Η χρήση LNG ως καυσίμου κίνησης στα πλοία, ευκαιρία για ανάπτυξη της ακτοπλοΐας
του Μηνά Τσαμόπουλου
Η λίστα της ελληνικής κυβέρνησης με τα προτεινόμενα έργα στο πακέτο
Γιούνκερ έφερε στην επιφάνεια το θέμα της χρησιμοποίησης του φυσικού
αερίου ως καυσίμου κίνησης και στα πλοία, τόσο της ακτοπλοΐας όσο και
των μικρών αποστάσεων.
Η χρηματοδότηση της μετατροπής των μηχανών αλλά και της ναυπήγησης
πλοίων που θα καταναλώνουν φυσικό αέριο ανέρχεται, σύμφωνα με
πληροφορίες, σε αρκετά δισεκατομμύρια ευρώ. Γι' αυτό είναι αναγκαία η
ανάληψη πρωτοβουλιών από ελληνικής πλευράς ώστε να ενταχθεί στα
ευρωπαϊκά προγράμματα χρηματοδότησης που θα καλύψουν έως και το 80% του
κόστους.
Τα περιθώρια έχουν αρχίσει και στενεύουν, αφού το 2020 πρόκειται να
εφαρμοστεί η κοινοτική οδηγία για νέα χαμηλότερα όρια εκπομπών θείου
0,5% στη Μεσόγειο και ειδικότερα στα «ευρωπαϊκά νερά» όπως αυτά
ορίζονται από τις Ζώνες Οικονομικού Ενδιαφέροντος. Η λύση του
υγροποιημένου φυσικού αερίου αποτελεί εν δυνάμει βιώσιμη επιλογή για τη
ναυτιλία και έχει προοπτική για θετικές μελλοντικές χρηματορροές. Πηγές
από την ακτοπλοΐα όμως πιστεύουν ότι λόγω του υψηλού κόστους θα δοθεί
παράταση και τονίζουν ότι θα πληγεί ο κλάδος σε μια περίοδο που
προσπαθεί να πατήσει στα πόδια του, με τις εταιρείες να επιστρέφουν στα
κέρδη μετά από χρόνια όταν και κατέγραφαν ζημίες στην οικονομική τους
χρήση.
Από την άλλη πλευρά, αντιμετωπίζεται ως ευκαιρία για τη βιώσιμη
ανάπτυξη της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων και τη δημιουργία μικρής
κλίμακας προμήθειας LNG, καθώς επίσης και για την αναβίωση του τομέα της
ναυπηγοεπισκευής και κατασκευής εξοπλισμού τόσο στην Ελλάδα όσο και σε
ολόκληρη την Ευρώπη.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Μερική Αναδημοσίευση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.