Η συνεχιζόμενη απεργία στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και το χάος στην Ειδομένη έχουν οδηγήσει κορυφαίες ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο να φύγουν από την συμπρωτεύουσα, επιλέγοντας γειτονικά και ανταγωνιστικά λιμάνια.
Κι όμως, σύμφωνα με τα «Νέα», εννέα μεγάλα πλοία κοντέινερ των κορυφαίων ναυτιλιακών εταιρειών στον κόσμο και συγκεκριμένα της δανικής Maersk, της κινεζικής COSCO, της επίσης κινεζικής Evergreen Line, της ελβετικής MSC και της Arcas, αλλάζουν ρότα λόγω της συνεχιζόμενης απεργίας των εργαζομένων που αντιδρούν στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού.
Οι ναυτιλιακές αυτές επιλέγουν -έστω προσωρινά- να ξεφορτώνουν στα λιμάνια του Μπουργκάς στη Βουλγαρία, του Δυρραχίου στην Αλβανία ακόμη και στον Πειραιά, λόγω του μεγάλου κόστους σε χρόνο και χρήμα που συνεπάγεται με τις ίδιες και τους πελάτες τους η παρατεταμένη απεργία των εργαζομένων του ΟΛΘ, που αντιδρούν στην παραχώρηση.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, τα πλοία αυτά μετέφεραν 4.000 εμπορευματοκιβώτια με έτοιμα προϊόντα και πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται από εξαγωγείς, οι οποίοι με τη σειρά τους θα καθυστερήσουν να παραδώσουν τα δικά τους προϊόντα στον τελικό τους προορισμό.
«Εδώ και έναν μήνα ζούμε έναν φαύλο κύκλο, με ζημιές για εισαγωγείς, εξαγωγείς και το λιμάνι, την κατάσταση να θυμίζει ημέρες 2008 και να επιβαρύνεται από την επί 33η ημέρα κλειστή σιδηροδρομική γραμμή στην Ειδομένη», είπε στην εφημερίδα ο Βασίλης Καμπάκης, πρόεδρος του συλλόγου ναυτιλιακών πρακτόρων Θεσσαλονίκης.
Το πλήγμα αφορά επίσης και στα βαπόρια γενικών φορτίων τα οποία είτε ακυρώνουν προσεγγίσεις είτε μετρούν ακόμη καθυστερήσεις οκτώ ημερών για να ξεφορτώσουν. Κάθε ημέρα καθυστέρησης για ένα μεγάλο πλοίο συνεπάγεται επιβάρυνση της τάξης των 35.000 ευρώ, την οποία επωμίζεται ο τελικός πελάτης.
ΠΗΓΗ: protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.