15 Σεπ 2014

Κλυδωνίζεται λόγω ναυτιλίας το γερμανικό τραπεζικό σύστημα



 
 
Αναδημοσίευση
από την εφημερίδα Παραπολιτικά 

Σε εφιάλτη για το γερμανικό τραπεζικό σύστημα εξελίσσεται η ναυτιλία  την οποία θα πληρώσουν πολύ ακριβά τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της χώρας. Μπορεί Η Γερμανία να ποδηγετεί οικονομικά την Ευρώπη, όμως έχει πέσει σε μεγάλη «θαλασσοταραχή».


 Πιο συγκεκριμένα  λόγω της τραπεζικής ενοποίησης στην Ευρωζώνη και την ανάληψη
Τους κεντρικό τους ελέγχου από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, από τον ερχόμενο Νοέμβριο, έχει ανοίξει μεγάλη συζήτηση  για το πώς μέχρι τώρα οι τράπεζες και ιδιαίτερα οι γερμανικές, αποτιμούσαν τις τιμές των πλοίων για τα δάνεια τα οποία είχαν εκδώσει και χορηγήσει.
Τα ναυτιλιακά δάνεια, από την πρώτη στιγμή είχαν μπει στο στόχαστρο της ΕΚΤ, καθώς η ναυτιλία ήρθε αντιμέτωπη με οικονομική  κρίση που διαρκεί έξι χρόνια.  
Ύστερα από ελέγχους, η ΕΚΤ εξέφρασε σοβαρές αντιρρήσεις για τα μοντέλα αποτίμησης της τιμής των πλοίων που εφήρμοζαν  οι γερμανικές τράπεζες. Η ΕΚΤ θεωρεί ότι οι αποτιμήσεις βασίστηκαν σε φιλόδοξα σενάρια και για αυτό ζητάει από τις τράπεζες να προχωρήσουν σε  διορθώσεις και μειώσεις.

«Το αποτέλεσμα αυτών των μειώσεων θα είναι ότι εν όψει των επερχόμενων Stress Tests, οι γερμανικές τράπεζες θα παρουσιάσουν μεγαλύτερες ζημιές από αυτές που αρχικά εκτιμούσαν και στην χειρότερη περίπτωση κάποιες από αυτές να χρειαστούν να προχωρήσουν σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου» επισημαίνει ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA.

Από τις ευρωπαϊκές τράπεζες  τα περισσότερα δάνεια προς την ελληνική ναυτιλία χορήγησαν το 2013   γερμανικές τράπεζες.  Συνολικά είναι 10 τα γερμανικά  χρηματοπιστωτικά ιδρύματα  που έδωσαν σε ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες  δάνεια ύψους 16,6 δισ. ποσοστό 27% επί του συνόλου τους ελληνικού ναυτιλιακού χαρτοφυλακίου,  έναντι  17 δισεκατομμυρίων ευρώ  ποσοστό  25,8%, το 2012. Συνολικά, κατά 6,3% μειώθηκε η ναυτιλιακή χρηματοδότηση για την ελληνική ναυτιλία το 2013. Τα  δάνεια,  τόσο αυτά που εκταμιεύτηκαν όσο και αυτά που εγκρίθηκαν αλλά δεν εκταμιεύτηκαν ανήλθαν   στα 61,49 δισεκατομμύρια δολάρια έναντι  65,78 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2012  σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της  Petrofin Bank Research.
Οι γερμανικοί εμπορικοί στόλοι  είναι   στόχος επενδυτικών ομίλων από όλο τον κόσμο,  αφού οι τιμές των πλοίων είναι πολύ χαμηλές. Μέσα στο 2014   αναμένεται να υπάρξει συνολική αύξηση των κεφαλαίων από Private Equity.
Την ίδια ώρα, τα γερμανικά πολυμετοχικά KG Funds έχουν στραμμένο το βλέμμα στην Ελλάδα προκειμένου να αναλάβουν τη διαχείριση των πλοίων τους ελληνικές εταιρείες που έχουν την τεχνογνωσία. Πάνω από τις μισές  γερμανικές ναυτιλιακές εταιρείες,  αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα  Έλληνες πλοιοκτήτες να συνεχίζουν να  αγοράζουν πλοία γερμανικών συμφερόντων. Η αγορά μεταχειρισμένων πλοίων της Γερμανίας παρακολουθείται κυρίως  από τους Έλληνες.
Σε αγορές πλοίων από γερμανικές εταιρείες έχουν  προχωρήσει  μεταξύ άλλων, η Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου,  η Goldenport της οικογένειας Δράγνη,  η Golden Union του Θοδωρή Βενιάμη, η Marmaras του Διαμαντή Διαμαντίδη, η Allseas Marine του Μιχάλη Μποδούρογλου, η Cosmoship του Νίκου Σάββα, η Prime Marine  των   Χαλκιά, Τοπούζογλου, Πουλερή,  και η Cetrofin του Δημήτρη Προκοπίου.

Πάντως η ΕΕ και οι Γερμανοί δεν έχουν ξεχάσει το θέμα που αφορά τν φορολογικό καθεστώς που απολαμβάνει η ελληνική ναυτιλία στην Ελλάδα. Μπορεί να έχει καταλαγιάσει το θέμα στα ΜΜΕ, όμως συνεχίζονται οι διεργασίες στα παρασκήνια.
«Η υπόθεση είναι πιο σοβαρή και πιο βαθειά από ό,τι νομίζετε στην Ελλάδα  επεσήμανε στα «Π», σε ανύποπτο χρόνο,  κύκλοι της γερμανικής κυβέρνησης.

Στο ερώτημα γιατί η ΕΕ επιδιώξει την φορολόγηση, σε άλλη βάση της ελληνικής ναυτιλίας η απάντηση που δίνουν στελέχη της Ακτής Μιαούλη είναι η εξής:
«Γιατί χρωστάμε. Είναι πολύ απλή η απάντηση. Όταν κάποιος σου χρωστά σκέφτεσαι από που θα τα πάρεις, ποιός έχει να σου τα δώσει και πότε. Η Ελλάδα  μετά την κρίση έμεινε με πολύ λίγα καλά και αξιόλογα περιουσιακά στοιχεία  και με μόνο μία πρωτιά στην παγκόσμια οικονομία, την ναυτιλία. Συνεπώς μία απλή σκέψη των εκπροσώπων των δανειστών μας,  οδηγεί στην  επιθυμία τους να φορολογήσουν την ελληνική ναυτιλία ακόμη παραπάνω απ' ότι φορολογείτο μέχρι τώρα» και προσθέτουν:
« Γιατί η αλήθεια είναι ότι αν μη τι άλλο η ελληνική ναυτιλία πάντα φορολογείτο, εν αντιθέσει με πολλές άλλες σημαίες σε ανεπτυγμένα ναυτιλιακά κράτη.  Στην προσπάθεια όμως υπερ-φορολόγησης της ναυτιλίας υπάρχει  και η απειλή. Το να φορολογήσεις έναν σταθερό πυλώνα ανάπτυξης ενός κράτους χωρίς να λάβεις υπόψη σου τα χαρακτηριστικά του και να κινδυνέψεις την πλήρη καταστροφή του, θα σε οδηγήσει σε μεγαλύτερα οικονομικά, εργασιακά και κοινωνικά προβλήματα από τα πιθανά κέρδη φορολόγησης της».  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.