Σε μία εποχή στην οποία η Ελλάδα δοκιμάζεται σκληρά μέσα σε ένα ραγδαίως μεταβαλλόμενο γεωπολιτικό περιβάλλον έρχεται το παράδειγμα των Ελλήνων στην ποντοπόρο ναυτιλία για να καταδείξει ότι ο λαός αυτός στην πορεία των χρόνων αντιμετώπισε δυσκολότερους και σκληρότερος αντιπάλους από εκείνους κόντρα στους οποίους καλείται να «τα βγάλει πέρα» σήμερα.
Το επίτευγμα της ελληνικής ναυτιλίας που έφθασε να ελέγχει, σταθερά, τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο παγκοσμίως με σχεδόν 5.000 πλοία και να μεταφέρει το 16% των εμπορευμάτων σε κάθε γωνιά της γης, βασίστηκε και βασίζεται στους ανθρώπους της, από τον ναύτη έως τον καπετάνιο και τον πλοιοκτήτη, αλλά και τους εργαζόμενους στα ναυτιλιακά γραφεία ανά τον κόσμο, έχει γίνει όραμα και παράδειγμα αποφασιστικότητας και «καπατσοσύνης» προς μίμηση.
Στόχος πλέον είναι αυτόν τον θησαυρό γνώσης και εμπειριών να τον κληροδοτήσουν οι παλιότεροι άνθρωποι της ναυτιλίας στους νεότερους οι οποίοι ήδη συνεχίζουν με ακόμη μεγαλύτερη ζέση το έργο τους.
Η πορεία που οδήγησε στο ελληνικό επιχειρηματικό θαύμα αποτυπώνεται μέσα από τους παράλληλους βίους Ελλήνων που έγραψαν ιστορία στη παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία και οι οποίοι έχουν το δικό τους «Πάνθεον». Το «Greek Shipping Hall of Fame». Ένα ταξίδι στον χρόνο και στον κόσμο, στην ιστορία όχι μόνο της ναυτιλίας αλλά και της Ελλάδας.
Την περασμένη εβδομάδα, σε μια λαμπρή βραδιά, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, πραγματοποιήθηκε η τελετή για την ανακοίνωση των ονομάτων δυο ακόμη Ελλήνων που εισήλθαν στο Hall of Fame ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό τους σε 24. Πρόκειται για τους κκ. Γιάννη Κ. Καρρά και Σταύρο Νταϊφά.
Μεγάλα ονόματα του ελληνικού εφοπλισμού έδωσαν το παρών στην εκδήλωση. Εκείνος όμως που μίλησε ήταν ο Γιώργος Οικονόμου ως ένας από τους χορηγούς. Με τα φώτα στραμμένα επάνω του λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζει με την εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά εταιρεία Dryships και των κινήσεων που κάνει για να ξεπεράσει τους δύσκολους επιχειρηματικούς κάβους ήταν ο πλέον κατάλληλος για να αποτυπώσει τα τωρινά και τα μελλούμενα στην ναυτιλιακή βιομηχανία.«Μέσα σε αυτούς τους προκλητικά δύσκολους καιρούς είναι καλό να κάνουμε ένα βήμα πίσω και να μάθουμε περισσότερα για εκείνους που πέρασαν στο Hall of Fame της ελληνικής ναυτιλίας και να εμπνευστούμε από τα επιτεύγματά τους. Η ναυτιλία είναι μία κυκλική βιομηχανία και πρέπει να μάθουμε να υποφέρουμε στις κακές χρονιές και να απολαμβάνουμε στις καλές κοιτάζοντας πάντοτε το μέλλον με αισιοδοξία».
Στη συνέχεια έκανε λόγο για τον φθόνο που προκαλεί η ελληνική ναυτιλία και έστειλε το δικό του μήνυμα, αναφερόμενος και στη στήριξη της ελληνικής κυβέρνησης: «Υπάρχει μεγάλος φθόνος είτε σε επιχειρηματικό, είτε σε πολιτικό επίπεδο στην Ευρώπη, για την ελληνική ναυτιλία και την επιτυχία της. Όμως ευτυχώς έχουμε τη στήριξη αυτής της κυβέρνησης όπως και των προηγούμενων κυβερνήσεων και είμαστε ευγνώμονες για αυτό» και προσέθεσε:
«Είμαστε σε μία βιομηχανία, την οποία φθονούν πολλοί, αλλά η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα είναι πάντα εκεί. Η ναυτιλιακή βιομηχανία υποφέρει αλλά όπως λέει ο Τσώρτσιλ «θα πολεμήσουμε και δεν θα παραδοθούμε». Η ναυτιλία πρέπει να είναι παράδειγμα για όσους έχουν ακόμη πολλά χρόνια μπροστά τους στις επιχειρήσεις. Ειδικά οι νέοι να μην απογοητεύονται, αλλά να δουν την ευκαιρία και με πολύ εργασία και πάθος να προχωρήσουν. Η ναυτιλία είναι η πιο προσοδοφόρα βιομηχανία για την Ελλάδα μαζί με τον τουρισμό».
Λίγο νωρίτερα σε δημοσιογραφικό-επιχειρηματικό πηγαδάκι, ο Γιώργος Οικονόμου δήλωνε με αφορμή ερωτήσεις για τα επενδυτικά του σχέδια:
- Επενδύσεις στην Ελλάδα αυτή την περίοδο μπορούν να γίνουν μόνο στον τουρισμό, ο οποίος μαζί με τη ναυτιλία είναι οι βάσεις της ελληνικής οικονομίας. Μόνο στον τουρισμό για την Ελλάδα. Προσωπικά δεν θα κάνω καμία επένδυση.
- Ναυτιλία: Η κρίση θα συνεχιστεί στη φορτηγό ναυτιλία. Τα πλοία είναι φθηνά αυτή την εποχή,όμως δεν είναι ακόμη ώρα για αγορές αφού όποιος αγοράζει έχει και θα συνεχίσει να έχει για κάποια χρόνια χασούρα. Δεν είναι η κατάλληλη ώρα.
- Αποδόσεις κεφαλαίων: Στα τελευταία 30 χρόνια οι αποδόσεις των επενδύσεων στη ναυτιλία κυμαίνονται στο 7%. Για αυτό τον λόγο δεν επενδύουν οι Αμερικάνοι μεγάλα ποσά στη ναυτιλία γιατί δεν έχουν γρήγορα και μεγάλα κέρδη.
- Τράπεζες: Για την απόφασή του να πουλήσει τα πλοία της εισηγμένης σε ιδιωτικές του εταιρείες, τόνισε ότι το έκανε για να προστατέψει τις τράπεζες ενώ δήλωσε ότι για την εισηγμένη θα προχωρήσει σε αναδιοργάνωση δανείων.
- Ποδόσφαιρο: Στο κλίμα των ημερών κάποιος από τους παρευρισκόμενους τον ρώτησε αν σκέπτεται να επενδύσει στο ελληνικό ποδόσφαιρο. Η απάντηση του Γιώργου Οικονόμου ήταν άμεση με μία διάθεση δεικτικού χιούμορ: «Όχι βέβαια. Τι δουλειά έχω εγώ το ... «αμερικανάκι» σε αυτόν τον χώρο;»
Κλείνοντας τη συζήτηση ο Γιώργος Οικονόμου έστειλε το δικό του μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση: «Στη ναυτιλία είμαι σαράντα χρόνια και θα παραμείνω για πολλά ακόμη»
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.