20 Σεπ 2014

Σε υψηλά επίπεδα κυμαίνονται οι τιμές του scrap

Ανάλυση
G.Mouondreas SA

Ιδιαίτερα εντυπωσιακά - υψηλά συνεχίζουν και βρίσκονται τα επίπεδα των προσφερόμενων τιμών
καθώς οι Cash Buyers έχουν αναλάβει τα ρίσκα τους και έχουν επιδοθεί για άλλη μία φορά στη
λογική της σπέκουλας, όπου όπως και στο παρελθόν, μόνο ο χρόνος θα δείξει αν η λογική αυτή θα
αποδειχθεί κερδοφόρα η ζημιογόνα αν και οι εμπλεκόμενοι με το «άθλημα» θεωρούν ότι στο τέλος
θα βγουν χαμένοι οι Cash Buyers.

Ταυτόχρονα, ενώ ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων
βελτιώθηκε συγκριτικά με την προηγούμενη εβδομάδα, συνεχίζει και παραμένει σε χαμηλά επίπεδα,
καθώς οι πλοιοκτήτες έχοντας μπει στην λογική των Cash Buyers που σπεκουλάρουν, ανεβάζουν τις
τιμές που ζητάνε ακόμη περισσότερο από τα υψηλά προσφερόμενα επίπεδα των Cash Buyers.
Στην Ινδία, η σταθεροποίηση της ρουπίας και των τιμών του σιδήρου σε γενικές γραμμές,
συγκριτικά με τις προηγούμενες εβδομάδες, έβγαλε και πάλι τους Cash Buyers στην αγορά με υψηλή
διάθεση ρίσκου, γεγονός το οποίο αποδεικνύεται και από την αγορά 3ων Containers της Technomar
σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, γεγονός όμως το οποίο δικαιολογείται καθώς το Πακιστάν δεν
ασχολείται με Containers και το Μπαγκλαντές δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τα επίπεδα τιμών της
Ινδίας.
Το Μπαγκλαντές, δειλά-δειλά αρχίζει και βγαίνει και πάλι στην αγορά, αλλά με επίπεδα τιμών που
δεν επιτρέπουν να ανταγωνιστεί το Πακιστάν, τη στιγμή μάλιστα που λόγω των έντονων
βροχοπτώσεων μετά από τις αργίες του Eid έχει αφήσει τα διαλυτήρια με μεγάλα αποθέματα
σιδήρου τα οποία δεν έχουν δρομολογηθεί προς την ενδοχώρα.
Το Πακιστάν, συνεχίζει και παραμένει η επικρατέστερη αγορά ιδιαίτερα για δεξαμενόπλοια (Gas
Free for Man Entry) αλλά τελευταία έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον και για μικρότερα Bulkers και
tween/general cargo. Ενδεχομένως τις επόμενες εβδομάδες το Πακιστάν να μειώσει την
δραστηριότητα λόγω των αποθεμάτων που έχει χτίσει τους τελευταίους 2 μήνες.
Στη Κίνα, οι τιμές συνεχίζουν να βρίσκονται κάτω από τα $ 300 τον τόνο, καθώς συνεχίζει και
ασχολείται αποκλειστικά με τις κρατικές εταιρείες έχοντας σαν αποτέλεσμα ακόμη και το Βιετνάμ, η
Ινδονησία και οι Φιλιππίνες να προσφέρουν σε πιο ανταγωνιστικά επίπεδα.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 328,884 DWT, εκ των οποίων
περίπου το 72% (236,329 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το
28% (92,555 DWT)Containers και Ro-Ro.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 450 - $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 460 - $ 490 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 455 - $ 485 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα  Κίνα: Από $ 280 - $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.