του παγκόσμιου στόλου, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.