Όλοι ήλπιζαν, τις προηγούμενες ημέρες ότι οι 1.200 μονάδες στη
ναυλαγορά ξηρού φορτίου θα ήταν ένα ισχυρό σημείο αντίστασης που θα
διατηρούσε ένα κλίμα αισιοδοξίας για τα μελλούμενα. Όμως η
πραγματικότητα διέψευσε πολύ κόσμο αφού χθες ο δείκτης έκλεισε στις
1.056 μονάδες μειωμένος κατά 17.
Το διήμερο 9 και 10 Σεπτεμβρίου όταν ο δείκτης πλησίασε προς αυτό το
όριο των 1.197 μονάδες έκανε διορθωτική του κίνηση. Εν όψει και των
επερχόμενων αργιών στην Κίνα από την 1η Οκτωβρίου, όπου συνήθως η αγορά
ατονεί, δεν αναμένονται σημαντικές αλλαγές στην εικόνα της ναυλαγοράς.
«Το φλέγον θέμα της επιβράδυνσης στην Κίνα, και το κατά πόσο θα
επηρεάσει την παραγωγή σιδήρου και κατά συνέπεια την ζήτηση για
σιδηρομετάλλευμα-Iron Ore παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την
πορεία του δείκτη και ιδιαίτερα για τα πλοία μεγαλύτερου τονάζ. Σύμφωνα
με τον Γενικό Γραμματέα του China Iron and Steel Association, Li
Xinchuang, η τιμή του Iron Ore μακροπρόθεσμα θα κυμανθεί περίπου στα 80
δολάρια ανά τόνο παρά την οποιαδήποτε εικαζόμενη μείωση παραγωγής
σιδήρου από την Κίνα, λόγω της αύξησης παραγωγής από Βραζιλία και
Αυστραλία» επισημαίνει ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA:
«Παράλληλα εκτιμά πως η παραγωγή σιδήρου στην Κίνα για τα επόμενα 10
χρόνια θα κινηθεί σε υψηλά επίπεδα, περί των 800 εκατομμυρίων τόνων τον
χρόνο και η μόνη περίπτωση η παραγωγή να υπερβεί τους 900 εκατομμύρια
τόνους θα είναι αν η τιμή του Iron Ore πέσει στα 70 δολάρια τον τόνο.
Αυτό φυσικά σημαίνει και αύξηση των εισαγωγών σε Iron Ore από την Κίνα. Η
Κίνα που αγοράζει τα 2/3 της παγκόσμιας παραγωγής Iron Ore, τον
Αύγουστο εισήγαγε 74,9 εκατομμύρια τόνους, μείωση 9,3% από τον Ιούλιο
αλλά 8,5% αύξηση από τον Αύγουστο του 2013. Συνεχίζοντας ο Li, επισήμανε
πως ενδεχομένως οι συνολικές εισαγωγές Iron Ore φέτος να φτάσουν τους
900 εκατομμύρια τόνους, δηλαδή αύξηση 10% από το 2013.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.