Ενέκρινε σε δεύτερο βαθμό το Ελεγκτικό Συνέδριο τον Φιλικό
Διακανονισμό μεταξύ ΣΕΠ/Cosco –ΟΛΠ μετά τη συζήτηση της αίτησης
ανάκλησης που είχαν καταθέσει οι Κινέζοι οι είχαν καταθέσει και
συμπληρωματικό υπόμνημα για να εξηγήσουν και τεχνικά την αναγκαιότητα
της επέκτασης της επένδυσης. Η απόφαση του Ε.Σ. ανοίγει τον δρόμο για
την τακτοποίηση του θέματος αξιοποίησης του Ελληνικού όπου και εκεί
υπάρχει εμπλοκή.
Ο «φιλικός διακανονισμός» θα είναι η μεγαλύτερη άμεση επένδυση στην
Ελλάδα εν μέσω οικονομικής κρίσης μετά την πώληση του ΟΠΑΠ. Προβλέπει
την εκτέλεση έργων ύψους 230 εκατομμυρίων ευρώ από τη ΣΕΠ/Cosco για την
κατασκευή του δυτικού τμήματος της προβλήτας ΙΙΙ.
Το επιχειρηματικό σχέδιο συμφωνίας μέσω φιλικού διακανονισμού ΟΛΠ –
ΣΕΠ/Cosco εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από το διοικητικό συμβούλιο του
Οργανισμού Λιμένος Πειραιά πριν αποσταλεί για προσυμβατικό έλεγχο στο
Ελεγκτικό Συνέδριο.
«Για τον Οργανισμό ο φιλικός διακανονισμός β’ της σύμβασης παραχώρησης
είναι μια επικερδής επιχειρηματική δραστηριότητα, στο πλαίσιο των
πολιτικών των παραχωρήσεων λιμενικών υπηρεσιών, όπως γίνεται σε όλα τα
λιμάνια του κόσμου» δηλώνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ,
Γιώργος Ανωμερίτης.
Η παρουσία της Coscο στο λιμάνι του Πειραιά ενισχύει και τον ΟΛΠ.
Σύμφωνα με το Business Plan της ΟΛΠ ΑΕ, ο τζίρος από τη σύμβαση
παραχώρησης της προβλήτας ΙΙ και τμήματος της προβλήτας ΙΙΙ τμήματος του
Σ.ΕΜΠΟ θα παραμείνουν το 2014 στα επίπεδα του 2013, αγγίζοντας τα 108,2
εκατ. ευρώ. Όμως, το 2015 υπολογίζεται ότι θα αυξηθούν φθάνοντας τα
117,5 εκατ.
Τα καθαρά κέρδη θα μειωθούν στα 7,3 εκατ. ευρώ από 8 εκατ. το 2013 ενώ το 2015 θα αυξηθούν σε 13,75 εκατ. ευρώ.
Οι προβλέψεις του business plan γίνονται χωρίς να ληφθεί υπόψη ο
φιλικός διακανονισμός με τον κινεζικό όμιλο, καθώς εκκρεμεί απόφαση του
Ελεγκτικού Συνεδρίου σε δεύτερο βαθμό. Η ΣΕΠ/ Cosco καταβάλει ως
αντάλλαγμα παραχώρησης την πενταετία 2014 - 2018 ένα ποσό που ανήλθε στα
34,1 εκατ. ευρώ το 2013 και θα εκτοξευθεί σε 80,1 εκατ. ευρώ το 2018
με μέση ετήσια αύξηση σε ποσοστό 19%. Για να σημειωθεί όμως η αύξηση
αυτή θα πρέπει το φορτίο που διακινείται μέσω της ΣΕΠ να φθάσει τα
4,5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια το 2018 από 2,5 εκατ. το 2013, ποσοστό 16%.
Όσον αφορά στην προβλήτα Ι που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ έχει έσοδα το 2014
ύψους 26,8 εκατ. ευρώ, όμως θα καταγράψει ζημίες ύψους 10 εκατ. ευρώ.
Μάλιστα από τη διαχείριση της προβλήτας Ι θα ζημιωθεί ο ΟΛΠ μέχρι και
το 2018 με τις ζημιές να παραμένουν σε επίπεδα πάνω από των 10 εκατ.
ευρώ ετησίως.
Στο business plan αναφέρεται: «με δεδομένο ότι ο προβλήτας Ι έχει ήδη
προσεγγίσει τη βέλτιστη παραγωγική του δυναμικότητα, τα περιθώρια
αύξησης των εσόδων είναι περιορισμένα. Παρ’ όλα αυτά η συγκράτηση του
κόστους μισθοδοσίας και η μικρή αύξηση της παραγωγικότητας μειώνουν τη
λειτουργική ζημία από 10,9 εκατ. το 2013 σε -10,4 εκατ. το 2018».
Για τη δραστηριότητα της κρουαζιέρας προβλέπεται για το 2014 μείωση
επιβατών σε ποσοστό 10% «βάσει των υφιστάμενων στοιχείων εξαμήνου καθώς
και λόγω της ιστορικότητας». Για το 2015 και μετά , προβλέπεται αύξηση
4,5% που αποτελεί το μέσο ρυθμό ετήσιας αύξησης 2008-2013, ενώ
προστίθεται 1% λόγω της δημιουργίας της νέας θέσης Αγ. Νικολάου το 2016
και επιπλέον 1% το 2017 λόγω της δημιουργίας νέων θέσεων από τη νότια
επέκταση».
Τα έσοδα του ΟΛΠ από την κρουαζιέρα θα μειωθούν το 10,7% και θα
αγγίξουν τα 13,5 εκατ. ευρώ από 14,5 εκατ. το 2013. Μέχρι το 2018, θα
αυξάνονται με μέσο ρυθμό περί το 8,5% ετησίως.
Όσο αφορά την ακτοπλοία ούτε το 2018 θα επιστρέψει η κίνηση στον
ακτοπλοϊκό σταθμό του Πειραιά στα 19,4 εκατ. επιβάτες που είχαν
καταγραφεί 2009. Πέρυσι διακινήθηκαν 15,3 εκατ. επιβάτες, ενώ για το
2014 προβλέπεται μικρή αύξηση 0,6%.
Για την επόμενη τετραετία εκτιμάται ότι οι επιβάτες θα αυξάνονται με
μέσο ετήσιο ρυθμό περί το 3,3%. Τα οχήματα που διακινούνται μέσω των
ακτοπλοϊκών γραμμών και του πορθμείου θα αυξηθούν από περίπου 2,5 εκατ.
το 2014 σε 2,9 εκατ. το 2018. Τα έσοδα ΟΛΠ θα μειωθούν το 2014 κατά
10,1% ενώ το 2015 θα παρουσιάσουν μικρή αύξηση αγγίζοντας τα 9 εκατ.
ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.