10 Μαΐ 2016

Τα αρνητικά επιτόκια πλήττουν τη ναυλαγορά


Αναδημοσίευση από Bloomberg-Απόδοση newmoney.gr
Η ύπαρξη αρνητικών επιτοκίων δημιουργεί προβλήματα στις ναυτιλιακές εταιρείες, καθώς καθυστερεί την προσπάθεια να υπάρξει ένωση δυνάμεων στον κλάδο, όπως υπογραμμίζουν οι ιδιοκτήτες κορυφαίων ομίλων.
Το νομισματικό περιβάλλον που επικρατεί οδηγεί «σε καθυστέρηση της αναγκαίας συγχώνευσης μεταξύ επιχειρήσεων η οποία είναι απαραίτητη, καθώς είναι εύκολο για τις τράπεζες να συνεχίσουν να στηρίζουν ναυτιλιακές εταιρείες που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα», όπως τονίζει ο Nils Smedegaard Andersen, επικεφαλής της A.P. Moeller-Maersk.

Πρόκειται για το τελευταίο παράδειγμα του πώς τα αρνητικά επιτόκια προκαλούν αναταραχή στις αγορές και πιθανώς και στην οικονομική ανάπτυξη. Μέχρι στιγμής η εφαρμογή αυτής της νομισματικής πολιτικής δεν έχει επιτύχει να οδηγήσει ανοδικά τον πληθωρισμό, ενώ οι διαχειριστές κεφαλαίων προειδοποιούν ότι μπορεί να οδηγήσει και σε «φούσκες».«Οι πολιτικοί δεν κάνουν αυτά που πρέπει να κάνουν και αφήνουν τις κεντρικές τράπεζες και τη νομισματική πολιτική να λύσει τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν αρκετές χώρες τόσο αναφορικά με την ανταγωνιστικότητά τους όσο και λόγω χαμηλών επενδύσεων», εκτιμά ο Andersen.
Ταυτόχρονα είναι φανερό ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία δεν έχει τη δυνατότητα να αντιμετωπίσει ακόμη μεγαλύτερα προβλήματα. Οι εταιρείες μεταφοράς εμπορευμάτων «είχαν ένα πολύ άσχημο ξεκίνημα για το 2016», με δεδομένη την υποχώρηση στο διεθνές εμπόριο, τους χαμηλούς ναύλους και την υπερπληθώρα προσφοράς, όπως εκτιμά η Drewry Maritime Equity Research.
Την ίδια ώρα η Hanjin Shipping Co., η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευμάτων της Ν. Κορέας και η όγδοη στον κόσμο βρίσκεται σε διαδικασία αναδιάρθρωσης του χρέους της.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες κτίζουν συμμαχίες προκειμένου να μειώσουν το κόστος λειτουργίας τους. Τον περασμένο μήνα η CMA CGM και τρεις ακόμη μεγάλες εταιρείες δημιούργησαν μία νέα συμμαχία που ονομάστηκε Ocean Alliance. Είναι πιθανόν να καταστεί η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου, μετά και τη συμφωνία συνεργασίας μεταξύ των Maersk Line και Mediterranean Shipping Co.
«Είμαστε ικανοποιημένοι με τις συμμαχίες που διατηρούμε αυτή τη στιγμή», τόνισε ο Andersen και προσέθεσε ότι «εάν, όμως, κάποια εταιρεία τεθεί προς πώληση – και διαθέτει το απαραίτητο προφίλ αλλά και είναι στη σωστή τιμή – τότε μπορεί να το εξετάσουμε».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.