Την ίδια στιγμή που τα κινεζικά ναυπηγεία φαίνεται να κερδίζουν μερίδιο αγοράς, τα κορεατικά ναυπηγεία της Daewoo βγαίνουν εκτός ανταγωνισμού προκειμένου να σταματήσουν να γράφουν ζημιές, δεδομένου ότι τα τελευταία τρία χρόνια χάνουν 4,7 δισ. δολάρια.
Οι τιμές των νεότευκτων έχουν φτάσει σε πολύ χαμηλά επίπεδα και ο ανταγωνισμός σε αυτά τα επίπεδα αναμένεται να συνεχιστεί, εκτίμησε ο διευθύνων σύμβουλος των ναυπηγείων Jung Sung-Leep.
Η Daewoo αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό από τις άλλες δύο κορεατικές ναυπηγικές βιομηχανίες, τη Hyundai Heavy Industries και τη Samsung Heavy Industries, όπως επίσης και από τα ιαπωνικά και κινεζικά ναυπηγεία.
Να σημειωθεί, πάντως, ότι η Daewoo έχει σχετικά μεγάλο βιβλίο παραγγελιών, το οποίο αποτελείται από 145 υπό κατασκευή μονάδες εκ των οποίων 105 είναι εμπορικά πλοία, 20 υπεράκτιες εγκαταστάσεις και 20 ειδικά πλοία, συνολικής αξίας 42,1 δισ. δολαρίων.
Η Samsung έχει εξασφαλίσει ένα βιβλίο παραγγελιών αξίας 35,3 δισ. δολαρίων, το οποίο αποτελείται από 114 μονάδες (90 εμπορικά πλοία και 24 υπεράκτιες εγκαταστάσεις), ενώ η Hyundai μαζί με τη Hyundai Samho Heavy Industries έχουν ένα βιβλίο παραγγελιών αξίας 48,2 δισ. δολαρίων, το οποίο περιλαμβάνει 212 εμπορικά πλοία και 18 υπεράκτιες εγκαταστάσεις.
Στο μεταξύ, τα ιαπωνικά ναυπηγεία ανακοίνωσαν μειωμένες παραγγελίες τον Μάρτιο σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν. Σύμφωνα με την Japan Ship Exporter’s Association (JSEA), τα ναυπηγεία μέλη της υπέγραψαν συμβόλαια ναυπήγησης για 779.500 gt, μειωμένους κατά 49% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι.
Τα νέα συμβόλαια για τον προηγούμενο μήνα αφορούσαν τέσσερα bulkers (από ένα Panamax, Handymax, Handysize και Capesize) και επτά δεξαμενόπλοια (δυο VLCCs και πέντε LPG carriers). Και τα έντεκα συμβόλαια αφορούσαν μη Ιάπωνες πλοιοκτήτες.
Για τους τρεις πρώτους μήνες του 2016, τα ιαπωνικά ναυπηγεία υπέγραψαν συμβόλαια για 21 νεότευκτα πλοία, συνολικής χωρητικότητας 1.285.300 gt, μειωμένους κατά 62% σε σύγκριση με πέρυσι την ίδια περίοδο. Ανά κατηγορία πλοίου πρόκειται για 13 bulkers και οκτώ δεξαμενόπλοια.
Τον Μάρτιο, πάντως, τα ιαπωνικά ναυπηγεία παρέδωσαν στους πλοιοκτήτες 40 νεότευκτα συνολικής χωρητικότητας 1.819.000 gt, αυξημένους κατά 24% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα ένα χρόνο πριν. Αντίστοιχα, στο τρίμηνο Ιανουαρίου - Μαρτίου οι παραδόσεις έφτασαν τους 4,76 εκατ. gt (111 μονάδες), αυξημένους κατά 21% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2015.
Συνολικά το orderbook των ιαπωνικών ναυπηγείων στο τέλος Μαρτίου του 2016 ήταν στα 716 πλοία για 35,41 εκατ. gt. Για το 2016 είναι προγραμματισμένο να παραδοθούν 258 πλοία, για το 2017 θα παραδοθούν 216 μονάδες, το 2018 θα μειωθούν στις 156 μονάδες, το 2019 θα παραδοθούν 75 πλοία και το 2020 μόλις 11 πλοία.
Σε διαφορετικό μήκος κύματος, τα κινεζικά ναυπηγεία είδαν αύξηση στις νέες παραγγελίες κατά 23,9% για το πρώτο τρίμηνο του 2016 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015, ενώ αντιθέτως οι παραδόσεις μειώθηκαν κατά 11,8% το ίδιο διάστημα, σύμφωνα με το υπουργείο Βιομηχανίας και Τεχνολογίας (Ministry of Industry and Information Technology -MIIT).
Στο τέλος Μαρτίου, το συνολικό orderbook των κινεζικών ναυπηγείων μειώθηκε κατά 17%, στους 120,35 εκατ. dwt. Τα κινεζικά ναυπηγεία, σύμφωνα με το MIIT, έχουν το 31% των συνολικών παραδόσεων για το πρώτο τρίμηνο του 2016, το 83,2% των νέων παραγγελιών και το 42,8% του συνολικού εν ισχύ orderbook.
Η άνοδος, πάντως, του αριθμού των νέων παραγγελιών στα κινεζικά ναυπηγεία οφείλεται κυρίως σε δραστηριότητα που παρατηρήθηκε τον Μάρτιο, αφού τους δύο προηγούμενους μήνες (Ιανουάριο, Φεβρουάριο) οι νέες παραγγελίες ήταν μειωμένες σε σύγκριση με τους ίδιους μήνες πέρυσι, σύμφωνα με την China Association of the National Shipbuilding Industry (CANSI).
ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.